  • 1. Data: 2010-06-16 12:21:42
    Temat: Jak kleić siatke?
    Od: "gg" <s...@g...pl>

    Witam fachowców

    Mam domek oklejony styropianem i zakołkowany.
    Teraz przyszedł czas na wykończenia.
    Czy można najpierw osiatkować ścianę a później dawać narożniki
    czy lepiej odwrotnie?

  • 2. Data: 2010-06-16 12:42:54
    Temat: Re: Jak kleić siatke?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "gg" <s...@g...pl> wrote in message
    > Witam fachowców
    >
    > Mam domek oklejony styropianem i zakołkowany.
    > Teraz przyszedł czas na wykończenia.
    > Czy można najpierw osiatkować ścianę a później dawać narożniki
    > czy lepiej odwrotnie?

    Posłuchaj mnie uważnie.

    1. Najpierw styropian należy zapianować na złączeniach bez względu czy jest
    frezowany czy nie
    2. Należy styropian zeszlifować tarką
    3. Najpierw wtopić narożniki czyli nałożyć na styropian klej, przyłożyć
    narożnik i rozmasować aż klej wypłynie spod narożnika.
    4. Dopiero teraz wtapiasz siatkę. Siatkę wtapia się nakładając klej
    grzebieniem pacy dosyć grubu, przykłada się do tego siatkę i ją wmasowuje aż
    klej sam zacznie wychodzić przez oczka.
    5. Siatka musi nachodzić za każdy narożnik wzmocniony "narożnikiem" tak żeby
    te metalowo-siatkowe narożniki były jeszcze opatulone siatką właściwą.
    Zapobiegnie to odpadaniu tynku.

    Kleju musi być kilka milimetrów gdyż inaczej warstwa zbrojąca będzie za
    cienka i styropian wraz z tynkiem będzie podatny na wgniecenia.

    NIE WOLNO zlecać wykonawcy z jego materiału ! Bo będzie oszczędzał na kleju.

    Pilnuj kolejności -> narożniki...siatka i pilnuj żeby wtapianie siatki było
    wtapianiem, a nie przyłożeniem siatki do suchego styropianu.

  • 3. Data: 2010-06-16 13:31:59
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 16.06.2010 14:42, kiki wrote:
    > 2. Należy styropian zeszlifować tarką

    Lepiej sie szlifuje grubym papierem sciernym (12,24)

> [...]
    > żeby te metalowo-siatkowe narożniki były jeszcze opatulone siatką
    > właściwą. Zapobiegnie to odpadaniu tynku.

    Jak tak zrobi to naroznik nie bedzie ostry..Dochodzi sie do aluminium,
    nie dalej.

    > Kleju musi być kilka milimetrów gdyż inaczej warstwa zbrojąca będzie za
    > cienka i styropian wraz z tynkiem będzie podatny na wgniecenia.

    Nie ma znaczenia kolejnosc - czy pierwszy naroznik czy siatka. Wiekszosc
    wykonawcow daje najpierw narozniki. Nikt nie kladzie kleju na grzebien
    aby w tym zatopic siatke. W ten sposob nalozysz tego kleju bardzo bardzo
    duzo. Zaciaga sie po prostu styropian klejem prosta blacha, na to
    kladzie sie siatke i wciska sie ja blacha w klej.
    Na to idzie jeszcze jedna warstwa kleju aby to wygladzic. Czasami jak
    wyschnie jeszcze to raz szpachluja klejem.
    Nikt sie nie bawi w grzebien, bo nikt nie robi takimi malymy
    szpachelkami takich powierzchni.Tego kleju ostatecznie jest z 3 mm.
    Wiecej nie trzeba. Ten klej tez ma swoja graniczna grubosc ktorej nie
    powinno sie przekraczac. On ma pokryc siatke i dac rowna powirzchnie.

    > NIE WOLNO zlecać wykonawcy z jego materiału ! Bo będzie oszczędzał na
    > kleju.

    To widac czy bylo oszczedzane na kleju. Ma nie byc widoczna struktura
    siatki, to wszystko. Jak ktos bedzie dawal 4-5mm kleju to bedzie zle.

    S.

  • 4. Data: 2010-06-16 13:45:39
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote in message

    http://www.janton4j.pl/userfiles/file/kleje(1).pdf

  • 5. Data: 2010-06-16 13:46:22
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    http://www.e-projektydomow.pl/artykul/Ocieplanie_fas
    ad_plytami_z_welny_mineralnej.pdf

  • 6. Data: 2010-06-16 13:58:25
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    On 16.06.2010 15:45, kiki wrote:

    > "Sebastian Sawicki" <f...@s...edu.pl> wrote in message
    >

    > http://www.janton4j.pl/userfiles/file/kleje(1).pdf

    Nie wiem co to za krzak ten janton, ale nie przypominam sobie aby np
    ceresit wymyslal sobie nakladanie kleju paca zebata, zreszta przy zebie
    10mm daje to warstwe kleju 5mm, jak sie do tego dolozy szpachlowanie to
    wyjdzie 7mm warstwa kleju na elewacji. Bez sensu. Bedzie to schlo
    tydzien i prawdopodobnie popeka przy schnieciu.
    Zreszta, jak sie zaciagnie styropian paca zebata to zostana 'biale' pasy
    bez kleju, a wiec cala siatka nie bedzie otoczona klejem.
    Tak wiec ktos kto pisal te Twoje instrukcje jest niespelna rozumu.
    Zreszta, zycze powodzenia w szukaniu ekipy ktora bedzie to robic paca
    zebata i wspolczuje kieszeni inwestora.
    S.

  • 7. Data: 2010-06-16 14:08:15
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    > Zreszta, zycze powodzenia w szukaniu ekipy ktora bedzie to robic paca
    > zebata i wspolczuje kieszeni inwestora.

    Ja tobie współczuję, że wygadujesz głupoty, przyczyniając się fuszerek
    budowlanych i żeby sobie pogadać. :-)
    Pokaż zdjęcia ze swojej budowy jak tobie to robili ?

  • 8. Data: 2010-06-16 17:37:17
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości

    > 1. Najpierw styropian należy zapianować na złączeniach bez względu czy jest
    > frezowany czy nie

    to jest niezly pomysl, tylko sie zastanawiam jak zapianowac szczeline 2-3mm. Czy
    specjalnie zostawic szczeline wieksza, zeby rurka z pianka wlazla?

    --
    pozdr Z.

  • 9. Data: 2010-06-16 18:11:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message

    > to jest niezly pomysl, tylko sie zastanawiam jak zapianowac szczeline
    > 2-3mm. Czy
    > specjalnie zostawic szczeline wieksza, zeby rurka z pianka wlazla?

    Nie. Wbijasz pistolet i styropian sam się poddaje. Ciągniesz po szczelinach
    i sikasz pianą.

  • 10. Data: 2010-06-16 20:13:46
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:hvb24a$6lo$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    >
    > to jest niezly pomysl, tylko sie zastanawiam jak zapianowac szczeline
    > 2-3mm.

    pistoletem