    From: "Stolat" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Jak policzyć ilośc pobieranego ciepła?
    Date: Tue, 13 Jan 2009 10:38:33 +0100

    Witam, może ktoś będzie wiedzieć jak policzyć ilość odbieranego ciepła przez
    instalację grzewczą.
    Temperatura na wyjściu 68C, na powrocie 58 pompa pracuje z wydajnością
    2,5m3/h.
    Pojemność zbiornika w piecu to 80 l.
    Moje pytanie sie stąd bierze, że średnie spalanie węgla w piecu (
    automatyczny z podajnikiem tłokowym) to 80 kg na dobę!!!!
    Dom dwukondygnacyjny.
    Ogrzewany jest tylko parter przez podłogówkę. Na podłodze cm styropianu,
    ściany 15 cm styropian, ściana fundamentowa 10 cm styropian.
    Strop teriva, góra bez izolacji, stan surowy góry.

    Teraz tak chciałem sobie policzyć ile "ciepła bierze" ogrzewanie, później
    przeliczyć ile 80kg daje ciepła razy sprawności kotła i może mi coś wyjdzie
    co jest nie tak.
    Bo miało być tanio a jest drogo :) . Nawet bardzo od 24.11.2008 spaliłem do
    dnia dzisiejszego jakieś 2.5 tony węgla ( retopal).

    Pozdrawiam Michał