  • 1. Data: 2012-03-19 17:05:45
    Temat: Jaka grubość płyty OSB na ścianę wiaty
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.
    Mam postawioną wiatę drewnianą na samochód/narzędzia o wymiarach około
    4x5,5m.
    Chcę ją obić płytą osb, przykleić 3 cm styropianu i otynkować tynkiem
    sylikatowym.

    Pytanie: jaką minimalną grubość płyty mogę zastosować? Może być 15mm,
    czy musi być grubsza? Różnica w cenie między 15, a 22 mm jest spora...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-03-19 17:24:55
    Temat: Re: Jaka grubość płyty OSB na ścianę wiaty
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Pytanie: jaką minimalną grubość płyty mogę zastosować? Może być 15mm, czy musi
    > być grubsza? Różnica w cenie między 15, a 22 mm jest spora...

    A to już zależy jaki "szkielet" zrobisz na pod te płyty (do czego i w jakich
    odstępach będziesz te płyty mocować) - ale o ile nie będzie to gęsty
    szkielet, to 15 będzie raczej wiotka.

  • 3. Data: 2012-03-21 21:45:49
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    a nie lepsze beda dechy calowki...?
    stoje przed podobnym dylematem i deski jakos bardziej mi tu pasuja
    pozdr RG

  • 4. Data: 2012-03-21 21:56:08
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-03-21 21:45, Robert G pisze:
    > a nie lepsze beda dechy calowki...?
    > stoje przed podobnym dylematem i deski jakos bardziej mi tu pasuja

    Na pewno wychodzą taniej niż OSB, ale boję się, że mogą schnąć, wypaczać
    się, itp. A ja nie chcę spękań na tynku...

    Pozdrawiam,
    MW

  • 5. Data: 2012-03-22 01:15:46
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    wolim <n...@p...tu> napisał(a):

> [...]
    >
    > Pytanie: jaką minimalną grubość płyty mogę zastosować? Może być 15mm,
    > czy musi być grubsza? Różnica w cenie między 15, a 22 mm jest spora...

    Nie wiem czy teraz da się kupić supremę. To według mnie wymarzony materiał na
    takie ścianki do tynkowania.

  • 6. Data: 2012-03-22 08:04:47
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem czy teraz da się kupić supremę. To według mnie wymarzony materiał
    > na
    > takie ścianki do tynkowania.

    ja mam supreme i ci mówie ze osb+podkład styro+tynk cienkowarstwowy jest
    lepszy.

    Co do grubosci osb - wystarczy 12mm ale od wewnątrz maja być żebra
    stabilizujące.

    b.

  • 7. Data: 2012-03-22 09:23:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Aleksander wrote:

    > A to już zależy jaki "szkielet" zrobisz na pod te płyty (do czego i w
    > jakich odstępach będziesz te płyty mocować) - ale o ile nie będzie to
    > gęsty szkielet, to 15 będzie raczej wiotka.

    z tym z jak na to przyklei styropian to sie usztywni

  • 8. Data: 2012-03-22 09:24:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:jkdqvi$5qd$1@inews.gazeta.pl...
    >

    > ja mam supreme i ci mówie ze osb+podkład styro+tynk cienkowarstwowy
    > jest lepszy.

    hm... tylko po co ten styropian jak nie chcesz tego ocieplać...

    płyta osb klej siatka klej tynk...