  • 1. Data: 2010-05-13 19:08:55
    Temat: Jaki spadek w lazience
    Od: Kadar <o...@g...com>

    pod prysznicem.

    Witam,
    Dokladnie to chodzi o wykonanie prysznica tylko zamiast brodzika chce
    polozyc plytki a w nich zamontowac odplyw liniowy. Mam taka wneke 2m
    szeroka wiec na koncu bedzie prysznic ale zamiast kabiny chcialbym
    postawic zwykla szybe (oczywiscie hartowana). Jedna strona tej szyby
    dochodzilaby do sciany a druga konczyla sie ok 1/3 (czyli ok 60cm) od
    drugiej. To byloby wejscie - nie za wasko?
    Szyba mialaby wiec dlugosc ok. 140cm. W polowie zamierzam umescic ten
    odplyw.
    Pytanie do grupy, jaki powinien byc spadek, zeby to nie wyplywalo na
    srodek lazienki.
    Prosilbym w mm a nie % czy stopniach.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 2. Data: 2010-05-13 19:20:32
    Temat: Re: Jaki spadek w lazience
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    tak z ciekawosci - jaki dokladniej odplyw?

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 3. Data: 2010-05-13 20:00:09
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal

    > Mam taka wneke 2m szeroka wiec na koncu bedzie prysznic
    [...]
    > W polowie zamierzam umescic ten odplyw.
    > Pytanie do grupy, jaki powinien byc spadek

    Jesli dobrze zrozumialem, odplyw ma byc równo w srodku wneki, znaczy metr od
    jednej sciany i metr od drugiej - prostopadle do szyby?

    W sumie to i tak nieistotne - spadek powinien byc ok. 1 cm na metr.

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2010-05-13 20:09:41
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
    To byloby wejscie - nie za wasko?
    > Szyba mialaby wiec dlugosc ok. 140cm. W polowie zamierzam umescic ten
    > odplyw.
    ale w polowie czego ? bo na razie piszesz tylko o szerokosci wneki która
    wynosi 2 m i która chcesz wygrodzic. Na jakiej dlugosci ma byc ten spadek 1m
    czy 5m ?

    (..)
    > Prosilbym w mm a nie % czy stopniach.

    Ale IMHO podanie w % jest najbardziej miarodajne bo niezalezne od wymiarów
    1% spadku to 1cm spadku na 1 metrze czyli 100 cm dlugosci
    2% to 2 cm na metrze
    100% to 100 cm na metrze czyli kat 45 stopni.
    Moim zdaniem taki spadek powinien wynosic do okolo 0,5 % - nie powinien
    stanowic zagrozenia dla stojacego pod prysznicem i nie powinien glupio
    wygladac - zaburzac estetyki pomieszczenia.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-05-13 20:40:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 13 Maj, 22:09, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:

    > Moim zdaniem taki spadek powinien wynosic do okolo 0,5 % - nie powinien
    > stanowic zagrozenia dla stojacego pod prysznicem i nie powinien glupio
    > wygladac - zaburzac estetyki pomieszczenia.

    0,5% to zdecydowanie za malo - woda prawie stoi :) Ja na 120cm mam ok
    2,5cm - to daje te okolo 2%. Przy 1% woda jakos niechetnie
    splywala :-) Co do estetyki - wogole tego nie widac (tylko trzebabylo
    sie troche nameczyc zeby plytki scienne dobrze ("krzywo") dociac), a
    co to zagrozenia - wogole nie czuc, ze tam jest "pod gorke". Tyle, ze
    ja mam odplyw liniowy przy wejsciu do kabiny, wiec "pod gorke" idzie
    wglab wneki. Moim zdaniem takie rozwiazanie jest najlepsze i
    najladniejsze.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-05-14 07:15:14
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    n.googlegroups.com...

> [...]
    > ja mam odplyw liniowy przy wejsciu do kabiny, wiec "pod gorke" idzie
    > wglab wneki. Moim zdaniem takie rozwiazanie jest najlepsze i

    A w jaki sposób zamocowales odplyw na podlozu?
    Bo ja mam przygotowana przestzren pod odplyw, zanczy sie dziure w posadzce o
    dlugosci i szerokosci wiekszej niz odplyw no i teraz mysle jak go umocowac.
    Czy na zaprawie odpowiednio uksztaltowanej, czy na XPS czy jakos inaczej. I
    jak go uszczelnic zeby woda nie wplywala pod niego?

    pozdr
    przemek

  • 7. Data: 2010-05-14 07:23:22
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > tak z ciekawosci - jaki dokladniej odplyw?
    > Sebastian
    > SBST (vel basti78)

    Po kolei bede odpowiadal bo sie pogubie.

    Liniowy, ale co do firmy nie zdecydowalem jeszcze. Kessel za drogi,
    Riho duzo tanszy ale jakos mnie nie przekonuje wyglada jak samoroba),
    znalazlem taki:
    http://www.kratkisciekowe.pl/,odplyw-wody,550.html
    cena przystepna i wyglada w miare normalnie.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 8. Data: 2010-05-14 07:23:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > ja mam odplyw liniowy przy wejsciu do kabiny, wiec "pod gorke" idzie
    > wglab wneki. Moim zdaniem takie rozwiazanie jest najlepsze i

    Z moich doswiadczen równiez wynika, ze spadek powinien byc min. 1%. Ale moim
    zdaniem, najladniej wyglada odplyw liniowy i kafle w "brodziku" opuszczone o
    grubosc plytki (najpierw ukladamy plaszczyzne brodzika ze spadkiem,
    nastepnie na te kafle (maly margines) nakladamy kafle podlogi w lazience.
    Ale to jeszcze zalezy od kafli...

    --
    Bartek

  • 9. Data: 2010-05-14 07:31:19
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > jednej sciany i metr od drugiej - prostopadle do szyby?
    > W sumie to i tak nieistotne - spadek powinien byc ok. 1 cm na metr.

    Nie zupelnie.
    Szerokosc wneki 2m. Scianka z szyby 150-160cm (musze jakos wejsc pod
    prysznic). Na srodku szerokosci (albo dlugosci) tej scianki z szyby
    odplyw. Tak mniej wiecej: ok. 80cm od jednej sciany i 120 cm od sciany
    drugiej

    __________________ sciana "normalna"
    | " |
    | " |
    | " |
    --------------------- scianka z szyby
    ^
    odplyw

    Tak mniej wiecej by to wygladalo.

    Pozdrawiam
    KADAR

  • 10. Data: 2010-05-14 07:36:14
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > ale w polowie czego ? bo na razie piszesz tylko o szerokosci wneki która
    > wynosi 2 m i która chcesz wygrodzic. Na jakiej dlugosci ma byc ten spadek 1m
    > czy 5m ?

    Moze rysunek powyzej lepiej wyjasni. Glowna rora pionu kanalizacyjnego
    jest po lewej stronie i to bezposrednio za sciana, wiec odleglosc od
    kratki do pionu to ok 120-130cm.

> [...]
    > stanowic zagrozenia dla stojacego pod prysznicem i nie powinien glupio
    > wygladac - zaburzac estetyki pomieszczenia.

    Tak wiem ale jestem na etapie teoretycznego rozrysowywania, a latwiej
    mi wyobrazic sobie wysokosc w mm (mam nadzieje ze to bedate wielkosci)
    niz w innych jednostkach.

    Pozdrawiam
    KADAR