    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kompresor "zrób to sam"
    Date: Fri, 8 Oct 2010 02:03:40 -0700 (PDT)

    Z wywożonej na złom lodówki wyciągnąłem sprawną sprężarkę ponieważ żal
    mi było jej wyrzucać i stwierdziłem, że zrobię sobie z niej kompresor.
    Zastosowania - pompowanie kół, przedmuchiwanie, może aerograf bądź
    mały (!) pistolet do malowania.
    Póki co na króćcu wylotowym wlutowałem przejściówkę na gwint 1/4",
    nakręciłem na to miniodolejacz, szybkozłączkę i całość działa, jest w
    stanie dać dość duże ciśnienie, ale wydajność jest strasznie mizerna,
    do normalnej pracy niezbędny jest jakiś zbiornik i presostat.

    Zbiornik to nie problem, wykombinuję starą gaśnicę, ale co z
    presostatem? Czy nadaje się taki hydroforowy? Da się go przeregulować
    do 8barów? Czy muszę kupić specjalny do kompresorów?

    Druga rzecz: przy odrobinkę bardziej profesjonalnych kompresorach na
    wyjściu jest montowany reduktor. Czy przy takim gówienku z
    parulitrowym zbiorniczkiem on będzie miał jakikolwiek sens? Chodzi mi
    o stabilizowanie ciśnienia i strumienia powietrza.

    Trzecia rzecz: wlot powietrza. Obecnie jest to u mnie po prostu
    otwarty koniec rury, ale przydałoby się tam dać jakiś filtr.
    Oczywiście mogę rurkę obwiązać szmatą, ale jak to zrobić na porządnie,
    nie wydając przy tym fortuny na akcesoria przewyższające wartością
    resztę sprzętu (póki co najdroższą inwestycją w ten kompresor był
    zakup węża spiralnego za całe 25PLN)? Jakiś nakręcany filtr od
    półmaski p/pyłowej?