    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Konserwacja bramy metalowej
    Date: Thu, 9 Jul 2015 15:32:44 +0200

    Sprawa przyprawia mnie o słabość.
    Brama z wypełnieniem z kątowników hutniczych grubości 2mm, po obwodzie z
    profili zamkniętych, dospawana do do profilu "bramowego" wys. 80mm na
    którym jeździ.
    Problem- odłażące warstwy farby.
    Był jakiś błąd w sztuce malowania, bo są fragmenty, gdzie odłazi farba do
    "żywego" a są miejsca, gdzie się dobrze trzyma. Jest nałożona farba
    czerwona p.korozyjna i dwie warstwy fatby ftalowej.
    Z powodu napędu bramy (listwa zębata) i tych gęsto wspawanych kątowników
    jest problem z dojściem do mechanicznego wyczyszczenia.
    Wiem, że należałoby zdjąć wszystko, opiaskować i pomalować po całości.
    Koszt tego jest większy niż cała ta brama.

    Chodzi o ten wygląd. Żywotnością ta brama niejednego przeżyje.

    Opalarka przy metalu to raczej na niewiele się zda, kątowniki ściągną i
    rozproszą ciepło. Opalenie palnikiem jak do lutowania rur miedzianych?
    Już nie mam do tego głowy, flaki mi się przewracają.

    T.