    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Kwestia stropu
    Date: Mon, 01 Oct 2012 21:48:35 +0200

    Jako że czas nadszedł był aby go wylać w końcu, zadaję sobie pytanie czy
    typowy lany beton ze zbrojeniem to będzie to czego oczekuję (co ciekawe
    w projekcie jest zbrojony w dolnej ale i górnej warstwie, myślałem że
    zbroi się tylko dół).
    Nie chodzi o wytrzymałość czy jakieś właściwości cieplne, ale o izolację
    akustyczną.
    W domu mam tak, że słyszę wszystkie kroki pomiędzy piętrami, strasznie
    wkurzające w codziennym życiu, ale tam mam jakieś cegły akermana zalane
    betonem, czy coś w tym rodzaju.
    U swoich klientów spotykam lane płyty betonowe i też nie jestem
    zachwycony, słychać wszystkie maszyny pomiędzy piętrami w hali.

    W związku z tym pytanie, jak wykonać strop, aby był cichy i nie było
    słychać tupania nóg z górnej kondygnacji, czy też stukania młotkiem z
    dolnej.
    Pierwsze co mi doradził znajomy budowlaniec, to złamać strop czymś
    miękkim, np: styropianem, ale to oznacza wylanie płyty na 2 razy. Pal
    licho beton, ale czas mnie goni (zima idzie). Może jest prostsza metoda?

    Irek.N.
    ps. są dwa słupy i podciągi, jeśli to ma znaczenie.