  • 1. Data: 2012-10-01 21:48:35
    Temat: Kwestia stropu
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Jako że czas nadszedł był aby go wylać w końcu, zadaję sobie pytanie czy
    typowy lany beton ze zbrojeniem to będzie to czego oczekuję (co ciekawe
    w projekcie jest zbrojony w dolnej ale i górnej warstwie, myślałem że
    zbroi się tylko dół).
    Nie chodzi o wytrzymałość czy jakieś właściwości cieplne, ale o izolację
    akustyczną.
    W domu mam tak, że słyszę wszystkie kroki pomiędzy piętrami, strasznie
    wkurzające w codziennym życiu, ale tam mam jakieś cegły akermana zalane
    betonem, czy coś w tym rodzaju.
    U swoich klientów spotykam lane płyty betonowe i też nie jestem
    zachwycony, słychać wszystkie maszyny pomiędzy piętrami w hali.

    W związku z tym pytanie, jak wykonać strop, aby był cichy i nie było
    słychać tupania nóg z górnej kondygnacji, czy też stukania młotkiem z
    dolnej.
    Pierwsze co mi doradził znajomy budowlaniec, to złamać strop czymś
    miękkim, np: styropianem, ale to oznacza wylanie płyty na 2 razy. Pal
    licho beton, ale czas mnie goni (zima idzie). Może jest prostsza metoda?

    Irek.N.
    ps. są dwa słupy i podciągi, jeśli to ma znaczenie.

  • 2. Data: 2012-10-01 22:20:32
    Temat: Re: Kwestia stropu
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

> [...]
    > miękkim, np: styropianem, ale to oznacza wylanie płyty na 2 razy. Pal
    > licho beton, ale czas mnie goni (zima idzie). Może jest prostsza metoda?

    Nie ma. Ciężki strop + starannie odizolowana wylewka to najlepsze co
    wymyślono.

  • 3. Data: 2012-10-02 02:45:54
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    >czy typowy lany beton ze zbrojeniem to będzie to czego oczekuję (co
    >ciekawe w projekcie jest zbrojony w dolnej ale i górnej warstwie,

    Mój filigran gorą zbrojony był satką, chyba głównie przeciw skurczom .
    Ale w stropach mogą być strefy gdzie gora jest rozciągana i jest
    zbrojona silniej niz dół, np nad ścianami lub podciągami.

    >Irek.N.
    >ps. są dwa słupy i podciągi, jeśli to ma znaczenie.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 4. Data: 2012-10-02 08:37:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 01.10.2012 21:48, Irek N. pisze:
> [...]
    > typowy lany beton ze zbrojeniem to będzie to czego oczekuję (co ciekawe
    > w projekcie jest zbrojony w dolnej ale i górnej warstwie, myślałem że

    Generalnie zbrojenie robi się co drugi pręt prosty dołem a co drugi
    odgięty, gdzie w okolicy podpory ten pręt idzie górą stropu i w
    odpowiedniej, wyliczonej odległości ten pręt schodzi na dół płyty. Pręty
    daje się tam gdzie jest rozciągane. Weź sobie ołówek chwyć go za jeden
    koniec poziomo i wygnij jego drugi koniec w dół. W miejscu zamocowania
    pojawi się moment, który powoduje rozciąganie się górnej części ołówka.
    Po to właśnie daje się zbrojenie odgięte, górne.

  • 5. Data: 2012-10-02 11:40:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > W związku z tym pytanie, jak wykonać strop, aby był cichy i nie było
    > słychać tupania nóg z górnej kondygnacji, czy też stukania młotkiem z
    > dolnej.

    Aby nie przenosiły się dźwięki chodzenia, tupania, skakania itp. Na strop
    daje się styropian akustyczny i na to wylewkę. Dzięki temu ruchy wylewki nie
    przenoszą się na strop.

    Co do młotka to zależy:
    - jeśli stukasz w ścianę to się przeniesie na górę niezależnie od stropu
    - jeśli stukasz o podłogę to się nie przeniesie niezależnie od stropu
    (zakładam, że jest wylewka oddylatowana od ścian)
    - jeśli stukasz sobie w powietrzu dwoma młotkami to na takie dźwięki
    najlepsza jest przegorda typu kanapka - czyli coś ciężkiego i lekkiego, Może
    wystarczy ten betonowy strop i ta warstwa styropiany nad nim, a może trzeba
    będzie dokleić wełnę od spodu - to zależy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-10-02 12:02:31
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Aby nie przenosiły się dźwięki chodzenia, tupania, skakania itp. Na strop
    > daje się styropian akustyczny i na to wylewkę. Dzięki temu ruchy wylewki
    > nie przenoszą się na strop.

    Wystarczy po prostu dac gruby strop. Już cm i typowe 4cm styro powoduje że
    trzeba by naprawdę łupnąć mocno w podłogę żeby coś się przeniosło na drugą
    stronę.

    Marek

  • 7. Data: 2012-10-02 18:47:03
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Dziękuję wszystkim,
    strop będzie w takim razie ze styropianem w środku.

    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-10-02 19:20:17
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    >Dziękuję wszystkim,
    >strop będzie w takim razie ze styropianem w środku.

    Styropian będzie *na* stropie. A na styropianie wylewka.

  • 9. Data: 2012-10-02 21:12:53
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Styropian będzie *na* stropie. A na styropianie wylewka.

    Tak, tak, oczywiście.
    Sorki.

    Miłego.
    Irek.N.