  • 1. Data: 2012-10-01 20:44:14
    Temat: zezwolenie na budowę - woda ze studni
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    Witam

    Czy gmina może odmówić wydanie zezwolenia na budowę ze względu na brak dostępu do
    wody z sieci wodociągowej przy jednoczesnym doprowadzeniu wody ze studni usytuowanej
    na działce. Z tego co wyczytałem w przepisach budowlanych do wydania zezwolenia jest
    konieczne doprowadzenie energii elektrycznej a o wodzie nie ma nic wspomniane. Budowa
    studni do 30m nie wymaga zezwolenia. Byłem w gminie gdzie tamtejsze urzędniczki
    powiedziały, że 'studnię może pan sobie wykopać ale my panu i tak nie damy zezwolenia
    na budowę'. Podkreślę, że mocno polecały mi kupno działki od gminy które muszą mieć
    dostęp do wody i prądu jeszcze przed sprzedażą.

  • 2. Data: 2012-10-02 02:23:06
    Temat: Re: zezwolenie na budowę - woda ze studni
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > 'studnię może pan
    > sobie wykopać ale my panu i tak nie damy zezwolenia na budowę'.

    Dadza, jak nie same, to dzieki wyrokowi sadowemu. Chyba, ze w MPZP
    napisali, ze jest wodociag i trzeba sie do niego podlaczyc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2012-10-02 08:25:15
    Od: "gzk" <g...@g...pl>

    W minionym roku dostałem pozwolenie na budowę,
    mimo że miałem zapewnienie wody ze studni, nie z wodociągu, który też jest
    (i to studni nie znajdującej się nie na mojej działce)

  • 4. Data: 2012-10-02 10:18:47
    Od: s...@w...pl

    Wszystko zależy od tego jakie są zapisy w miejscowym planie zagospodarowania
    przestrzennego. Jeśli jest obowiazek podłaczenia do wodociągu lub zakaz budowy studni
    to musisz sie do tego dostosować. Jesli projekt bedzie niezgodny z zapisami mpzp to
    pozwolenia nie dostaniesz.

  • 5. Data: 2012-10-02 10:44:18
    Od: mk <d...@t...pl>

    W dniu 2012-10-01 20:44, Edyward pisze:
    > urzędniczki powiedziały, że 'studnię może pan sobie wykopać ale my panu i tak nie
    damy zezwolenia na budowę'

    I jak tu być spokojnym człowiekiem na takie urzędnicze pier...nie?
    Urzędnicza odmowa musi być uzasadniona prawnie.
    Pdr. M

  • 6. Data: 2012-10-04 01:17:29
    Od: Edyward <b...@i...pl>

    część 'wodna' miejcowego planu zagospodarowania:
    Na obszarze objętym planem w zakresie budowy, przebudowy lub rozbudowy sieci
    uzbrojenia ustala się:
    1) w zakresie zaopatrzenia w wodę:
    a) zaopatrzenie w wodę w komunalnej sieci wodociągowej
    b) budowę rozdzielczej sieci wodociągowej w sposób zapewniający ciągłość dostawy wody
    do odbiorców oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe
    c) przebudowę sieci wodociągowej kolidującej z planowanym zainwestowaniem
    d) wymianę sieci wodociągowej, która ze względu na zbyt małe przekroje lub zły stan
    techniczny nie pozwala na dostawę wody w odpowiedniej ilości i o odpowiednim
    ciśnieniu do terenów objętych planem.

  • 7. Data: 2012-11-18 19:34:02
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Edyward" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    Budowa studni do 30m nie wymaga zezwolenia.

    ------

    Od 1 stycznie 2012 nie jest już tak łatwo...

    Przemek

  • 8. Data: 2012-11-18 19:42:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.11.2012 19:34, Przemek Lipski pisze:

    > Użytkownik "Edyward" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Budowa studni do 30m nie wymaga zezwolenia.

    ------

    > Od 1 stycznie 2012 nie jest już tak łatwo...

    Polemizowałbym.

    Ustawy "prawo górnicze i geologiczne" nie stosuje się do korzystania z
    wód w zakresie regulowanym innymi przepisami, a budowa takiej zwykłej
    domowej studni jest uregulowana w prawie budowlanym. Czyli zgłoszenie
    wystarczy - albo po prostu w ramach pozwolenia na budowę domu.

  • 9. Data: 2012-11-18 23:55:37
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    wiadomości news:50a92c08$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > domowej studni jest uregulowana w prawie budowlanym. Czyli zgłoszenie
    > wystarczy - albo po prostu w ramach pozwolenia na budowę domu.

    Właśnie nie jest tak łatwo, że samo zgłoszenie teraz wystarczy...

    http://www.garwolin-starostwo.pl/index.php?option=co
    m_content&view=article&id=815:nowy-dokument-niezbedn
    y-aby-uzyskac-pozwolenie-na-budowe-studni-kopanych-w
    ierconych&catid=96&Itemid=504

  • 10. Data: 2012-11-19 00:35:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.11.2012 23:55, Przemek Lipski pisze:

    > Właśnie nie jest tak łatwo, że samo zgłoszenie teraz wystarczy...
    >
    > http://www.garwolin-starostwo.pl/index.php?option=co
    m_content

    Opinie urzędasów nie są wiążące.

    Prawo budowlane jest dość jasne - samo zgłoszenie wystarczy.