  • 1. Data: 2012-10-01 08:50:23
    Temat: likwidacja instalacji gazowej w mieszkaniu
    Od: wolim <n...@p...tu>

    Witam.

    Chcę usunąć kuchenkę gazową w mieszkaniu i zamontować indukcję.

    Oczywiście chcę też odciąć i wyrzucić rurę gazową i licznik. Sprawa z
    technicznego punktu widzenia jest bardzo prosta. Wystarczy odciąć dopływ
    gazu, odciąć rurę i zaślepić to, co zostanie w ścianie.

    Problem jest taki, że nie wiem, od czego zacząć od strony formalnej.
    Jakieś zgłoszenie do nadzoru budowlanego? Do spółdzielni? Do gazowni?
    Na przeróbkę gazu to chyba trzeba PNB, ale czy na likwidację też?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2012-10-01 09:32:33
    Temat: Re: likwidacja instalacji gazowej w mieszkaniu
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Paź, 08:50, wolim <n...@p...tu> wrote:
> [...]
    > Jakieś zgłoszenie do nadzoru budowlanego? Do spółdzielni? Do gazowni?
    > Na przeróbkę gazu to chyba trzeba PNB, ale czy na likwidację też?

    Przestan placic to sami zdejma licznik ;)

    WS

  • 3. Data: 2012-10-01 12:42:03
    Od: k...@v...pl

    W dniu poniedziałek, 1 października 2012 09:32:34 UTC+2 użytkownik WS napisał:
    > On 1 Paź, 08:50, wolim <n...@p...tu> wrote:
    >
    > gazu, odciąć rurę i zaślepić to, co zostanie w ścianie.

    > Przestan placic to sami zdejma licznik ;)
    >

    > WS
    I to jest najprostsze rozwiązanie. Jak chciałem żeby zdjęli po dobroci to wstręty
    robili.

  • 4. Data: 2012-10-01 12:54:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > I to jest najprostsze rozwiązanie. Jak chciałem żeby zdjęli po dobroci to
    > wstręty robili.

    Ściągnięcie licznika i zakończenie umowy z PGNiG to jedno.

    A co z likwidacją instalacji w domu? Nie trzeba na to PNB i kierownika. Bo
    coś mi się zdaje że przy instalacji gazowej trzeba całą papierkologię
    niezależnie od tego czy to budowa, remont czy rozbiórka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-10-01 13:39:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > coś mi się zdaje że przy instalacji gazowej trzeba całą papierkologię
    > niezależnie od tego czy to budowa, remont czy rozbiórka.

    Uprzejmnie zawiadamiam, że po zdemontowaniu licznika przez PGNIG w roku xxx,
    rury zgniły i same odpadły.

    Marek

  • 6. Data: 2012-10-01 14:02:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Oct 1, 8:50 am, wolim <n...@p...tu> wrote:
    > Jakieś zgłoszenie do nadzoru budowlanego? Do spółdzielni? Do gazowni?
    > Na przeróbkę gazu to chyba trzeba PNB, ale czy na likwidację też?

    Dowiem się dzisiaj, zdaje się że formalności są prawie żadne.
    U nas w mieszkaniu została tylko rura przelotowa bo do sąsiadów na
    górze gaz ciecze, tak więc po zamontowaniu zaworu i grzybka
    zabudowaliśmy to szafką na buty żeby nie straszyło :>

    L.

  • 7. Data: 2012-10-01 14:07:20
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    > Na przeróbkę gazu to chyba trzeba PNB, ale czy na likwidację też?

    ja bym zgłosił zamiar wykonania robót rozbiórkowych - po 30 dniach bedziesz
    wiedzial czy mozesz robić.

    b.

  • 8. Data: 2012-10-01 14:12:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Uprzejmnie zawiadamiam, że po zdemontowaniu licznika przez PGNIG w roku
    > xxx, rury zgniły i same odpadły.

    PINB wyda nakaz doprowadzenia do stanu pierwotnego :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

    Marek

  • 9. Data: 2012-10-01 15:34:43
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > PINB wyda nakaz doprowadzenia do stanu pierwotnego :-)

    To nie obiekt muzealny, nie podlega konserwatorowi zabytków, ani też nie
    stwarza ograniczenia w odbiorze gazu w sąsiednich mieszkaniach. Nie jest to
    też element konstrukcyjny przez który mógłby się budynek zawalić, nie jest
    urządzeniem zapewniającym bezpieczeństwo (typu barierki itp).
    Słowem, mogą spadać na drzewo.

    Marek

  • 10. Data: 2012-10-01 15:39:56
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    I jeszcze jedno. Jak gazowniki już zabiorą licznik, to ponowne założenie
    może się odbyć tylko z odbiorem instalacji (próba szczelności itepe i
    papierków trochę) więc sami już z buta zaświadczają że z chwilą zabrania
    licznika instalacja przestaje być sprawną instalacją gazową w rozumieniu
    prawa budowlanego i nie nadaje się do eksploatacji, chyba że zrobisz pomiary
    i odbiory.

    Marek