  • 11. Data: 2012-10-01 16:12:32
    Temat: Re: likwidacja instalacji gazowej w mieszkaniu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > I jeszcze jedno. Jak gazowniki już zabiorą licznik, to ponowne założenie
    > może się odbyć tylko z odbiorem instalacji (próba szczelności itepe i
    > papierków trochę) więc sami już z buta zaświadczają że z chwilą zabrania
    > licznika instalacja przestaje być sprawną instalacją gazową w rozumieniu
    > prawa budowlanego i nie nadaje się do eksploatacji, chyba że zrobisz
    > pomiary i odbiory.

    Ale z punktu widzenia prawa budowlanego ona ciągle tam jest i na jej
    zniknięcie potrzebny jest papier. Inaczej jest to samowola budowlana
    (rozbiórkowa). Ja nie twierdzę, że tak jest Ok, ani, że to ma sens, ale ZTCW
    tak niestety jest, a sąsiedzi potrafią być bardzo mili :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2012-10-01 21:02:01
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    >I jeszcze jedno. Jak gazowniki już zabiorą licznik, to ponowne założenie
    >może się odbyć tylko z odbiorem instalacji (próba szczelności itepe i
    >papierków trochę)

    Nie.

  • 13. Data: 2012-10-01 21:04:29
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Chcę usunąć kuchenkę gazową w mieszkaniu i zamontować indukcję.
    >
    > Oczywiście chcę też odciąć i wyrzucić rurę gazową i licznik. Sprawa z
    > technicznego punktu widzenia jest bardzo prosta. Wystarczy odciąć dopływ
    > gazu, odciąć rurę i zaślepić to, co zostanie w ścianie.
    >
    > Problem jest taki, że nie wiem, od czego zacząć od strony formalnej.
    > Jakieś zgłoszenie do nadzoru budowlanego? Do spółdzielni? Do gazowni?
    > Na przeróbkę gazu to chyba trzeba PNB, ale czy na likwidację też?
    >
    > Pozdrawiam,
    > MW

    zasadniczy szkopuł polega na tym czy pion gazowy i gazomierz jest na klatce
    schodowej czy u Ciebie w mieszkaniu. Jeżeli w mieszkaniu to trochę gorzej

  • 14. Data: 2012-10-01 22:21:42
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-10-01 21:04, Jackare pisze:
> [...]
    >
    > zasadniczy szkopuł polega na tym czy pion gazowy i gazomierz jest na
    > klatce schodowej czy u Ciebie w mieszkaniu. Jeżeli w mieszkaniu to

    Pion jest w kanale technicznym między kuchnią i łazienką. Od niego
    odchodzi rura do kuchni, na ścianie w kuchni wisi licznik i od niego
    rura prowadzi do kuchenki gazowej.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2012-10-01 22:57:50
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 01 Oct 2012 08:50:23 +0200, wolim <n...@p...tu> wrote:

> [...]
    >Jakieś zgłoszenie do nadzoru budowlanego? Do spółdzielni? Do gazowni?
    >Na przeróbkę gazu to chyba trzeba PNB, ale czy na likwidację też?

    u mnie w bloku, jak oddali mieszkanie, to byla rura do kuchni z
    klatki, ale nie bylo licznika. Rura zostala zlikwidowana. Na klatce
    nadal jest zaslepka (grzybek) i nigdy nie bylo licznika. I pewnie
    nigdy nie bedzie. Nikogo sie nie pytalem, aby wyciac swoja rure do
    swojej kuchni.

    --
    ThinkXtra

  • 16. Data: 2012-10-02 00:22:54
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Pion jest w kanale technicznym między kuchnią i łazienką. Od niego
    > odchodzi rura do kuchni, na ścianie w kuchni wisi licznik i od niego rura
> [...]

    zleć to chłopakom z gazowni - monterom i będziesz miał spokój. Większość z
    nich prowadzi własne DG i robią fuchy po godzinach. Nie będziesz miał
    kłopotów. Gdyby pion był poza mieszkaniem - na klatce schodowej itp,
    wystarczyłoby żeby wymontowali gazowmierz a Ty zrobiłbyś resztę sam bo nikt
    nie prowadzi inwentaryzacji istniejących instalacji. Jeżeli pion biegnie
    przez mieszkanie sprawa się komplikuje bo powinno się na nim wykonać
    próbęszczelności. Chłopaki z gazowni zrobią ci to tak byś nie miał kłopotów.
    Najprościej napisać w papierach że instalacja nie przeszła trzykrotnie
    powtarzanej próby szczelności - wtedy zgdonie z przepisami należy ją
    rozmontować i składac od nowa. Rozmontowali a Ty nie zgodziłeś się na
    ponowne składanie i zrezygnowałeś