  • 11. Data: 2012-11-19 00:53:34
    Temat: Re: zezwolenie na budowę - woda ze studni
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    wiadomości news:50a970c3$1@news.home.net.pl...

    > Opinie urzędasów nie są wiążące.
    >
    > Prawo budowlane jest dość jasne - samo zgłoszenie wystarczy.

    Nie doczytales chyba. Jest jeszcze Ustawa Prawo geologiczne i gornicze w
    ktorym od 1 stycznie 2012 roku usunięto art. 4 pkt 1a stanowiacy, iz nie
    znajduje ona zastosowania do wykonywania ujec wod podziemnych do glebokosci
    30 m na potrzeby zwyklego korzystania z wod... Brak tego zapisu sprawia, ze
    dochodza dodatkowe komplikacje zwiazane z wykonaniem studni. Owszem
    wykonanie obudowy studni, to tylko zgloszenie, ale juz wiercenie/kopanie
    wymaga przygotowani dodatkowych dokumentow (koszt 1300-1500 zl) oraz czasu
    na to...

  • 12. Data: 2012-11-19 08:35:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2012 00:53, Przemek Lipski pisze:

    > Nie doczytales chyba. Jest jeszcze Ustawa Prawo geologiczne i gornicze w
    > ktorym od 1 stycznie 2012 roku usunięto art. 4 pkt 1a stanowiacy, iz nie

    Ale nie usunięto Art. 3 punkt 1, więc "Ustawy nie stosuje się do
    korzystania z wód w zakresie uregulowanych odrębnymi przepisami".

    A ten przypadek korzystania z wód podpada pod prawo budowlane.

  • 13. Data: 2012-11-19 13:25:23
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    wiadomości news:50a9e128$1@news.home.net.pl...

    > Ale nie usunięto Art. 3 punkt 1, więc "Ustawy nie stosuje się do
    > korzystania z wód w zakresie uregulowanych odrębnymi przepisami".
    >
    > A ten przypadek korzystania z wód podpada pod prawo budowlane.

    Było by fajnie, ale czy w prawie budowlanym są jakieś regulacje odnośnie
    studni?

  • 14. Data: 2012-11-19 14:57:47
    Od: <news>

    Użytkownik "Przemek Lipski" napisał:

    > Od 1 stycznie 2012 nie jest już tak łatwo...

    Od kilku dziesięcioleci wprowadza się w prawie coraz to nowe poprawki po to
    żeby uniemożliwić ludziom budowę studni i żeby byli zmuszeni korzystać z
    wodociągów gdzie do wody dosypywane są wszelakie trutki.
    Jest to celowa i systematyczna polityka wprowadzania w życie "Codex
    Alimentarius", więc budujcie studnie po cichu i po kryjomu nikomu nic nie
    zgłaszając.

  • 15. Data: 2012-11-19 21:27:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.11.2012 13:25, Przemek Lipski pisze:

    > Było by fajnie, ale czy w prawie budowlanym są jakieś regulacje odnośnie
    > studni?

    Art. 29, ust. 2, punkt 10.

  • 16. Data: 2012-11-20 01:26:11
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    wiadomości news:50aa9627$1@news.home.net.pl...

    > Art. 29, ust. 2, punkt 10.

    Czyli pozwolenia na budowe nie wymaga:
    10) wykonywaniu i remoncie ujec wód srodladowych powierzchniowych o
    wydajnosci ponizej 50 m3/h oraz obudowy ujec wod podziemnych;

    ale niestety studnia, to nie jest ujecie wody srodladowej powierzchniowej, a
    sama obudowa studni nam nie jest potrzebna bez wywierconej studni, co nas
    cofa do Prawa geologicznego i gorniczego z wprowadzonymi dodatkowymi
    wymogami dotyczacymi wiercenia lub kopania studni :(

  • 17. Data: 2012-11-20 08:38:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl> napisał w
    wiadomości news:50aace27@news.home.net.pl...
> [...]
    > nas cofa do Prawa geologicznego i gorniczego z wprowadzonymi dodatkowymi
    > wymogami dotyczacymi wiercenia lub kopania studni :(

    Powoli przymierzam się do zrobienia studni bo ceny wodociągów coraz wyższe i
    teraz co?
    Kto kurwa głosował na tych chujów z PO?
    Lemingi zaczytujące się muratorach i zapatrzone w TVN czyli ci którzy nie
    mają samodzielnego myślenia.
    Zafundowali nam świat fotoradarów i opłat za każde pierdnięcie.
    Aha. Nie jestem pisiorem.

    Marek

  • 18. Data: 2012-11-20 08:48:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.11.2012 01:26, Przemek Lipski pisze:

    > ale niestety studnia, to nie jest ujecie wody srodladowej
    > powierzchniowej, a sama obudowa studni nam nie jest potrzebna bez
    > wywierconej studni,

    Ależ właśnie to wiercenie i rura lub kręgi w klasycznym dole to jest
    obudowa studni.

    > co nas cofa do Prawa geologicznego i gorniczego z
    > wprowadzonymi dodatkowymi wymogami dotyczacymi wiercenia lub kopania
    > studni :(

    Cóż, ja budowę mam za sobą, ale może ktoś nowobudujący wypróbuje
    interpretację.

  • 19. Data: 2012-11-20 11:27:47
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    wiadomości news:50ab35b1$1@news.home.net.pl...

    > Ależ właśnie to wiercenie i rura lub kręgi w klasycznym dole to jest
    > obudowa studni.

    Wiercenie i kopanie dolu, to w zadnym wypadku nie bedzie obudowa studni. To
    dwie rone sprawy niestety...

  • 20. Data: 2012-11-20 13:50:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.11.2012 11:27, Przemek Lipski pisze:

    > Wiercenie i kopanie dolu, to w zadnym wypadku nie bedzie obudowa studni.
    > To dwie rone sprawy niestety...

    Wiercenie z jednoczesnym wsuwaniem rury to budowanie obudowy - ale jak
    pisałem nie mam jak w praktyce wdać się w polemikę z urzędasami ;)