    From: Albercik <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Kwestia stropu
    Date: Tue, 02 Oct 2012 08:37:33 +0200

    W dniu 01.10.2012 21:48, Irek N. pisze:
    > Jako że czas nadszedł był aby go wylać w końcu, zadaję sobie pytanie czy
    > typowy lany beton ze zbrojeniem to będzie to czego oczekuję (co ciekawe
    > w projekcie jest zbrojony w dolnej ale i górnej warstwie, myślałem że
    > zbroi się tylko dół).

    Generalnie zbrojenie robi się co drugi pręt prosty dołem a co drugi
    odgięty, gdzie w okolicy podpory ten pręt idzie górą stropu i w
    odpowiedniej, wyliczonej odległości ten pręt schodzi na dół płyty. Pręty
    daje się tam gdzie jest rozciągane. Weź sobie ołówek chwyć go za jeden
    koniec poziomo i wygnij jego drugi koniec w dół. W miejscu zamocowania
    pojawi się moment, który powoduje rozciąganie się górnej części ołówka.
    Po to właśnie daje się zbrojenie odgięte, górne.