eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŁawy wykonane, pytania o dalszy ciąg, sorki, ale długie bo ważne dla mnie. › Ławy wykonane, pytania o dalszy ciąg, sorki, ale długie bo ważne dla mnie.
    From: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ławy wykonane, pytania o dalszy ciąg, sorki, ale długie bo ważne dla
    mnie.
    Date: Sun, 29 Jul 2012 21:41:16 +0200

    Mam nadzieję, że "brudny" etap za nami, wystają ławy z ziemi.
    Mam w związku z tym parę pytań. Wybaczcie moją ignorancję w tematach
    budowlanych, po 3-ciej hali może będę ekspertem ... siwym...albo
    łysym... albo i to i to... ;)

    1. Ławy od wewnątrz pomalowano/nasączono jakimś smolistym czarnym
    preparatem (dysperbit?), pytanie czy od zewnątrz też się maluje, czy
    lepiej nałożyć folię (widziałem, że owija się taką grubo-bąbelkową, też
    czarną). Nie mam pewności czy specjalnie zostawiono niepomalowaną część
    zewnętrzną (w jakimś celu), czy po prostu nie zdążono. Dowiem się, ale
    chcę wiedzieć co i jak przed rozmową z ekipą.

    2. Zapewne następnym krokiem będzie zagęszczenie gruntu,
    kruszywo+piasek, chudziak.
    Tutaj też mam pewien dylemat.
    Jakiś czas temu w gospodarczy sposób powstała wiata, ale z betonową
    podłogą. W podłodze tej, pomiędzy chudziakiem a wierzchnią warstwą
    betonu (bo posadzką przemysłową nie odważę się tego nazwać) ułożony
    został styropian - ocieplenie. Po kilku latach widzę, że z pomiędzy
    warstw potrafi sączyć się woda, więc styropian na pewno w środku już
    "pływa". Widzę też pęknięcia na górnej warstwie. Nie przejmuję się tym,
    gdyż wiata jest rozwiązaniem tymczasowym dla mnie, ale...
    Nie chciał bym podobnie skończyć z podłogą w hali.
    Projektant napisał tak:
    1. podsypka żwirowo piaskowa min 30cm, zagęszczenie min ld=0.8 - co to
    znaczy 0.8?
    2. chudziak 10cm (nie podaje jakiej klasy beton, najsłabszy?
    3. folia budowlana (jaka?)
    4. Styropian EPS200 8cm
    5. Posadzka przemysłowa B30 gr. 20cm w/g projektu wykonawczego - pewnie
    ze względu na specyficzne wymagania w niektórych miejscach.

    Dla części socjalnej tak:
    1. Podsypka j/w.
    2. chudziak j.w.
    3. Styropian j.w.
    4. folia j.w.
    5. jastrych cementowy 5cm - co to znaczy jastrych?
    6. płytki ceramiczne na zaprawie klejowej.

    Nie zrobiłem błędu - kolejność styropian/folia tak naprawdę jest
    napisana. Tak ma być, czy jest ewidentna pomyłka?

    Ok. mój dylemat jest taki. Jeżeli mam mieć problemy z wytrzymałością
    posadzki, to wolę zrezygnować z ocieplania jej styropianem. W hali będą
    stały dosyć precyzyjne maszyny, niezbyt ciężkie (5-10ton/szt.) i lekko
    wibrujące (np: frezarka). Posadzka nie może się zapadać, a nie bardzo
    chcę lać stopy pod maszynami (na ten moment nie zdecydowałem gdzie i
    jakie będą stały - temat rozwojowy). Czy wykonanie w/g zaleceń
    projektanta będzie dla mnie bezpieczne? Podłoże jest gliniaste, ale z
    małą domieszką łupku i jak na glinę pierońsko twarde (suche), więc chyba
    nie będzie stanowiło problemu.

    Mogę liczyć na pomoc?

    Irek.N.