  • 1. Data: 2012-07-29 21:41:16
    Temat: Ławy wykonane, pytania o dalszy ciąg, sorki, ale długie bo ważne dla mnie.
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam nadzieję, że "brudny" etap za nami, wystają ławy z ziemi.
    Mam w związku z tym parę pytań. Wybaczcie moją ignorancję w tematach
    budowlanych, po 3-ciej hali może będę ekspertem ... siwym...albo
    łysym... albo i to i to... ;)

    1. Ławy od wewnątrz pomalowano/nasączono jakimś smolistym czarnym
    preparatem (dysperbit?), pytanie czy od zewnątrz też się maluje, czy
    lepiej nałożyć folię (widziałem, że owija się taką grubo-bąbelkową, też
    czarną). Nie mam pewności czy specjalnie zostawiono niepomalowaną część
    zewnętrzną (w jakimś celu), czy po prostu nie zdążono. Dowiem się, ale
    chcę wiedzieć co i jak przed rozmową z ekipą.

    2. Zapewne następnym krokiem będzie zagęszczenie gruntu,
    kruszywo+piasek, chudziak.
    Tutaj też mam pewien dylemat.
    Jakiś czas temu w gospodarczy sposób powstała wiata, ale z betonową
    podłogą. W podłodze tej, pomiędzy chudziakiem a wierzchnią warstwą
    betonu (bo posadzką przemysłową nie odważę się tego nazwać) ułożony
    został styropian - ocieplenie. Po kilku latach widzę, że z pomiędzy
    warstw potrafi sączyć się woda, więc styropian na pewno w środku już
    "pływa". Widzę też pęknięcia na górnej warstwie. Nie przejmuję się tym,
    gdyż wiata jest rozwiązaniem tymczasowym dla mnie, ale...
    Nie chciał bym podobnie skończyć z podłogą w hali.
    Projektant napisał tak:
    1. podsypka żwirowo piaskowa min 30cm, zagęszczenie min ld=0.8 - co to
    znaczy 0.8?
    2. chudziak 10cm (nie podaje jakiej klasy beton, najsłabszy?
    3. folia budowlana (jaka?)
    4. Styropian EPS200 8cm
    5. Posadzka przemysłowa B30 gr. 20cm w/g projektu wykonawczego - pewnie
    ze względu na specyficzne wymagania w niektórych miejscach.

    Dla części socjalnej tak:
    1. Podsypka j/w.
    2. chudziak j.w.
    3. Styropian j.w.
    4. folia j.w.
    5. jastrych cementowy 5cm - co to znaczy jastrych?
    6. płytki ceramiczne na zaprawie klejowej.

    Nie zrobiłem błędu - kolejność styropian/folia tak naprawdę jest
    napisana. Tak ma być, czy jest ewidentna pomyłka?

    Ok. mój dylemat jest taki. Jeżeli mam mieć problemy z wytrzymałością
    posadzki, to wolę zrezygnować z ocieplania jej styropianem. W hali będą
    stały dosyć precyzyjne maszyny, niezbyt ciężkie (5-10ton/szt.) i lekko
    wibrujące (np: frezarka). Posadzka nie może się zapadać, a nie bardzo
    chcę lać stopy pod maszynami (na ten moment nie zdecydowałem gdzie i
    jakie będą stały - temat rozwojowy). Czy wykonanie w/g zaleceń
    projektanta będzie dla mnie bezpieczne? Podłoże jest gliniaste, ale z
    małą domieszką łupku i jak na glinę pierońsko twarde (suche), więc chyba
    nie będzie stanowiło problemu.

    Mogę liczyć na pomoc?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2012-07-29 22:55:04
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Irek N." <j...@t...tajny.jest> wrote in message

    Pod ciężlie sprzęty i wibrujące maszyny nie daje się styropianu tylko wylewa
    posadzki z termoizolacyjnego betonu komórkowego. To sie jakoś nazywa. leje
    się z maszyny na 15cm i jest jakny był styropian albo pod posadzki sypie się
    z worków keramzyt.
    Pewnie jakieś oleje i rozpuszczalniki tam sie wlją nie raz i styropian
    zniknie.

  • 3. Data: 2012-07-30 08:37:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > wylewa posadzki z termoizolacyjnego betonu komórkowego. To sie jakoś
    > nazywa. leje się z maszyny na 15cm i jest jakny był styropian albo pod

    Ok. poszukam, choć już boję się ceny.

    > Pewnie jakieś oleje i rozpuszczalniki tam sie wlją nie raz i styropian
    > zniknie.

    Nie, raczej nie, chyba że straszliwa awaria by wystąpiła. Produkcja
    czyściutka musi być. :)

    A co z bokami ław? dawać folię z zewnątrz?

    THX. Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2012-07-30 09:03:06
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
> [...]

    ty weż sobie chłopie inspektora nadzoru który ci to dopilnuje - ma być dobry
    i drogi :-) Korespondencyknie to troche dopilnujesz, ale na cuda nie licz...

    b.

  • 5. Data: 2012-07-30 11:22:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 29-07-2012 o 21:41:16 Irek N. <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

> [...]
    > preparatem (dysperbit?), pytanie czy od zewnątrz też się maluje, czy
    > lepiej nałożyć folię (widziałem, że owija się taką grubo-bąbelkową, też
    Lepiej pomalować, daj dysperbit a na to przyklej styropian, tak 1m w dół
    ocieplisz w ten sposób ławy, mniej cię będzie kosztowało ogrzewanie.

> [...]
    > gdyż wiata jest rozwiązaniem tymczasowym dla mnie, ale...
    > Nie chciał bym podobnie skończyć z podłogą w hali.
    Tak jak ci pisali, możesz też dać drogi styro XPS on powinien wytrzymać
    obciążenie podłogi, pamiętaj kluczem do sukcesu jest bardzo dobre
    zagęszczenie warstw pod posadzką, musisz ich dopilonować.

> [...]
    > znaczy 0.8?
    > 2. chudziak 10cm (nie podaje jakiej klasy beton, najsłabszy?
    Zwykła budowlana czarna gruba, czyli 0.3mm.

> [...]
    >
    > Nie zrobiłem błędu - kolejność styropian/folia tak naprawdę jest
    > napisana. Tak ma być, czy jest ewidentna pomyłka?
    Dobrze jest, styro wilgoć nie szkodzi, a folia od góry chroni szpary przed
    dostaniem się tam betonu. Przypilnuj aby był szczelnie ułozony.

> [...]
    > projektanta będzie dla mnie bezpieczne? Podłoże jest gliniaste, ale z
    > małą domieszką łupku i jak na glinę pierońsko twarde (suche), więc chyba

    :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2012-07-30 12:18:17
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Lepiej pomalować, daj dysperbit a na to przyklej styropian, tak 1m w dół
    > ocieplisz w ten sposób ławy, mniej cię będzie kosztowało ogrzewanie.

    Na ten moment wewnątrz malują 2-gi raz, zewnątrz na tym etapie budowy
    nie ruszam. Mają zniknąć wszystkie drobne kropeczki, dużo ich nie było,
    ale jednak.

> [...]

    > Dobrze jest, styro wilgoć nie szkodzi, a folia od góry chroni szpary przed
    > dostaniem się tam betonu. Przypilnuj aby był szczelnie ułozony.

    Zbiorczo.
    Uzgodnione jest tak:
    1. podsypka żwirowo-piaskowa
    2. chudziak
    3. coś ala dysperbit, ale dopuszczone do pomieszczeń w których będą
    przebywać ludzie (mam zapisaną nazwę, ale nie przy sobie)
    4. Papa termozgrzewalna
    5. folia
    6. styropian
    7. folia
    8. wylewka, ale tutaj nie ma decyzji jaka, zależy od typu posadzki
    przemysłowej.

    To samo dla części socjalnej, ale tam oczywiście jastrych (fajna nazwa)
    i płytki.

    Nie robimy fundamentów pod maszyny, za to skupiamy się na mocnym
    zagęszczeniu pod chudziakiem.

    Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

    Miłego Janusz.

    Irek.N.

    ps. może wpadniesz i ocenisz?

  • 7. Data: 2012-07-30 12:25:27
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ty weż sobie chłopie inspektora nadzoru który ci to dopilnuje - ma być
    > dobry i drogi :-) Korespondencyknie to troche dopilnujesz, ale na cuda
    > nie licz...

    Ja wiem, wiem że masz rację i powinienem zdać się na fachowca.
    Tylko widzisz, ja mam taką mentalność, że jak coś robię, to muszę być
    przekonany do tego, a ponieważ wiedzy nie mam - szukam. Dodatkowo
    poruszam się w branży, w której 1mm to czasami tragedia. Wierz mi, łatwo
    się przestawić na inne tolerancje nie jest.

    Niby mogę zaufać inspektorowi, ale w praktyce słyszałem jak takie
    zaufanie może się kończyć (pracownikowi chcieli wkładać w wiercone
    otwory zbrojenie, nie wklejać - wkładać, inspektor był i nie oponował).

    Dlatego jeżeli pozwolicie, przy waszej pomocy będę się doktoryzował i
    dodając do tego wsparcie znajomego budowlańca (bardo chciałem żeby on
    budował, ale nie było szans z terminami) dopilnuję budowy.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-07-31 21:29:59
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Mam zagwozdkę.

    Czy pod chudziak dać folię, czy jej nie dawać?

    Jeden budowlaniec mówi że warto, bo pieniądze nie duże, a wilgoci beton
    nie zobaczy, drugi mówi że absolutnie nie, bo beton nie będzie miał jak
    oddychać.
    Pamiętam, że ktoś pisał, że dał...
    Jakie jest grupowe zdanie na ten temat?

    Irek.N.

  • 9. Data: 2012-08-01 00:14:06
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    > Jakie jest grupowe zdanie na ten temat?

    Chyba pod chudziakiem folia nic nie da, bo chudziak jest oddylatowany od ław
    więc nie ma znaczenia. Jak woda podejdzie to łatwiej zejdzie bez, a
    dylatacją między nim, a ławami i tak wpłynie.
    Za to bym dał na chudziak papę i dogrzał do papy pod ścianammi..

  • 10. Data: 2012-08-01 00:24:32
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >Jeden budowlaniec mówi że warto, bo pieniądze nie duże, a wilgoci beton nie
    >zobaczy, drugi mówi że absolutnie nie, bo beton nie będzie miał jak

    fak, ludzie to pieudolca mają na punkcie tego oddychania :/ Folie dać - ino
    taką w miare grubą - bo folia czarna taka z allegro to jest prawie
    przeźroczysta :-)

    b.