eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŁawy wykonane, pytania o dalszy ciąg, sorki, ale długie bo ważne dla mnie. › Re: Ławy wykonane, pytania o dalszy ciąg, sorki, ale długie bo ważne dla mnie.
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ławy wykonane, pytania o dalszy ciąg, sorki, ale długie bo ważne dla
    mnie.
    Date: Mon, 30 Jul 2012 11:22:45 +0200

    Dnia 29-07-2012 o 21:41:16 Irek N. <j...@t...tajny.jest> napisał(a):

    > Mam nadzieję, że "brudny" etap za nami, wystają ławy z ziemi.
    > Mam w związku z tym parę pytań. Wybaczcie moją ignorancję w tematach
    > budowlanych, po 3-ciej hali może będę ekspertem ... siwym...albo
    > łysym... albo i to i to... ;)
    >
    > 1. Ławy od wewnątrz pomalowano/nasączono jakimś smolistym czarnym
    > preparatem (dysperbit?), pytanie czy od zewnątrz też się maluje, czy
    > lepiej nałożyć folię (widziałem, że owija się taką grubo-bąbelkową, też
    Lepiej pomalować, daj dysperbit a na to przyklej styropian, tak 1m w dół
    ocieplisz w ten sposób ławy, mniej cię będzie kosztowało ogrzewanie.

> [...]
    > Tutaj też mam pewien dylemat.
    > Jakiś czas temu w gospodarczy sposób powstała wiata, ale z betonową
    > podłogą. W podłodze tej, pomiędzy chudziakiem a wierzchnią warstwą
    > betonu (bo posadzką przemysłową nie odważę się tego nazwać) ułożony
    > został styropian - ocieplenie. Po kilku latach widzę, że z pomiędzy
    > warstw potrafi sączyć się woda, więc styropian na pewno w środku już
    > "pływa". Widzę też pęknięcia na górnej warstwie. Nie przejmuję się tym,
    > gdyż wiata jest rozwiązaniem tymczasowym dla mnie, ale...
    > Nie chciał bym podobnie skończyć z podłogą w hali.
    Tak jak ci pisali, możesz też dać drogi styro XPS on powinien wytrzymać
    obciążenie podłogi, pamiętaj kluczem do sukcesu jest bardzo dobre
    zagęszczenie warstw pod posadzką, musisz ich dopilonować.

    > Projektant napisał tak:
    > 1. podsypka żwirowo piaskowa min 30cm, zagęszczenie min ld=0.8 - co to
    > znaczy 0.8?
    > 2. chudziak 10cm (nie podaje jakiej klasy beton, najsłabszy?
    > 3. folia budowlana (jaka?)
    Zwykła budowlana czarna gruba, czyli 0.3mm.

    > 4. Styropian EPS200 8cm
    > 5. Posadzka przemysłowa B30 gr. 20cm w/g projektu wykonawczego - pewnie
    > ze względu na specyficzne wymagania w niektórych miejscach.
    >
    > Dla części socjalnej tak:
    > 1. Podsypka j/w.
    > 2. chudziak j.w.
    > 3. Styropian j.w.
    > 4. folia j.w.
    > 5. jastrych cementowy 5cm - co to znaczy jastrych?
    > 6. płytki ceramiczne na zaprawie klejowej.
    >
    > Nie zrobiłem błędu - kolejność styropian/folia tak naprawdę jest
    > napisana. Tak ma być, czy jest ewidentna pomyłka?
    Dobrze jest, styro wilgoć nie szkodzi, a folia od góry chroni szpary przed
    dostaniem się tam betonu. Przypilnuj aby był szczelnie ułozony.

    > Ok. mój dylemat jest taki. Jeżeli mam mieć problemy z wytrzymałością
    > posadzki, to wolę zrezygnować z ocieplania jej styropianem. W hali będą
    > stały dosyć precyzyjne maszyny, niezbyt ciężkie (5-10ton/szt.) i lekko
    > wibrujące (np: frezarka). Posadzka nie może się zapadać, a nie bardzo
    > chcę lać stopy pod maszynami (na ten moment nie zdecydowałem gdzie i
    > jakie będą stały - temat rozwojowy). Czy wykonanie w/g zaleceń
    > projektanta będzie dla mnie bezpieczne? Podłoże jest gliniaste, ale z
    > małą domieszką łupku i jak na glinę pierońsko twarde (suche), więc chyba
> [...]

    :)

    --
    Pozdr
    JanuszK