  • 1. Data: 2012-07-29 20:47:45
    Temat: GWC - zwykłe rury kanalizacyjne
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam pytanie, czy ktoś z was ściągał może charakterystykę
    przewodnictwa termicznego dla zwykłych rur pcv i dla np. rur
    rehau? Planuję to zrobić ale za jakiś czas a może już ktoś z Was
    zrobił podobne doświadczenie.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2012-07-29 20:59:38
    Temat: Re: GWC - zwykłe rury kanalizacyjne
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
> [...]
    > przewodnictwa termicznego dla zwykłych rur pcv i dla np. rur
    > rehau? Planuję to zrobić ale za jakiś czas a może już ktoś z Was

    kwestia przedwodnictwa nei ma dużego znaczenia...

    za rehau przemawia tylko kwstia dopuszczeń sanitarnych i warstwy
    bakteriobójczego srebra.

  • 3. Data: 2012-07-29 21:19:12
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > kwestia przedwodnictwa nei ma dużego znaczenia...
    >
    > za rehau przemawia tylko kwstia dopuszczeń sanitarnych i warstwy
    > bakteriobójczego srebra.

    to wiem, jednak jednym z argumentów marketingowych jest ponoć
    fakt, że zwykłe PCV jako częściowo spieniony materiał ma gorsze właściwości
    termiczne i się zastanawiałem własnie w jakiej mierze jest to mitem
    lub faktem.

    Co do pozostałych parametrów nie jestem w stanie sm zweryfikować
    prawdziwości. Swoją drogą czy regularne oczyszczanie GWC, powiedzmy raz na
    kilka mc, czy nie będzie wystarczające. Przy prawidłowo wykonanym spadzie
    i szczelnych rurach po wyeliminowaniu zastojów skroplin mam wątpliwości
    czy jest sens dopłacania za rehau.

    Kolejna sprawa czy prz warstwach nałożonych na rury rehau, czy jest wskazane
    oczyszczanie rur - mam na myśli ewentualne uszkodzenia samej warstwy
    bakteriobójczej.

    Pozdrawiam
    Darek

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-07-29 22:19:19
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 29 Lip, 20:59, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > kwestia przedwodnictwa nei ma dużego znaczenia...
    >
    > za rehau przemawia tylko kwstia dopuszczeń sanitarnych i warstwy
    > bakteriobójczego srebra.

    Sztywność i wytrzymałość też ma spore znaczenie. Do wyboru PP i PCV.
    PCV odpada ze względów sanitarnych. Raz plastyfikatory i chlorek
    winylu nie są obojętne dla zdrowia. Dwa elektryzuje się i ma sporo
    większy opór dla powietrza.
    Gdy weźmiesz zewnętrzne wielowarstwowe albo z rdzeniem spienionym to
    przewodnictwo zacznie mieć znaczenie. Poliplast przyznaje, że rura
    jest wręcz izolatorem.
    Pozostaje tylko monolityczne PP, jest neutralne zdrowotnie. Musi być
    zewnętrzne, bo domowa rura przy odkształceniu może przepuszczać wody
    gruntowe.
    Dobrych parę lat temu założyłem gwc rehaua, działa skutecznie i
    bezawaryjnie. Jestem tam dość często i wącham :P a nos mam wrażliwy :D

    pozdrawiam Piotr

  • 5. Data: 2012-07-31 15:08:50
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Dobrych parę lat temu założyłem gwc rehaua, działa skutecznie i
    bezawaryjnie. Jestem tam dość często i wącham :P a nos mam wrażliwy :D

    No i ile lat temu? A jaki masz poziom wód?

    MS