    From: Piotr Boncza <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: GWC - zwykłe rury kanalizacyjne
    Date: Sun, 29 Jul 2012 13:19:19 -0700 (PDT)

    On 29 Lip, 20:59, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > kwestia przedwodnictwa nei ma dużego znaczenia...
    >
    > za rehau przemawia tylko kwstia dopuszczeń sanitarnych i warstwy
    > bakteriobójczego srebra.

    Sztywność i wytrzymałość też ma spore znaczenie. Do wyboru PP i PCV.
    PCV odpada ze względów sanitarnych. Raz plastyfikatory i chlorek
    winylu nie są obojętne dla zdrowia. Dwa elektryzuje się i ma sporo
    większy opór dla powietrza.
    Gdy weźmiesz zewnętrzne wielowarstwowe albo z rdzeniem spienionym to
    przewodnictwo zacznie mieć znaczenie. Poliplast przyznaje, że rura
    jest wręcz izolatorem.
    Pozostaje tylko monolityczne PP, jest neutralne zdrowotnie. Musi być
    zewnętrzne, bo domowa rura przy odkształceniu może przepuszczać wody
    gruntowe.
    Dobrych parę lat temu założyłem gwc rehaua, działa skutecznie i
    bezawaryjnie. Jestem tam dość często i wącham :P a nos mam wrażliwy :D

    pozdrawiam Piotr