  • 1. Data: 2012-07-29 17:05:45
    Temat: Ekofiber i dach
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Niedługo planuję robić adaptację poddasza i trzeba będzie ocieplić dach ...
    Chciałem dać wełnę (15cm + 10cm) (Rockwool SuperRock + TopRock) ale trochę
    obawiam się że pojawią się mostki , nawet jakby człowiek pilnował wykonawców

    Pomyślałem więc o ekofibrze. Z tego co czytałem ma same plusy ...
    Nie robi na nim wrażenia wilgoć , a jak nawet zawilgotniej to odda wodę
    (albo dachem albo płytą KG).
    Największy plus to niby zupełby brak mostków co przy wełnie raczej nie jest
    możliwe ...

    Z tego co czytałem (ale musiałbym potwierdzić to jeszcze u producenta
    ekofibru) nie musiałbym zostawiać szczeliny wentylacyjnej ani przejmować się
    ewentualnym zawilgoceniem. Z tego co wyczytałem przy ekofibrze nie wolno
    stosować folii paraizolacyjnych (pod KG) bo ewentualna wilgoć zostanie
    "wywalona" na płytę KG i potem wywalona wentylacją ...

    Niby wszystko pięknie i cudownie.

    Z tego co wyczytałem robi się od razu stelaż , montuje płyty KG a potem są
    robione dziury w KG i wdmuchiwany ekofiber. Szybko łatwo i przyjemnie ...

    Zastanawiam się jednak jeśli wywierci się iles tam takich dziurek i tędy
    zacznie poompować ekofiber to jaka pewność że lejąc tak w ślepo zalejemy
    wszystko idealnie szczelnie ...
    Przecież nic nie będzie widać pod płytą czy jest tak ocieplenie czy tez nie

    W moim przypadku nie wiem jak sobie ewentualnie poradzić z ekofibrem przy
    mojej konstrucji dachu.
    Normalnie gdyby ocielać to wełną , to na całej długości i szerkości dach
    była by wełna , ale konstrucja z płyt KG nie szła by aż do samego dołu ale
    zeszła by na ściankach bocznych .
    W przypadku wełny problemu nie ma bo tam była by sama wełna , bez płyt KG ,
    a gdybym chciał wypełnić wszystko ekofibrem to poszło by tego mnóstwo i po
    bokach domu miałbym z metr , poótora izolacji z ekofibru. Oczywiście fajnie
    ale cena była by z kosmosu ...

    Zdjęcie konstrukcji dachu:

    http://img96.imageshack.us/img96/8310/ekow.jpg

    Jak sobie z tym problemem poradzić ?
    Najłatwiej było by położyć folię i w folię wdmuchnąć ekofiber , ale z tego
    co czytałem nie wolno stosowac folii paraizolacyjnych. Poza tym nie wiem
    czy taka folijka wytrzymała by ciężar ekofibru ...
    A czy sama konstrkcja na płytach KG wytrzyma obciążanie ekofibru ?
    Normlanie jak wkładamy wełnę to pierwsza warstwa jest pomiędzy legarami i
    trzyma się ona sama (nie trzeba jej nawet mocować). Druga warstwa korzysta z
    stelaża , a przy ekofibrze wszystko leży od razu na płytach KG i zapewne
    uszkodzenie płyty KG = wysypanie ekofibru ?

  • 2. Data: 2012-07-29 19:33:07
    Temat: Re: Ekofiber i dach
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Zastanawiam się jednak jeśli wywierci się iles tam takich dziurek i tędy
    > zacznie poompować ekofiber to jaka pewność że lejąc tak w ślepo zalejemy
    > wszystko idealnie szczelnie ...

    Norma marketingowa - konkurencja oferująca wełne, panie, to dopiero mostki
    bedą - u nas nie ... bo nie widać :-)

    b.

  • 3. Data: 2012-07-29 20:38:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 lipca 2012 17:05:45 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:
> [...]
    >
    > obawiam się że pojawią się mostki , nawet jakby człowiek pilnował wykonawców

    Skoro czas nie nagli to akurat ten etap(pierwsza i druga warstwa wełny ) połoz sam.
    Robota technicznie prosta maszyn i urządzeń nie potrzeba skomplikowanych, jedynie
    niektóre gatunki (ale tylko niektóre) wełny gryzą więc robota niewdzięczna.

    A dopiero następne etapy(płyty) zleć fachowcom.

  • 4. Data: 2012-07-30 12:53:09
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >połoz sam. Robota technicznie prosta maszyn i urządzeń nie potrzeba
    >skomplikowanych, jedynie niektóre >gatunki (ale tylko niektóre) wełny gryzą

    Czas trochę nagli :)

    W sierpniu chciałbym z teściem zamontować schody na poddasze + podnieść
    jętki.

    A resztę chciałbym zlecić jakiejś firmie (ocieplenie , ścianki , instalacja
    CO i elektryczna).

    Po prostu nie mam już tyle sił ...

    Dlatego pomyślałem o ekofibrze. Największ plus to całkowity brak mostków
    termicznych i odporność na wodę. Wełna nie ma tej zalety ...
    Najbardziej boję sie przemoczenia wełny a to jest bardzo częste ...

    Niestety nawet najlepsze membramy nie gwarantują że wilgoć się nie pojawi na
    wełnie (po pewnym czasie) a pojawienie się wilgoci na wełnie oznacza utratę
    właściwości cieplnych wełny ...

    Dlatego ekofiber byłby u mnie wręcz idealny , tyle że jakoś nie mam zaufania
    aby był wtryskiwany w ślepo , bo nie wierzę że takie wtryskiwanie zapewni
    całkowity brak mostków ..
    Ale może się mylę ...

  • 5. Data: 2012-07-30 13:51:54
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-30 12:53, /// Kaszpir /// pisze:
    > Dlatego ekofiber byłby u mnie wręcz idealny

    W Twoim przypadku IMVHO ekofiber to złe rozwiązanie.
    Po wtryśnięciu w skosy, po jakimś czasie osiada, więc nabawisz się
    ogromnego mostka cieplnego.

    Ja ocieplałem nim poziome powierzchnie i widzę jak mocno osiadł, tyle,
    że na poziomych nic się nie dzieje bo nie robi to przerwy w izolacji.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-07-30 21:16:40
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >W Twoim przypadku IMVHO ekofiber to złe rozwiązanie.
    >Po wtryśnięciu w skosy, po jakimś czasie osiada, więc nabawisz się
    >ogromnego mostka cieplnego.

    No to zupełnie odpada ...
    Sądzę że jednak zrobię wełną.
    Postaram się położyć sam.
    Nie wiem czy obie warstwy , ale chociaż pierwszą spróbuję.

    u mnie głębokość krokwi jest 17cm. Myślałem aby dać wełnę między krokwie
    Rockwoola TopRock 15cm + nastepnie 10- superrocka.
    Jednakże mam folię o niskiej przepuszczalności wody i musi być szczelina
    wentylacyjna i zastanawiam się czy szczelina 2 cm starczy czy jednak dać
    pomiędzy legary wełnę 12cm (szczelina będzie 5cm)i dać 12cm poziomo (druga
    warstwa).
    Nie mam pojęcia jak duża ma być szczelina. Rockwool podaje że powina być od
    3 do 6cm a to chyba stanowczo za dużo ?

    >Ja ocieplałem nim poziome powierzchnie i widzę jak mocno osiadł, tyle, że
    >na poziomych nic się nie dzieje bo nie robi to przerwy w izolacji.

    Dzięki za info.
    To bardzo wielka wada o której nikt nie wspomina ...
    Ale z drugiej strony się nie dziwie ...

    Ekofiber powstaje z makulatury więc jego wytworzenie jest śmiesznie tanie.
    Impregancja zapewne nie kosztuje także zbyt dużo.
    Ekofiber powinien być śmiesznie tani. Duuużo tańszy niż wełna ...

    Ale widać marketing i "monopol" powoduje że cena jest z kosmosu ...

  • 7. Data: 2012-07-31 09:12:50
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-30 21:16, /// Kaszpir /// pisze:
    > To bardzo wielka wada o której nikt nie wspomina ...

    Zanim zdecydowałem się na EF dużo o tym czytałem i powiem szczerze, że
    zarówno na forach ale też w rozmowach z potencjalnymi wykonawcami
    pojawiała się kwestia osiadania. Z wykonawcą umówiłem się na 30cm
    ekofibru a ten wysypał go specjalnie więcej, biorąc pod uwagę, żeby miał
    te 30cm gdy już oklapnie.

    > Ekofiber powstaje z makulatury więc jego wytworzenie jest śmiesznie
    > tanie. Impregancja zapewne nie kosztuje także zbyt dużo.
    > Ekofiber powinien być śmiesznie tani. Duuużo tańszy niż wełna ...

    Warty jest tyle ile ludzie są w stanie zapłacić ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 8. Data: 2012-07-31 09:20:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 31 lipca 2012 09:12:50 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > W dniu 2012-07-30 21:16, /// Kaszpir /// pisze:
    Z wykonawcą umówiłem się na 30cm

    > ekofibru a ten wysypał go specjalnie więcej, biorąc pod uwagę, żeby miał
    >
    > te 30cm gdy już oklapnie.

    A tak z ciekawości: ile kosztowała usługa wysypania ekofibru z podejrzewam worków na
    Twój strop?

    > Warty jest tyle ile ludzie są w stanie zapłacić ;-)

    Dokładnie tak.

  • 9. Data: 2012-07-31 09:30:01
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-31 09:20, Kris pisze:
    > A tak z ciekawości: ile kosztowała usługa wysypania ekofibru z podejrzewam worków
    na Twój strop?

    Był "pompowany" - dlatego właśnie osiadł.

    Tak to wyglądało:

    https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5762520169594071362

    Na mój strop wyszło 7600pln.

    Może kiedyś, jak będzie mnie stać, zamówię jeszcze z 20cm w tej firmie....

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2012-07-31 09:42:11
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    >się kwestia osiadania. Z wykonawcą umówiłem się na 30cm ekofibru a ten
    >wysypał go specjalnie więcej, biorąc pod uwagę, żeby miał te 30cm gdy już

    Ja się zastanawiam nad dodatkowymi kosztami jak używa się ekofibru ...
    Jeśli całość izolacji leży całkowicie i obciąża właśnie płyty KG to czy nie
    trzeba zastosować mocniejszego stelaża i np. podwójnych płyt KG aby to po
    prostu nie runęło ?
    Wełna jednak jest wciśnięta pomiedzy legarami i rozkład obciążeń inaczej się
    rozkłada ...

    Jeśli ona osiada to powinno być to napisane dużymi literami. Jeśli osiada to
    nie nadaje sie do izolacji dachów dwuspadowych i itd a jedynie do izolacji
    dachów płaskich ...
    Tyle że taki zapis spowodował by zapewne gigantyczny spadek sprzedaży ...

    >Warty jest tyle ile ludzie są w stanie zapłacić ;-)

    Ja chciałem zapłacić nawet więcej niż za wełnę , ale jak mam mieć
    nieprzewidywalną izolację to ja dziekuję za taką izolację ...