eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieMalowanie ścian - farba źle kryje, czy ja coś robię źle? › Malowanie ścian - farba źle kryje, czy ja coś robię źle?
    From: "wolim" <n...@t...pisz>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Malowanie ścian - farba źle kryje, czy ja coś robię źle?
    Date: Sun, 24 May 2009 21:13:02 +0200

    Witam.

    W życiu malowałem ściany wielokrotnie.
    W sobotę, czyli wczoraj zabrałem się za pierwsze malowanie nowego domu.
    Pomalowałem sufity unigruntem pomieszanym pół na pół z farbą Śnieżka Grunt.
    Po wyschnięciu przeszpachlowałem delikatnie ubytki (drobne ryski, dziurki,
    itp.), które wyszły po gruntowaniu.
    Na to pomalowałem DWUKROTNIE farbą białą Nobiles Ekstrabiała mat
    (winylowa) - farba chyba dobra... kosztowała chyba ponad 50 zł za 10 litrów
    i sprzedawca się zaklinał, że jest dobra.
    Zawsze malując mieszkania wystarczało dwukrotne malowanie i efekt był
    super - nie było żadnych niedociągnięć, itp - mimo, że zwykle kupowałem
    farby tanie - maksymalnie jakąś Jedynkę, czy coś takiego. Ale były to ściany
    już wcześniej kiedyś malowane.

    A tu ZONK! Po dwukrotnym malowaniu sufitu w nowym domu farbą, powiedzmy,
    dość dobrą, efekt jest taki, że jak się przyjrzeć, to widać gdzieniegdzie
    delikatne niedociągnięcia... No muszę malować po raz trzeci...

    Tynki mam gipsowe, położone prawie rok temu...

    Czy to normalne, że przy pierwszym malowaniu nowych tynków (mimo, że
    zagruntowanych), trzeba je malować trzykrotnie, czy to ja jestem jakiś
    nietaki i robię coś źle?

    Czy muszę też liczyć się z tym, że będę musiał trzykrotnie malować ściany
    kolorem? Kupiłem Duluxa z kolekcji Ewy Minge... jest to dość droga farba
    (jak na moją kieszeń) i boję się, że będę musiał wydać dodatkowe kilkaset
    złotych na trzecią warstwę farby ;)

    Inna sprawa... jakich wałków używacie do malowania farbami emulsyjnymi
    tynków gipsowych i kartongipsów? Mi się marzy idealnie gładka powierzchnia -
    tynki mam położone super, niemal jak gładzie, ale wałek z takim włosiem ok.
    1 cm zostawia delikatną strukturę na ścianie (widoczną oczywiście tylko z
    bardzo bliska - ale jednak widoczną). Może jednak spróbować malować wałkiem
    takim bardziej gąbkowym, albo z super któtkim włosiem?

    Pozdrawiam,
    MW