  • 1. Data: 2009-05-24 19:13:02
    Temat: Malowanie ścian - farba źle kryje, czy ja coś robię źle?
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Witam.

    W życiu malowałem ściany wielokrotnie.
    W sobotę, czyli wczoraj zabrałem się za pierwsze malowanie nowego domu.
    Pomalowałem sufity unigruntem pomieszanym pół na pół z farbą Śnieżka Grunt.
    Po wyschnięciu przeszpachlowałem delikatnie ubytki (drobne ryski, dziurki,
    itp.), które wyszły po gruntowaniu.
    Na to pomalowałem DWUKROTNIE farbą białą Nobiles Ekstrabiała mat
    (winylowa) - farba chyba dobra... kosztowała chyba ponad 50 zł za 10 litrów
    i sprzedawca się zaklinał, że jest dobra.
    Zawsze malując mieszkania wystarczało dwukrotne malowanie i efekt był
    super - nie było żadnych niedociągnięć, itp - mimo, że zwykle kupowałem
    farby tanie - maksymalnie jakąś Jedynkę, czy coś takiego. Ale były to ściany
    już wcześniej kiedyś malowane.

    A tu ZONK! Po dwukrotnym malowaniu sufitu w nowym domu farbą, powiedzmy,
    dość dobrą, efekt jest taki, że jak się przyjrzeć, to widać gdzieniegdzie
    delikatne niedociągnięcia... No muszę malować po raz trzeci...

    Tynki mam gipsowe, położone prawie rok temu...

    Czy to normalne, że przy pierwszym malowaniu nowych tynków (mimo, że
    zagruntowanych), trzeba je malować trzykrotnie, czy to ja jestem jakiś
    nietaki i robię coś źle?

    Czy muszę też liczyć się z tym, że będę musiał trzykrotnie malować ściany
    kolorem? Kupiłem Duluxa z kolekcji Ewy Minge... jest to dość droga farba
    (jak na moją kieszeń) i boję się, że będę musiał wydać dodatkowe kilkaset
    złotych na trzecią warstwę farby ;)

    Inna sprawa... jakich wałków używacie do malowania farbami emulsyjnymi
    tynków gipsowych i kartongipsów? Mi się marzy idealnie gładka powierzchnia -
    tynki mam położone super, niemal jak gładzie, ale wałek z takim włosiem ok.
    1 cm zostawia delikatną strukturę na ścianie (widoczną oczywiście tylko z
    bardzo bliska - ale jednak widoczną). Może jednak spróbować malować wałkiem
    takim bardziej gąbkowym, albo z super któtkim włosiem?

    Pozdrawiam,
    MW

  • 2. Data: 2009-05-25 05:12:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wolim wrote:
> [...]
    > kupowałem farby tanie - maksymalnie jakąś Jedynkę, czy coś takiego.
    > Ale były to ściany już wcześniej kiedyś malowane.

    z tego co wiem to winyle są bardzo upierdliwe.

    one lubią gdy stosuje sie cały system, czyli grunt powienien być tej samej
    firmy i to pod farby winylowe.

  • 3. Data: 2009-05-25 07:48:42
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
> [...]
    > super - nie było żadnych niedociągnięć, itp - mimo, że zwykle kupowałem
    > farby tanie - maksymalnie jakąś Jedynkę, czy coś takiego. Ale były to

    Popełniłeś podstawowy błąd - po gruntowaniu, a przed malowaniem musisz
    odczekać minimum 24h!

    > Czy to normalne, że przy pierwszym malowaniu nowych tynków (mimo, że
    > zagruntowanych), trzeba je malować trzykrotnie, czy to ja jestem jakiś
    > nietaki i robię coś źle?

    To nie jest normalne zwykle wystarcza jedna lub dwie warstwy, ale grunt musi
    być dobrze wyschnięty.

> [...]
    > (jak na moją kieszeń) i boję się, że będę musiał wydać dodatkowe kilkaset

    Jeśli tylko grunt wyschnie to dwie warstwy powinny wystarczyć. Mi sięjeszcze
    nie zdarzyło, abym musiał malować trzy warstwy a malowałem już farbami
    różnych producentów i na zagrubtowane tynki i na zagruntowane gładzie
    gipsowe. Jedyny raz gdy sięnie udało to wtedy gdy nie odczekałem 24h po
    gruntowaniu :-)

> [...]
    > oczywiście tylko z bardzo bliska - ale jednak widoczną). Może jednak
    > spróbować malować wałkiem takim bardziej gąbkowym, albo z super któtkim

    Wałek gąbkowy daje gładszą powierzchnię, ale jest bardziej upierdliwy bo
    tworzą siębanieczki i trzeba powoli i dokładnie malować aby tego uniknąć.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 4. Data: 2009-05-25 09:00:39
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

> [...]
    > W sobotę, czyli wczoraj zabrałem się za pierwsze malowanie nowego domu.
    > Pomalowałem sufity unigruntem pomieszanym pół na pół z farbą Śnieżka

    Przydałaby się jakaś podkładowa kryjąca, ale to po około 70 zł chodzi.

> [...]
    > (winylowa) - farba chyba dobra... kosztowała chyba ponad 50 zł za 10
    > litrów i sprzedawca się zaklinał, że jest dobra.

    Nie jest do, czyli jej nazwa nie zaczyna się na Du... więc w tej cenie
    musi być dobra, ale fakt że nauczony doświadczeniem grunt pozostawiałem na
    kilka dni. Po dobie nowa farba go chyba rozpuszczała i tak jakby go nie
    było, ale grunty u mnie schodziły setkami litrów, więc szły najtańsze
    markowe i może to było powodem. Po kilku dniach pierwsza warstwa samej
    farby kładła się gorzej, trochę jak na tłustym, ale nie wysychała w mig,
    co wskazywało że ściana jej nie wchłania. tworząc w ten sposób niechciane
    faktury. Grunt już zadziałał.

> [...]
    > powiedzmy, dość dobrą, efekt jest taki, że jak się przyjrzeć, to
    > widać gdzieniegdzie delikatne niedociągnięcia... No muszę malować po

    Szczęśliwy człowiek, który ma nadzieję że trzecia warstwa wystarczy. Ja
    malowałem zielone płyty GK - te niby silokonowane. Już trzy warstwy białej
    i chyba jeszcze raz pomaluję __zieloną__. Jedno pomieszczenie pomalowałem
    podkładową kryjącą i muszę przyznać, że kryła zdecydowanie lepiej i dała
    się szlifować, co po wałku jest wskazane, jeśli ma być na cacy. Jednak to
    dużo czasu pochłania i dałem sobie z nią spokój w innych pomiesczeniach.
    Bez szlifowania naniesiona wałkiem wyglądała gorzej niż na ten przykład
    Nobiles za 26 zł, ale Nobiles przy szlifowaniu potrafi nawet płatkami
    odskoczyć, a kryjąca zachowywała się jak najnormalniejsza wysezonowana
    gładź gipsowa, no mniej więcej.

  • 5. Data: 2009-05-25 22:15:59
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > (winylowa) - farba chyba dobra... kosztowała chyba ponad 50 zł za 10 litrów
    > i sprzedawca się zaklinał, że jest dobra.

    Grunt musi byc dobrany do farby. Najlepiej nie mieszac systemow i
    stosowac to co poleca producent farby.
    A BTW, mam jedno pomieszczenie pomalowane bialym Nobilesem. Ta farba to
    tragedia. W innych po 3 latach od malowania biala powierzchnia jest
    ciagle biala (Tikurilla), tam gdzie dalem Nobilesa jest szaro-syficzna.
    Takze taka cena to moga byc pozorne oszczednosci.