  • 1. Data: 2009-05-24 19:27:18
    Temat: Poddasze - GK a wysokość ścianek działowych
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    Ile cm muszą (bądź nie) wystawać ścianki działowe ponad poziom
    "sufitu" z GK?
    Pod krokwiami chcę podwiesić 15 cm wełny, a z oczywistych względów
    chciałbym żeby nad ściankami działowymi ta warstwa była jak najmniej
    pocieniona ...
    ;-)

    Więc jak?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 2. Data: 2009-05-24 19:31:27
    Temat: Re: Poddasze - GK a wysokość ścianek działowych
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 24 May 2009 12:27:18 -0700 (PDT), Krzemo napisał(a):

    > Ile cm muszą (bądź nie) wystawać ścianki działowe ponad poziom
    > "sufitu" z GK?

    A skąd pomysł że w ogóle muszą? Chodzi o technologie, czy o użyteczność?

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-05-24 19:52:44
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Maj, 21:31, scream <n...@p...pl> wrote:

    > A skąd pomysł że w ogóle muszą? Chodzi o technologie, czy o użyteczność?

    Tak mi się wydawało. I tak jest IMHO łatwiej. Wszelkie uwagi mile
    widziane!
    ;-)

    Jak byś polecał?
    Ścianki będę tynkował (tynk cem-wap) przed GK, i na skosach ( i nie
    tylko) chciałbym je od razu przyciąć. Na jakiej wysokości polecasz to
    zrobić?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-05-24 19:59:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 24 May 2009 12:52:44 -0700 (PDT), Krzemo napisał(a):

    > Jak byś polecał?
    > Ścianki będę tynkował (tynk cem-wap) przed GK, i na skosach ( i nie
    > tylko) chciałbym je od razu przyciąć. Na jakiej wysokości polecasz to
    > zrobić?

    Jak to przyciąć? :) Szczerze mowiac srednio rozumiem Twoje pytanie :)
    Chodzi o wysokosc scianek dzialowych?

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-05-24 20:15:36
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    na taką wysokość, żeby dało się przykręcić do niej profil U30, czyli na
    grubość profila + jakieś 2 cm więcej, żeby kołków nie wyrwało, chyba, że
    zrobiś jakiś miniwieniec ;)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2009-05-24 20:24:37
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Jak to przyciąć? :) Szczerze mowiac srednio rozumiem Twoje pytanie :)
    > Chodzi o wysokosc scianek dzialowych?

    Chodzi o to zeby nie przemarzalo od gory. Nad scianka powinno byc ocieplenie
    izolujace gorna czesc sciany od polaci.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-05-24 23:28:20
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Maj, 22:15, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > na taką wysokość, żeby dało się przykręcić do niej profil U30, czyli na
    > grubość profila + jakieś 2 cm więcej, żeby kołków nie wyrwało, chyba, że
    > zrobiś jakiś miniwieniec ;)

    Czyli 3cm + 2cm?
    Czy jeszcze +1,2 cm (płyta)?

    Czy więc 5cm czy ok. 8cm?

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-05-24 23:38:58
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 24 Maj, 21:59, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Jak to przyciąć? :) Szczerze mowiac srednio rozumiem Twoje pytanie :)
    > Chodzi o wysokosc scianek dzialowych?

    O to o ile mają mieć (minimum) większą wysokość (te ścianki działowe)
    niż wysokość pomieszczenia po założeniu płyt GK (na suficie, na
    poddaszu)?
    ;-)

    W tej chwili mam wymurowane na skosach w "ząbki" i zamierzam zbędny
    nadmiar ścianek (murowanych) przyciąć, aby jak najwięcej wełny weszło
    nad nie.
    Jeżeli przytnę je za bardzo to będę musiał (prawdopodobnie ze względu
    na sposób mocowania) obniżyć sufit (względem płaszczyzny wyznaczonej
    przez krokwie) więcej niż bym chciał. Jeżeli zostawię za dużo to (choć
    pomijalnie małe, ale jednak) powstaną niepotrzebne straty
    energetyczne...
    ;-)

    Czy np. 5cm zapasu wystarczy?

  • 9. Data: 2009-05-25 05:48:25
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    >Czyli 3cm + 2cm?
    >Czy jeszcze +1,2 cm (płyta)?

    Ja zrobiłem 5cm od dolnego poziomu płyty GK (tzn. od "spodu" sufitu licząc)
    i nie było problemu z mocowaniem UD30 - ściana z gazobetonu 12cm. Przy 15cm
    wełny pod krokwiami zostawiłbym 10cm odstępu pomiędzy krokwią i płaszczyzną
    ścianki, a nad ściankami włożyłbym pas wełny 10cm. Radzę pilnować dobrze
    "ocieplaczy". U mnie większość "trudnych" miejsc, gdzie trzeba było trochę
    energii wykazać w zakresie cięcia wełny była niedocieplona lub źle
    docieplona. Część błędów wyłapałem, a o części mam nadzieję się nigdy nie
    dowiedzieć :) Mam świadomość, że musiałbym być na budowie cały czas albo
    wszystko robić sam.

    Zachęcam budujących do skrupulatnego pilnowania wykonawców w tym zakresie
    (tzn. wysokości ścianek działkowych na poddaszu). O ile podcinanie ścianek
    działowych z gazobetonu do odpowiedniej wysokości nie było problemem, o tyle
    domurowywanie i tynkowanie (zwłaszcza tam, gdzie ścianki działowe są
    równoległe do kalenicy i już w świetle skosów) zajęło mi znacznie więcej
    czasu.

    Pozdr.
    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-05-25 12:54:01
    Od: w...@i...pl

    On 25 Maj, 01:28, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Czyli 3cm + 2cm?
    > Czy jeszcze +1,2 cm (płyta)?
    >
    > Czy więc 5cm czy ok. 8cm?
    >
    > Pozdrawiam,
    >  Krzemo.

    ja bym dał 5 cm powyżej górnej krawedzi planowanej płyty gk.
    czyli 5 cm licząc od dołu profila U ;)