    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Mrozy odpuszczają.
    Date: Tue, 14 Feb 2012 19:52:43 +0100

    Wygląda na to że mrozy już odpuszczają. Od wczoraj już "tylko" -9 do -7stC.
    Zużycie gazu średnia na dobę od początku lutego 6,41m3. Styczeń zamknął się
    4,3m3/dobę.
    Za gaz za styczeń mam do zapłaty około 280zł. Od początku lutego do dzisiaj
    do zapłaty 201zł.
    Drzewna w kominku spaliłem od 23 grudnia do dzisiaj niecałe 2mp.
    Palenie w kominku było podczas mrozów niemal w trybie ciągłym, chyba że
    nikogo w domu nie było to kocioł gazowy miał
    wtedy sporo roboty bo i w dzień mróz był słuszny.
    Wyraźnie poprawia się bilans każdego słonecznego dnia. W dni
    piątek-niedziela uzyski po 16-17kWh na dzień. Wczoraj już słabiej a dzisiaj
    symbolicznie
    parę kWh. Ale w dni piątek-niedziela kolektory potrafiły nagrzać zbiornik do
    41stC oraz podłogówkę. Na powrocie wymiennika z podłogówki było nawet30stC.
    Jak tylko pali się w kominku to na dole w salonie jest 24-27stC, chociaż
    nauczyłem się już palić tak aby nie przegrzewać powyżej 24stC.
    W kuchni 21-22stC, na górze średnio 21stC. Wielkim minusem palenia w kominku
    podczas mrozów jest to że trochę w łazience na górze zimno bo 21stC.
    To wszystko przez to, że kocioł gazowy przy paleniu w kominku raczej się nie
    włącza, jedynie wtedy gdy zagasnie jest grzana albo tyle co solary potrafią
    nagrzać. Trzeba trzymać drzwi otwarte żeby ciepło z kominka rozchodziło się
    do wszystkich pomieszczeń. W dwóch pomieszczeniach nad salonem nie ma
    konieczności otwierania drzwi gdyż od kominka ciepło nagrzewa sufit i w
    pokojach tych nad salonem podłoga jest wyraźnie cieplejsza
    Zastanawiam się czy nie przenieść regulator pokojowy kotła gazowego do
    łazienkim tak aby priorytetem była temperatura w łazience i aby ogrzewana
    była także przy paleniu w kominku. Na górze na grzejnikach mam
    termostatyczne głowice więc tu grzejniki będą odcinane powyżej ustawionej
    temperatury, musze więc kupić na dół 3 głowice i założyć na grzejniki bo te
    na dole są otwarte na full.

    Marek