  • 1. Data: 2012-02-14 18:52:43
    Temat: Mrozy odpuszczają.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Wygląda na to że mrozy już odpuszczają. Od wczoraj już "tylko" -9 do -7stC.
    Zużycie gazu średnia na dobę od początku lutego 6,41m3. Styczeń zamknął się
    4,3m3/dobę.
    Za gaz za styczeń mam do zapłaty około 280zł. Od początku lutego do dzisiaj
    do zapłaty 201zł.
    Drzewna w kominku spaliłem od 23 grudnia do dzisiaj niecałe 2mp.
    Palenie w kominku było podczas mrozów niemal w trybie ciągłym, chyba że
    nikogo w domu nie było to kocioł gazowy miał
    wtedy sporo roboty bo i w dzień mróz był słuszny.
    Wyraźnie poprawia się bilans każdego słonecznego dnia. W dni
    piątek-niedziela uzyski po 16-17kWh na dzień. Wczoraj już słabiej a dzisiaj
    symbolicznie
    parę kWh. Ale w dni piątek-niedziela kolektory potrafiły nagrzać zbiornik do
    41stC oraz podłogówkę. Na powrocie wymiennika z podłogówki było nawet30stC.
    Jak tylko pali się w kominku to na dole w salonie jest 24-27stC, chociaż
    nauczyłem się już palić tak aby nie przegrzewać powyżej 24stC.
    W kuchni 21-22stC, na górze średnio 21stC. Wielkim minusem palenia w kominku
    podczas mrozów jest to że trochę w łazience na górze zimno bo 21stC.
    To wszystko przez to, że kocioł gazowy przy paleniu w kominku raczej się nie
    włącza, jedynie wtedy gdy zagasnie jest grzana albo tyle co solary potrafią
    nagrzać. Trzeba trzymać drzwi otwarte żeby ciepło z kominka rozchodziło się
    do wszystkich pomieszczeń. W dwóch pomieszczeniach nad salonem nie ma
    konieczności otwierania drzwi gdyż od kominka ciepło nagrzewa sufit i w
    pokojach tych nad salonem podłoga jest wyraźnie cieplejsza
    Zastanawiam się czy nie przenieść regulator pokojowy kotła gazowego do
    łazienkim tak aby priorytetem była temperatura w łazience i aby ogrzewana
    była także przy paleniu w kominku. Na górze na grzejnikach mam
    termostatyczne głowice więc tu grzejniki będą odcinane powyżej ustawionej
    temperatury, musze więc kupić na dół 3 głowice i założyć na grzejniki bo te
    na dole są otwarte na full.

    Marek

  • 2. Data: 2012-02-14 20:26:57
    Temat: Re: Mrozy odpuszczają.
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Chyba za wcześnie odtrąbiłem mrozy.
    Teraz jest -15stC.

    Marek

  • 3. Data: 2012-02-14 20:57:24
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 19:52:43 +0100, 4CX250 napisał(a):

    > Wygl?da na to ?e mrozy ju? odpuszczaj?.

    No, pomalu. Juz jest -10 st.

    Ale niech to sie juz skonczy. Mialem tu dzis goscia z kamera termowizyjna i
    teraz sie zastanawiac, czy sie upic, czy lepiej od razu powiesic.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-02-14 22:32:31
    Temat: Re: Mrozy odpuszczaj
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale niech to sie juz skonczy. Mialem tu dzis goscia z kamera termowizyjna
    > teraz sie zastanawiac, czy sie upic, czy lepiej od razu powiesic.

    a foty jakies masz?

    b.

  • 5. Data: 2012-02-14 23:11:41
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > No, pomalu. Juz jest -10 st.
    >
    > Ale niech to sie juz skonczy. Mialem tu dzis goscia z kamera termowizyjna
    > teraz sie zastanawiac, czy sie upic, czy lepiej od razu powiesic.

    Wrzuć foty, chętnie popatrzymy.

  • 6. Data: 2012-02-14 23:14:07
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    A mnie znajomi kiedyś prosili o dopilnowanie budowy hehe. Tak ich wszystkich
    beształem - wykonawców i znajomych, że nie pilnują, że się ci znajomi na
    mnie obrazili :-)
    A dzisiaj telefon, że miałem rację, że mnie nie słuchali i w ogóle :-)

  • 7. Data: 2012-02-15 07:15:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 23:32:31 +0100, Budyn napisał(a):

    > a foty jakies masz?

    Jeszcze nie dostalem. Wrzuce, jak dojda.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-02-15 09:07:11
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Ale niech to sie juz skonczy. Mialem tu dzis goscia z kamera termowizyjna
    > teraz sie zastanawiac, czy sie upic, czy lepiej od razu powiesic.

    Powiedz mi dom kiedy bydowany był?

    Zastanawiam się, co bym zrobił jesli na kamerce wyszłyby niedociągnięcia,
    skoro wszystko odpicowane już na cacy :)

    takie fotki z kamery by mnie do szłau doprowadzały, chyba ze jesteś przed
    remontem.

    choć nie ukrywam, że mam ochotę zamówić z ciekawości.

    pozdrawiam
    AT