  • 1. Data: 2012-02-15 09:39:09
    Temat: Przeniesienie pieca w domku jednorodzinnym
    Od: "dziejek7" <d...@w...pl>

    Witam,

    chcę przenieść piec jednofunkcyjny ze zbiornikiem na ciepłą wodę z jednego
    pomieszczenia do drugiego. Dom jest nowy (stan deweloperkski). Chciałbym
    żeby to przeniesienie było legalne, tzn. mieć na to oficjalny "papier", żeby
    potem nie było jakichś problemów (np. z wypłatą ubezpieczenia na wypadek
    nieszczęścia).
    Rozmawiałem z "fachowcem", który ma uprawnienia i powiedział, że da się to
    zrobić. Czy wystarczy tylko potwierdzenie od niego czy też trzeba do tego
    jeszcze wykonać zmianę w projekcie?
    Jak to rozwiązać od strony formalnej?

    Pozdrawiam
    dziejek7

  • 2. Data: 2012-02-15 10:06:49
    Temat: Re: Przeniesienie pieca w domku jednorodzinnym
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "dziejek7" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić. Czy wystarczy tylko potwierdzenie od niego czy też trzeba do tego

    pewnie ze da sie zrobic -musisz miec zmiane pozwolenia na budowe :-) Nie
    gadaj z tym fachowcem, bo moze cie niechcący nawet wpuścic w kanał, tylko
    idz do urzędu który wydał pozwolenie na budowe i tam sprawe wybadaj.

    b.

  • 3. Data: 2012-02-15 10:49:16
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > zrobić. Czy wystarczy tylko potwierdzenie od niego czy też trzeba do tego

    Przed
    1. Pisemna opinia kominiarska (jeżeli wiąże się z podłączeniem do innego
    kanału kominowego), jeżeli pozytywna, to:
    2. Projekt przebudowy instalacji gazowej wykonany przez uprawnionego
    projektanta branży sanitarnej, wtedy:
    3. Zgłoszenie robót budowlanych (nie mylić z wnioskiem o wydanie pozwolenia
    na budowę) z załącznikami (projekt, mapka, oświadczenie o prawie do
    dysponowania nieruchomością) złożone do właściwego urzędu, jeżeli nie ma
    sprzeciwu, to:
    4. Odebrać papiery (i w zależności od lokanych zwyczajów także dziennik
    budowy)
    5. Poczekać dwa tygodnie od daty wydania na uprawomocnienie się decyzji
    6. Na siedem dni przed rozpoczęciem robót uprawniony kierownik robót z
    branży sanitarnej (nie mylić z uprawnieniami gazowymi czy elektrycznymi
    jakie musi mieć wykonaca robót) składa do PINB zawiadomienie o rozpoczęciu
    róbót budowlanych
    w trakcie
    7. Wykonać roboty zakończone próbą szczelności instalacji gazowej i
    wystawieniem z tej próby protokołu oraz próby szczelności instalacji
    grzewczej (PINBy wymagają)
    8. Odbiór kominiarski - pisemna opinia
    9. Kierownik robót składa do PINB zawiadomienie o zakończeniu robót
    budowlanych z odpowienimi dodatkowymi oświadczeniami i kopiami protokołów,
    jeżeli był wystawiony dziennik budowy (w zależności od lokalnych zwyczajów)
    dokonuje wpisów a Ty oddajesz dziennik do urzędu
    Po
    10. Już można używać !

  • 4. Data: 2012-02-15 11:11:25
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pozwolenia na budowę) z załącznikami (projekt, mapka, oświadczenie o
    > prawie do dysponowania nieruchomością) złożone do właściwego urzędu,

    tak po mojemu to przebudowa insalacji gazowej wymaga pozwolenia na budowe

    "2. Pozwolenia na budowę nie wymaga wykonywanie robót budowlanych
    polegających na:
    1) remoncie istniejących obiektów budowlanych, z wyjątkiem obiektów
    wpisanych do rejestru zabytków, jeżeli nie obejmuje on zmiany lub wymiany
    elementów konstrukcyjnych obiektu i instalacji gazowych, z zastrzeżeniem pkt
    2, albo zabezpieczenia przed wpływami eksploatacji górniczej lub powodzią;
    2) remoncie instalacji gazowych w lokalach mieszkalnych oraz remoncie
    instalacji gazu płynnego w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych;"

    a przeniesienie instalacji gazowej nie jest remontem.

    b.

  • 5. Data: 2012-02-15 11:28:58
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > instalacji gazu płynnego w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych;"
    >

    > a przeniesienie instalacji gazowej nie jest remontem.

    u mnie w Bytomiu na pozwolenie, w Katowicach na zgłoszenie, w Sosnowcu na
    pozwolenie, W Tarnowskich Gorach na zgłoszenie. Co urząd to polityka i
    interpretacja. Nieważne co mu każą złożyć, zestaw dokumentów i procedury
    wykonawcze będą praktycznie te same.

  • 6. Data: 2012-02-15 12:17:17
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > tak po mojemu to przebudowa insalacji gazowej wymaga pozwolenia na budowe

    Zgadza się. Ja w pozwoleniu na budowę domu przegapiłem zapis o instalacji
    gazowej i potem na szybko składałem wniosek o pozwolenie na budowę
    instalacji gazowej wewnątrz budynku. Już wtedy dowiedziałem się że
    jakakolwiek wymiana kotła gazowego lub choćby przedłużenie rury gazowej do
    kotła lub kuchenki o 10cm wymaga nowego pozwolenia na budowę wraz całym
    korowodem czyli projektami i panem kerownykiem.

    Marek

  • 7. Data: 2012-02-15 12:20:18
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > pozwolenie, W Tarnowskich Gorach na zgłoszenie. Co urząd to polityka i
    > interpretacja. Nieważne co mu każą złożyć, zestaw dokumentów i procedury

    To jest tylko kolejny dowód na to że wybieramy rząd który tworzy pojebane
    prawo i skutkuje to tym że zatrudnieni urzędnicy nie nadążają za nim.
    My-szaraczki mamy to wiedzieć i znac prawo ale urzędnik niekoniecznie.
    Gdyby coś się komuś stało to ciekaw jestem czy choćby jeden urzędaczyna
    beknął za to że przepuścił papier na zgłoszenie a nie na pozwolenie na
    budowę. Założę się że winnym tragedii byłby właściciel budynku bo nie
    dopełnił obowiązku, czyli nie uzyskał pozwolenia na budowę.

    Marek

  • 8. Data: 2012-02-15 12:50:06
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > budowę. Założę się że winnym tragedii byłby właściciel budynku bo nie
    > dopełnił obowiązku, czyli nie uzyskał pozwolenia na budowę.

    Tak to jest wymyślone że urzędnik za nic nie odpowiada. On sprawdza tylko
    kompletność dokumentów na swej checkliście i jeżeli jest OK to puszcza
    dalej. Może to i dobrze. Interpretacja urzedu w zakresie czy pozwolenie czy
    zgłoszenie, dla inwestora niewiele zmienia i za to zawsze odpowiedzialnością
    można obarczyć urząd.
    Za wszystkie inne rzeczy odpowiedzialność ponoszą już bezpośrednie strony
    procesu inwestycyjnego: inwestor i wykonawcy.

  • 9. Data: 2012-02-15 13:09:06
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > budowę. Założę się że winnym tragedii byłby właściciel budynku bo nie
    > dopełnił obowiązku, czyli nie uzyskał pozwolenia na budowę.

    coraz więcej papierów = coraz więcej urzędników

    w Grecji kilka lat temu kierowca taxi pokazywał mi chyba z 10 kwitów,
    urzędowych, które musial posiadać aby prowadzić taksówkę
    no i po kilka latach pęką bańka, u nas tez przyjdzie na to czas
    jak się nie opamiętają

  • 10. Data: 2012-02-15 13:25:09
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Gdyby coś się komuś stało to ciekaw jestem czy choćby jeden urzędaczyna
    > beknął za to że przepuścił papier na zgłoszenie a nie na pozwolenie na
    > budowę.

    urzędnik moze by i beknął ale inwestor nie - była jakas historia ze ktos
    zgłosił chyba budowe schodów, urząd sprzeciwu nie wniósł i schody sie
    wybudowały. Potem był dym ze należało miec pozwolenie na budowe, sprawa
    trafiła do sądu a sąd stwierdził ze kwit (zgłoszenie) inwestora jest ważny.

    b.