  • 1. Data: 2012-02-14 09:48:41
    Temat: Regeneracja zasobnika na węgiel
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Od 4 lat mam piecyk HEF na ekogroszek. Staram się by węgiel zawsze
    przeleżał w piwnicy kilka tygodni przed wsypaniem do zasobnika.
    Jednak widzę, że powoli na wewnętrznych ściankach wychodzi rdza.

    Nowy zasobnik to kilka stówek w plecy - a jakby tak od środka
    zasobnika wstawić i zespawać kilka płyt (w tej części co wygląda jak
    piramida do góry nogami) ?

  • 2. Data: 2012-02-14 10:10:14
    Temat: Re: Regeneracja zasobnika na węgiel
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 10:48, Radek D pisze:
    a jakby tak od środka
    > zasobnika wstawić i zespawać kilka płyt (w tej części co wygląda jak
    > piramida do góry nogami) ?
    Jakie płyty masz na myśli (z jakiego materiału)?
    Jacek

  • 3. Data: 2012-02-14 11:40:52
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Jednak widzę, że powoli na wewnętrznych ściankach wychodzi rdza.

    Ja palę 4 sezon Zębcem. Latem wyczyściłem zasobnik szczotką stalową na
    wiertarce, pomalowałem 2x podkładem + 2x farbą olejną i nic więcej nie
    zamierzam kombinować. Pewnie za 3 lata zrobię to samo.

    Kazek

  • 4. Data: 2012-02-14 15:07:16
    Od: lancellot <l...@w...pl>

    Ja bym wypiaskował piaskarką, zapryskał barankiem i przynitował blachę
    alu 1mm.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-02-14 17:33:50
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-14 12:40, Kazimierz Debski pisze:
> [...]
    Ponieważ węgiel zetrze i to szybko każdą farbę, więc nie ma większego
    sensu przesadzać z malowaniem. Tak, jak piszesz - raz na 3 lata
    wystarczy. Po sezonie warto wyczyścić i popsikać jakimś olejem w sprayu
    np. WD-40. Wnętrze podajnik tak samo. Olej zabezpieczy wystarczająco
    dobrze na czas postoju.
    Jacek