  • 1. Data: 2012-02-13 18:43:42
    Temat: Izolacja cieplna wylewki przy drzwiach
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    Witam

    Jak dobrze wykonać wylewkę w okolicach drzwi wejściowych do domu.
    W przedsionku będzie parę zwojów ogrzewania podłogowego więc nie chcę
    dopuścić do przemarzania tej wylewki bo po pierwsze szkoda energii na
    grzanie a po drugie może zamrozić wodę w podłogówce.

    Pierwsza koncepcja ale moim zdaniem najgorsza to położyć na chudziaku
    styropian tak jak wszędzie ale dojechać tak gdzieś 15cm przed drzwi i
    zalać to wszystko wylewką (pod progiem drzwi będzie warstwa wylewki do
    samego fundamentu/chudziaka). Przy tej koncepcji wylewka wędzie na 100%
    dosyć daleko wgłąb przedsionka przemarzać.

    Wersja druga - styropian i wylewkę zakończyć jakieś 15cm przed progiem
    drzwi, przyłożyć do tego pionowo arkusz styropianu np 1cm a pod same
    drzwi wylać osobny próg. Tutaj mam obawy o pękanie ewentualnych płytek
    położonych na tak grubej dylatacji.

    Wersja trzecia - zakończyć izolację cieplną i wylewkę tak jak w wersji
    drugiej a jako materiał pod próg zastosować jakiś ytong lub podobny
    gazobeton. Pytanie czy nie będzie zbyt miękko.

    --
    M.

  • 2. Data: 2012-02-13 21:00:09
    Temat: Re: Izolacja cieplna wylewki przy drzwiach
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    W dniu 2012-02-13 19:43, SkiMir pisze:
> [...]
    > drugiej a jako materiał pod próg zastosować jakiś ytong lub podobny
    > gazobeton. Pytanie czy nie będzie zbyt miękko.

    Napiszę Ci, jak ja to zrobiłem - na razie 2 lata i jest ok.
    Pod próg drzwi tarasowych i wejściowych wbiłem twardy styrodur na
    sztorc, ale tak, aby od wewnętrznej strony została wnęka ok. 1,5cm pod
    progami. Z zewnątrz styrodur nieco wystaje i jest ładnie przygotowany
    pod płytki.
    Od wewnętrznej strony styropian na chudziaku dochodzi do styroduru, jest
    ciągłość izolacji termicznej.
    Na to przyszła podłogówka i wylewka, która weszła w powstałą 1,5cm wnękę
    pod progiem i przenosi obciążenia na całą płytę podłogową.
    Na razie mimo -25 st. za oknem nigdy nie przemarzło.

    yarecky.

  • 3. Data: 2012-02-13 21:22:00
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    SkiMir <p...@M...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > drugiej a jako materiał pod próg zastosować jakiś ytong lub podobny
    > gazobeton. Pytanie czy nie będzie zbyt miękko.

    Ja obsadziłem drzwi praktycznie na styrodurze. Wchodzi on na 10cm w wiatrołap
    i wystaje na kilka na zewnątrz, ale ta część wewnątrz jest odrobinę niżej,
    akurat tyle, aby pokryć to klejem, kawałkiem siatki i ceramiką. Nacisk w tym
    miejscu jest nieduży i nic na razie nie pęka przy płytkach gresowych 30x30.
    Jedyny mankament to miękki próg. Styrodur lekko się ugina gdy się na niego
    stanie.

  • 4. Data: 2012-02-14 10:25:16
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > dopuścić do przemarzania tej wylewki bo po pierwsze szkoda energii na
    > grzanie a po drugie może zamrozić wodę w podłogówce.

    U siebie mam identyczną sytuację. Na końcu wylewki mam 5cm twardy styrodur.
    Próg drzwi wejściowych stoi w połowie na styrodurze a w połowie na wylewce.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2012-02-14 13:05:55
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    OK, czyli wynika z tego, że kawałek styroduru załatwi sprawę. Boję się
    tego, że będzie zbyt miękki.

    Co do drzwi tarasowych sprawę rozwiązałem przy zakupie - zamówiłem
    dodatkowe profile PCV na wymiar na których drzwi oparły się o fundament.

    --
    M.

  • 6. Data: 2012-02-14 13:10:18
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > OK, czyli wynika z tego, że kawałek styroduru załatwi sprawę. Boję się
    > tego, że będzie zbyt miękki.

    Dlatego próg drzwi lepiej oprzeć w części na styrodurze w cześci na wylewce.

    > Co do drzwi tarasowych sprawę rozwiązałem przy zakupie - zamówiłem
    > dodatkowe profile PCV na wymiar na których drzwi oparły się o fundament.

    Zrobiłem identycznie :-)

  • 7. Data: 2012-02-14 13:13:30
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Lut, 19:43, SkiMir <p...@M...onet.pl> wrote:

> [...]
    > samego fundamentu/chudziaka). Przy tej koncepcji wylewka wędzie na 100%
    > dosyć daleko wgłąb przedsionka przemarzać.

    Ja mam jeszcze inaczej - styro mam normalnie dociagniety az do linii
    wewnetrznej progu drzwiowego (pod caloscia jest styropian). Drzwi mam
    drewniane, futryny takie dosyc grubawe (z 10cm maja), osadzili mi je
    solidnie na kotwach i podlozyli czyms twardym (nie pamietam czy to
    drewno czy jakies kawalki kafelek :) Po montazu drzwi mialem wiec prog
    wiszacy w powietrzu - pod spodem byla pustka, tylko dwie nogi z
    futryny siedzialy twardo. Podlozylem pod prog kilka docietych na
    wymiar kafelek na dlugosci ~5cm jako warstwe nosna pod prog i cala
    przestrzen zapianowalem, na rowno z zewnetrzna krawedzia progu. Mam
    wiec 10cm piany pod drzwiami, a prog i drzwi opieraja sie na paru
    kafelkach - jest cieplo i nie ma mostka :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2012-02-14 14:22:52
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-02-14 14:13, Adam pisze:

    > przestrzen zapianowalem, na rowno z zewnetrzna krawedzia progu. Mam
    > wiec 10cm piany pod drzwiami, a prog i drzwi opieraja sie na paru
    > kafelkach - jest cieplo i nie ma mostka :)

    To mi podsunęło pewien pomysł.
    Zrobię ze styroduru taki blok pod próg. Wydrążę w nim kilka otworów i
    zaleję betonem. Styrodur będzie robił za izolację a beton przenisie
    obciążenia.

    --
    M.

  • 9. Data: 2012-02-14 14:31:47
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > To mi podsunęło pewien pomysł.
    > Zrobię ze styroduru taki blok pod próg. Wydrążę w nim kilka otworów i zaleję
    > betonem. Styrodur będzie robił za izolację a beton przenisie obciążenia.

    Obawiam się że bez wyprowadzonych prętów zbrojeniowych z wylewki/
    fundamentu - te takie same "paliki" betonowe będą bardzo kruche
    i do przenoszenia obciążenia słabo się mogą nadawać. Ale spróbuj
    i daj znać :) - ewentualnie poszerz maksymalnie te otwory, aby
    uzyskać jak największą średnicę otworów - może wówczas to zadziała.

    Pozdrawiam,
    Aleksander_

  • 10. Data: 2012-02-15 08:58:12
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> [...]
    > i daj znać :) - ewentualnie poszerz maksymalnie te otwory, aby
    > uzyskać jak największą średnicę otworów - może wówczas to zadziała.

    i wpakuj przynajmniej po 1 pręcie zbrojeniowym w każdy "palik"
    nie będzie taki kruchy
    Sam nie wiem co robić z tymi miejscami.

    Rafał