    From: "Jackare" <1...@t...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przeniesienie pieca w domku jednorodzinnym
    Date: Wed, 15 Feb 2012 11:49:16 +0100

    Użytkownik "dziejek7" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:4f3b7d62$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > chcę przenieść piec jednofunkcyjny ze zbiornikiem na ciepłą wodę z jednego
    > pomieszczenia do drugiego. Dom jest nowy (stan deweloperkski). Chciałbym
    > żeby to przeniesienie było legalne, tzn. mieć na to oficjalny "papier",
    > żeby potem nie było jakichś problemów (np. z wypłatą ubezpieczenia na
    > wypadek nieszczęścia).
    > Rozmawiałem z "fachowcem", który ma uprawnienia i powiedział, że da się to
    > zrobić. Czy wystarczy tylko potwierdzenie od niego czy też trzeba do tego
    > jeszcze wykonać zmianę w projekcie?
> [...]
    Przed
    1. Pisemna opinia kominiarska (jeżeli wiąże się z podłączeniem do innego
    kanału kominowego), jeżeli pozytywna, to:
    2. Projekt przebudowy instalacji gazowej wykonany przez uprawnionego
    projektanta branży sanitarnej, wtedy:
    3. Zgłoszenie robót budowlanych (nie mylić z wnioskiem o wydanie pozwolenia
    na budowę) z załącznikami (projekt, mapka, oświadczenie o prawie do
    dysponowania nieruchomością) złożone do właściwego urzędu, jeżeli nie ma
    sprzeciwu, to:
    4. Odebrać papiery (i w zależności od lokanych zwyczajów także dziennik
    budowy)
    5. Poczekać dwa tygodnie od daty wydania na uprawomocnienie się decyzji
    6. Na siedem dni przed rozpoczęciem robót uprawniony kierownik robót z
    branży sanitarnej (nie mylić z uprawnieniami gazowymi czy elektrycznymi
    jakie musi mieć wykonaca robót) składa do PINB zawiadomienie o rozpoczęciu
    róbót budowlanych
    w trakcie
    7. Wykonać roboty zakończone próbą szczelności instalacji gazowej i
    wystawieniem z tej próby protokołu oraz próby szczelności instalacji
    grzewczej (PINBy wymagają)
    8. Odbiór kominiarski - pisemna opinia
    9. Kierownik robót składa do PINB zawiadomienie o zakończeniu robót
    budowlanych z odpowienimi dodatkowymi oświadczeniami i kopiami protokołów,
    jeżeli był wystawiony dziennik budowy (w zależności od lokalnych zwyczajów)
    dokonuje wpisów a Ty oddajesz dziennik do urzędu
    Po
    10. Już można używać !