  • 1. Data: 2012-02-15 10:48:44
    Temat: centralne ogrzewanie - instalacja 80/60
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    wg projektu instalacja CO ma miec (max) 80 C na zasilaniu i 60 C na
    powrocie. I wg tego zostalo wszystko policzone.

    W zaleznosci od temperatury na zewnatrz wezel utrzymuje temperature wg
    jakiejs tam krzywej (schematu). Macie moze tu gdzies taka
    charaktrerystyke? Chyba taka, ktora pozniej programowuje sie do
    sterownika?

    doknalem kilku odczytow z licznika ciepla przy roznych temperaturach

    -16,5 80
    -15,5 90 !
    -11,0 85 !
    -15,5 91 !
    +2,0 55

    Mozecie to jakos skomentowac?

    Pomiar temperatury na zewnatrz temometrem elektronicznym (taki na
    kabelku za oknem wisi), temperatura zasilenia z licznika ciepla

    Jak juz kiedys pisalem, ze glowice termostatyczne glupialy przy tych
    mrozach, bo wtedy zasilenie bylo na poziomie (nawet 91 stopni C).

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2012-02-15 11:12:00
    Temat: Re: centralne ogrzewanie - instalacja 80/60
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-02-15 11:48, a...@p...pl pisze:

> [...]
    >
    > Jak juz kiedys pisalem, ze glowice termostatyczne glupialy przy tych
    > mrozach, bo wtedy zasilenie bylo na poziomie (nawet 91 stopni C).

    Nie masz jakiegoś ograniczenia na piecu,
    np. do 85 C ?

    --
    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2012-02-15 11:59:18
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
    > Mozecie to jakos skomentowac?

    A co jak temp na zewnątrz będą wahać się w zakresie -30 do -20 stC?
    Ostatnio tak miałem przez dwa tygodnie. Jaka wtedy powinna być temp na
    grzejnikach wg tej krzywej :-) ?

    pozdr
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-02-15 12:11:23
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > sterownika?
    >
    > doknalem kilku odczytow z licznika ciepla przy roznych temperaturach

    A czym ty ogrzewasz? to nowy budynek cos nie tak? zle dobrane grzejniki,
    wyglada ze za malo ich, albo slabo docieplony budynek

    skoro przy -15,5 miales 91 stopni, to co przy - 25?

    pozdrawiam
    AT

  • 5. Data: 2012-02-15 12:12:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci
    > Mozecie to jakos skomentowac?

    To nie krzywa. To zwariowana.

    Marek

  • 6. Data: 2012-02-15 12:15:58
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 15 Feb 2012 13:11:23 +0100, "Amir" <d...@g...pl>
    wrote:

    >A czym ty ogrzewasz? to nowy budynek cos nie tak? zle dobrane grzejniki,
    >wyglada ze za malo ich, albo slabo docieplony budynek
    >
    >skoro przy -15,5 miales 91 stopni, to co przy - 25?

    budynek ma 14 lat, docieplony, ale wezel przekazany do MZEC. Wynika z
    tego, ze jest zle poustawiany (przypadek lub specjalnie).

    Dlatego pytam o te krzywa, aby sie do niej odniesc i napisac kwit do
    MZEC zeby to skorygowali! Ot co.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2012-02-15 12:38:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Lut, 13:11, "Amir" <d...@g...pl> wrote:
    >  >

    > A czym ty ogrzewasz? to nowy budynek cos nie tak? zle dobrane grzejniki,
    > wyglada ze za malo ich, albo slabo docieplony budynek
    >
    > skoro przy -15,5 miales 91 stopni, to co przy - 25?

    Moze np. ponizej jakiejs tam temp (np. te -15) grzeja juz na full, a
    temperatura zalezy tylko od tego, co dystarczaja do budynku... zapewne
    jakies wahania temp. zasilajacej moga byc...

    Ilosc pobranego ciepla i tak bedzie zalezec od ustawien glowic
    termostatycznych - im zimniej na zewnatrz tym grzejniki dluzej beda
    grzac... Problem bedzie dopiero wtedy, jak beda grzac non stop, a w
    mieszkaniu bedzie dalej zimno ;)

    WS

  • 8. Data: 2012-02-15 12:47:05
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

[...]

    Wlasnie i pytanie czy tak jest?
    Bo jesli jest zimno to raczej nie problem cieplowni.

    pozdr.
    AT

  • 9. Data: 2012-02-16 15:31:26
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > Czesc,
    >
    > wg projektu instalacja CO ma miec (max) 80 C na zasilaniu i 60 C na
    > powrocie. I wg tego zostalo wszystko policzone.

    Przeciez to bez sensu zeby robic instalacje liczona na 80/60. Przeciez to
    marnowanie opalu.
    Trzeba liczyc max zasilanie na 60 jesli juz.

  • 10. Data: 2012-02-16 21:48:43
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Lut, 16:31, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > Przeciez to bez sensu zeby robic instalacje liczona na 80/60. Przeciez to
    > marnowanie opalu.
    > Trzeba liczyc max zasilanie na 60 jesli juz.

    Przeciez napisal, ze to jest ogrzewanie z jakiego MZEC, wiec nie
    bardzo ma sie wplyw (zwlaszcza w starym bloku) na wybor parametrow
    instalacji...

    Standardowo wyglada to mniej wiecej tak: http://mzec-kk.pl/taryfa/tabela-90.htm

    WS