  • 41. Data: 2010-04-30 01:29:31
    Temat: Nieocieplona ściana szczytowa.
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    Tak właśnie wygląda.
    Nie było śniegu i nie było zimno ale ta ściana miała 7 stopni ciepła
    przy -15. W tym roku już ocieplono.

    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/dscf10031755.jpg

    i termowizyjne
    http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/5687877f128.jpg

  • 42. Data: 2010-04-30 07:38:33
    Temat: Re: Wiezba do oceny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > A w ogóle komin trzeba ocieplić wełną od samego dachu, bo będzie zimny jak
    > lodówka w zimie :-)

    Komin jest właśnie ocieplony wełną między rurą kamionkową, a cegłami od
    samego fundamentu aż po jego szczyt.

  • 43. Data: 2010-04-30 07:43:55
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    > kiki pisze:
    >>
    > Komin jest właśnie ocieplony wełną między rurą kamionkową, a cegłami od
    > samego fundamentu aż po jego szczyt.

    Ale cegłami będzie przewodzić zimno. Taki masz radiator.
    Dotkniesz tych cegieł metr czy dwa niżej i będzie lodówa. Sam się
    przekonasz.
    Całe zimno z części nieogrzewanej będzie zabierac ciepło z pomieszczenia
    poprzez przewodzenie.
    Ja się w ogóle zastanawiam czy jednego komina wentylacyjnego nie wywalić i
    nie zastąpić rurkami PCV.

  • 44. Data: 2010-04-30 09:47:18
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

> [...]
    > poprzez przewodzenie.
    > Ja się w ogóle zastanawiam czy jednego komina wentylacyjnego nie wywalić i

    Tak. Tylko, że ja chcę dać ocieplenie aż do samej kalenicy. Tym sposobem
    komin na mróz będzie narażony tylko w części nad dachem, a tu mnie nie
    ma :-))).

    Na pseudostryszku już będzie przestrzeń ocieplona, zatem komin nie
    będzie się wychładzał w takim stopniu, jak gdybym nie ocieplał tej
    przestrzeni. :-)

  • 45. Data: 2010-04-30 15:53:14
    Od: "kiki" <k...@k...net>

> [...]

    > się wychładzał w takim stopniu, jak gdybym nie ocieplał tej przestrzeni.

    Jesteś mądrzejszy. Nic to nie da, bo ocieplona nie znaczy ogrzewana.
    Przyklej do niego kilka cm wełny elewacyjnej i obrób siatką. Masz ostatnią
    szansę przed zakończeniem dachu.
    I nie zapomnij o wiatroizolacji przed przybiciem deskowania.

    Daj najpierw membranę, później nabij deski o grubości 5-6cm i o szerokości
    krokwii na same krokwie i dopiero na to daj deskowanie.
    Utworzy ci się naturalna szczelina wentylacyjna ale przy okazji z wełny nie
    wydmucha ci ciepła.

  • 46. Data: 2010-04-30 17:10:36
    Temat: Re: Nieocieplona ściana szczytowa.
    Od: M <M...@w...pl>

    kiki pisze:
    > Tak właśnie wygląda.
    > Nie było śniegu i nie było zimno ale ta ściana miała 7 stopni ciepła
    > przy -15. W tym roku już ocieplono.
    >
    > http://wgrajfoto.pl/pokaz/img0410/dscf10031755.jpg

    Okno na trumienkę? Woda ci się nie zbiera?

    M.

  • 47. Data: 2010-04-30 17:12:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kiki pisze:

    > Jesteś mądrzejszy. Nic to nie da, bo ocieplona nie znaczy ogrzewana.
    > Przyklej do niego kilka cm wełny elewacyjnej i obrób siatką. Masz ostatnią
    > szansę przed zakończeniem dachu.

    zaraz zaraz...
    Przecież komin nad dachem jest wykończony klinkierem... może czegoś tu
    nie kumam, ale na klinkier, czy pod klinkier mam dać tą wełnę o której
    piszesz?
    Między przejściem komina przez sufit, a połacią dachu jest jeszcze
    jakieś półtora metra i to w przypadku obu kominów...
    Pod połać dam wełnę, na sufit - między jętki - dam drugą warstwę wełny.
    Komin teraz jeszcze ocieplać w przestrzeni między sufitem, a połacią?
    Mogę to zrobić - koszt niweielki - ale... jakie jest uzasadnienie
    takiego posunięcia? :-) Przecież komin - jak wspominałem - jest już
    ocieplony, ponadto on sam z definicji wydziela trochę ciepła, choćby nie
    wiem jak był ocieplony, zatem na wysokości sufitu już lodowaty nie
    będzie nawet gdybym go wcale nie ocieplał :-). Chyba, że się mylę...

    > I nie zapomnij o wiatroizolacji przed przybiciem deskowania.

    Czy szczelnie położona papa na deskowaniu nie jest wystarczającą
    wiatroizolacją?

> [...]
    > krokwii na same krokwie i dopiero na to daj deskowanie.
    > Utworzy ci się naturalna szczelina wentylacyjna ale przy okazji z wełny nie

    Przecież wełna z definicji musi być wentylowana...
    Nie bardzo rozumiem.

    Krokwie mam o szerokości 16 cm. Jak na nie nabiję deskowanie, a to
    przykryję papą, to muszę pod deskowaniem zostawić szczelinę kilku cm,
    żeby tak wełna, jak i deski wysychały w razie przedostania się tam wody
    w postaci pary, czy kropel z deszczu/śniegu.
    Jak zrobię wiatroizolację, to jak niby ta wełna ma się wentylować?

    Jak wełny nie będę wentylować, to ona zawilgnie i przestanie spełniać
    swoją funkcję termoizolacyjną. Jeżeli chodzi natomiast o przenikanie
    wiatru przez wełnę... jeśli zrobię szczelinę kilku cm pod deskowaniem, a
    potem dam w dwóch warstwach 25 cm wełny, to nie ma prawa nic zawiewać -
    kwestia dokładności ułożenia wełny.

    Nie rozumiem Twojego toku myslenia. Gdzie u Ciebie wentylacja wełny
    skoro chcesz dać wiatroizolację? Czy to znaczy, że nie powinienem od
    dołu wpuścić powietrza pod deskowanie?
    Wiatroizolacją będzie u mnie papa na pełnym deskowaniu.

    pozdr.
    robercik-us

  • 48. Data: 2010-04-30 20:16:16
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > Okno na trumienkę? Woda ci się nie zbiera?

    oh zbiera 2 wiadra wyleciały ze skosu jak się łączy ze ściana kolankową. To
    idzie do remontu lada chwila