  • 61. Data: 2021-07-20 21:22:03
    Temat: [OT]Re: Nowe robale w domu
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 20.07.2021 o 20:33 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Większą sympatię
    > odczuwam wobec lisów, które uśmiercam każdej wiosny.

    Możesz napisać dlaczego to robisz?
    Kamil

  • 62. Data: 2021-07-20 21:25:58
    Temat: Re: Nowe robale w domu
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 20.07.2021 o 10:19 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

> [...]
    >
    > Niemniej pszczoły nie żyją u mnie "zupełnie naturalnie" - wszak w
    > naturze pszczoły mało kiedy zamieszkują drewniane skrzynki. W naszym
    > klimacie osiedlają się raczej w pustych pniach drzew, kiedy uda im
    > się jeszcze jakiś znaleźć. Nie stosuję jednak ani węz, ani ramek, ani
    > pestycydów. Tym samym unikam kontaktów z pszczelarzami, bo nie
    > prowadzą zazwyczaj do niczego, poza nasłuchaniem się o tym jakim jestem
    > archaicznym, uwstecznionym człowiekiem, jak mogę patrzeć jak pszczoły
    > umierają, czy moim dzieciom też nie dają antybiotyków itd itp.

    Podziwiam i zazdroszczę.

    Kamil

  • 63. Data: 2021-07-20 21:26:07
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Chętnie się przypatrzymy, jak jest zbudowany.

    Odwiedził mnie właśnie dzisiaj jeden taki:

    https://drive.google.com/file/d/1hIHOr8IylSd9V48-9W3
    bLlyAQpzVfL4I/view?usp=sharing

    https://drive.google.com/file/d/1B3FcaUfyq10dcDKiPWH
    sIIrxc5vMtLro/view?usp=sharing

    Dochodzenie pokazuje, że to otiorhynchus ovatus, czyli opuchlak rudonóg.
    Odwiedzają mnie czasem znacznie więksi przedstawiciele, o identycznym
    wyglądzie, chyba kuzyni.

    Na szczęście niegroźne z nich stworzenia.

    --

    Ewa

  • 64. Data: 2021-07-20 21:34:16
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Większą sympatię
    > odczuwam wobec lisów, które uśmiercam każdej wiosny.

    To trochę zaskakujące. Hm, atakują Ci owce? Dobrze pamiętam, że masz
    stadko owiec?

    > W kontekście ekologii i pestycydów rolnych

    W kontekście pszczół właśnie. Że pestycydy szkodliwe są dla pszczół.
    Zawsze jednak myślałam, że chodzi o pestycydy stosowane do roślin, które
    potem przez pszczoły są zapylane. Nie wiedziałam, że używa się ich
    bezpośrednio na pszczoły też.

    --
    Ewa

  • 65. Data: 2021-07-20 21:49:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Dochodzenie pokazuje, że to otiorhynchus ovatus, czyli opuchlak rudonóg.
    > Odwiedzają mnie czasem znacznie więksi przedstawiciele, o identycznym
    > wyglądzie, chyba kuzyni.

    Ryjkowcowate kuzynostwo ma zwykle pocieszny wygląd. Największy jakiego
    kojarzę, to rozpucz lepiężnikowiec. Nad potokami w tatrzańskich dolinach,
    wśród łanów lepiężnika (wyłysiałego), zwykle ich pełno. Trudno takiego
    nakrapianego stwora z trąbą z czym innym pomylić.

    --
    Jarek

  • 66. Data: 2021-07-20 21:54:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kubuś Puchatek napisał:

    > Podziwiam i zazdroszczę.

    Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo.

    Jarek

    --
    Gdyby Pszczołami były Niedźwiadki,
    Nisko na ziemi miałyby chatki,

  • 67. Data: 2021-07-20 21:59:46
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Z pszczołami nigdy nic nie wiadomo.

    Zwłaszcza Kubusie Puchatki mogą mieć z nimi na pieńku.

    --
    Ewa

  • 68. Data: 2021-07-20 22:08:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

    > Zwłaszcza Kubusie Puchatki mogą mieć z nimi na pieńku.

    Kiedy się idzie po miód z balonikiem, to trzeba się starać,
    żeby pszczoły nie wiedziały, po co się idzie.

    --
    Jarek

  • 69. Data: 2021-07-20 22:18:58
    Temat: Re: [OT]Re: Nowe robale w domu
    Od: collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 20.07.2021 o 21:22, Kubuś Puchatek napisał:

    > Możesz napisać dlaczego to robisz?

    Gdybyś był tu dłużej, to byś nie pytał, bo wiedziałbyś,
    że to jest mały, zakompleksiony rybi chujek na kaczych
    łapach i mitoman. Szczegóły znajdziesz w archiwum grupy.

  • 70. Data: 2021-07-20 22:29:37
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    > Ryjkowcowate kuzynostwo ma zwykle pocieszny wygląd. Największy jakiego
    > kojarzę, to rozpucz lepiężnikowiec.

    Wiki podaje, że ten osiąga długość 18mm. To nie aż taki znowu duży.
    Takiej wielkości się u mnie też zdarzają te opuchlaki. A na zewnątrz
    widuję podobne z kształtu, ale znacznie większe, nawet do 4cm (tak na
    oko, bo z suwmiarką nie chodzę).

    --
    Ewa