  • 1. Data: 2022-06-18 17:17:31
    Temat: Ograniczenie niskiej emisji to bełkot wymyślony przez Taurona
    Od: a a <m...@g...com>

    Nie chodzi oczywiście o żadne ograniczanie niskiej emisji, skoro jest już niska.

    Ale niekumaty Tauron nie potrafił w swoich materiałach reklamowych napisać,
    że mu chodzi o emisje na niskiej wysokości i ich ograniczanie.

    Na niskiej wysokości spaliny emitują piece w domach jedno- i wielorodzinnych
    i o to chodziło Tauronowi, ale nie potrafił tego ogarnąć
    i ogranicza już i tak niska emisję,
    czyli generuje bełkot.

    Dlaczego URE nic nie robi i pozwala na ośmieszanie Polski i Polaków ?

    Emisja na niskiej wysokości to jest low-altitude emission
    i tutaj Tauron wypręża pierś jak dumny paw, że on emituje spaliny i pyły na dużej
    wysokości: high-altitude.

    No i co z tego.

    Emisje spalin i pyłów na dużej wysokości, są i tak milion razy większe od
    sumarycznych emisji domów jedno- i wielorodzinnych.

    Tyle, że żaden Zenek ich nie zmierzy, bo nie ma dostępu do wysokich kominów, nie ma
    sprzętu, ale ludzi, ani zgody Taurona na takie pomiary.

    Ale jest prosta metoda:

    Tyle emitujesz, ile węgla spalasz i tutaj możemy pozyskać dane o zużyciu węgla przez
    Tauron.

    A tutaj relacja jest prosta.

    Ilość spalin i pyłów to stały i znany procent of ilości spalonego węgla.

    I po tych obliczeniach, dowiadujemy się, eureka,
    że niska emisja jest naprawdę niska
    a wysoka emisja jest naprawdę wysoka i tak od 100 lat

    I wszystkie piece węglowe w Polsce razem, emitują mniej spalin i pyłów, niż te
    przemysłowe piece elektrowni i elektrociepłowni
    i od razu wiadomo, kogo należy zlikwidować, bo jest trucicielem.

    Ale duży truciciel emituje spaliny, pyły i syfy na dużej wysokości i ulegaja one
    rozpyleniu na dużej wysokości i powierzchni, i można 100 lat ukrywać, że to wielka
    trucizna, opadająca na osiedla, miasta, które nikt nie ogranicza i nie bada od 100
    lat, poza
    Amerykańską Agencją Ochrony Środowiska, 40 lat temu w Polsce.

  • 2. Data: 2022-06-18 18:02:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-18 o 17:17, a a pisze:
    > I wszystkie piece węglowe w Polsce razem, emitują mniej spalin i pyłów, niż te
    przemysłowe piece elektrowni i elektrociepłowni
    > i od razu wiadomo, kogo należy zlikwidować, bo jest trucicielem.

    Nawrzucałeś bzdetów i się powtarzasz. Stężenie pyłów w spalinach z
    kopciucha domowego to 1500-2000 mg/m3. 1 kg wungla potrzebuje jakieś 9m3
    powietrza do spalenia, co oznacza że przeciętny zasmradzacz który spala
    w ciągu roku 3 tony węgla, emituje 40-55kg pyłu w spalinach.
    Elektrownia/elektrociepłownia ze zmodernizowanym elektrofiltrem i
    sprawnym odsiarczaniem emituje 5-7mg/m3 co oznacza że żeby nasmrodzić
    tyle co kopciuchowiec musi spalić ponad 900 ton wungla. To by było na tyle.

    L.

  • 3. Data: 2022-06-18 18:24:19
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 18 June 2022 at 18:03:00 UTC+2, Lisciasty wrote:
> [...]
    > sprawnym odsiarczaniem emituje 5-7mg/m3 co oznacza że żeby nasmrodzić
    > tyle co kopciuchowiec musi spalić ponad 900 ton wungla. To by było na tyle.

    Co za bełkot.
    Nie istnieje takie pojecie jak kopciuchy, bo to zwykłe lobbystyc zne oszustwo
    i powinno być karane więzieniem za rozpowszechnianie faków.

    Piece węglowe w domach jedno- i wielorodzinnych nie emitują żadnych pyłów, gdyz te
    osadzają się w kominie
    a w piecu kaflowym jest pętla odpylająca i sadze pozostaja w piecu.

    Jedyne co Zenki wprowadziły w piecach c.o. to palenie na zapalkę, czyli z limitowanym
    doplywem powietrza
    i to jest syf, ale to panstwo wprowadziło piece c.o. na węgiel w których Zenki tak
    palą, aby był żar cala noc.

    I tutaj odpowiedzialnośc karną ponosza kominiarze i zduni, ktorzy te piece
    instalowali,. a kominiarze przyłączali i czyścili kominy.

    Ale była zmowa,
    bo piece kaflowe podrożaly 10 razy, a one nie emitują żadnych pyłów, ani sadzy, bo
    węgiel jest rozpalany z dużym dostępem powietrza, nie emitując smogu i się wypala do
    czerwonego żaru.
    Nastepnie piec sie zakreęca i żar i rozgrzane kafle utrzymują ciepło w pokoju do
    rana.

    I to jest bajbardziej ekologiczny sposób ogrzewania domów jednorodzinnych, mieszkan,
    gdyż piec kaflowy pelni również funkcję ogrzewania akumulacyjnego.

    Do pieca kaflowego można podlaczyć dodatkowy nadmuch, a na kominie zainstalować
    elektrostatyczny filtr.
    I to kosztuje grosze i na tym lobbysci nie potrafili wyrwac kasy to wynaleźli syfowy
    groszek, który jest pokruszonym węglem dla podajnika ślimakowego i to cala zaleta, że
    podajnik podaje węgiel.

    A reszta to ściema bo ani eko, ani bezpieczne czy bezpylowe,
    gdy ciąg kominowy musi generować i wymuszac komin i gorące spa.liny,
    a spaliny nie mogą być nigdy wtlaczane ciśnieniowo do komina,
    bo wtedy wszelkie nieszczelności wywołują zatrucie mieszkancow tlenkiem węgla.

  • 4. Data: 2022-06-18 18:44:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 18 Jun 2022 09:24:19 -0700 (PDT), w
    <d769db3b-0c50-4b57-8429-63b5fc57588cn@googlegroups.
    com>, a a
    <m...@g...com> napisał(-a):

    > Piece węglowe w domach jedno- i wielorodzinnych nie emitują żadnych pyłów, gdyz te
    osadzają się w kominie
    > a w piecu kaflowym jest pętla odpylająca i sadze pozostaja w piecu.

    Tak, a to co wylatuje z komina to woń kwiatowa.
    No, debil.

  • 5. Data: 2022-06-18 18:46:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-18 o 18:24, a a pisze:
    > Nie istnieje takie pojecie jak kopciuchy, bo to zwykłe lobbystyc zne oszustwo
    > i powinno być karane więzieniem za rozpowszechnianie faków.

    Skoro dość dużo ludzi się nim posługuje to istnieje :]

    > Piece węglowe w domach jedno- i wielorodzinnych nie emitują żadnych pyłów, gdyz te
    osadzają się w kominie
    > a w piecu kaflowym jest pętla odpylająca i sadze pozostaja w piecu.

    Sadza to niedopalone paliwo a pyły to popiół i inne śmieci. Jedno z
    drugim nie ma nic wspólnego.

> [...]
    czerwonego żaru.
    > Nastepnie piec sie zakreęca i żar i rozgrzane kafle utrzymują ciepło w pokoju do

    Każde palenie w prymitywnym palenisku w niskiej temperaturze bez
    odpowiedniego dozowania paliwa i tlenu i bez filtracji będzie generować
    syf i żadna gadanina tego nie zmieni.

    L.

  • 6. Data: 2022-06-18 19:13:13
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 18 June 2022 at 18:46:27 UTC+2, Lisciasty wrote:
> [...]
    > Każde palenie w prymitywnym palenisku w niskiej temperaturze bez
    > odpowiedniego dozowania paliwa i tlenu i bez filtracji będzie generować

    sam jesteś prymitywny
    Piec kaflowy,. czy kuchenny na węgiel to żadne palenisko.
    To wysokiej jakości system ogrzewania i system podgrzewania dla gotowania.

    I piec kaflowy reprezentuje najwyższy stan techniki i wiedzy w zakresie ogrzewania
    mieszkań.

    Bardzo niebezpieczny i nie spelnia żadnych norm na groszek,
    gdyż oparty jest na wadliwej zasadzie nadciśnieniowej, czyli spaliny sa wtlaczane do
    przewodu kominowego
    i w przypadku pojawienia się nieszczelności, mieszkancy ulegają zatruciu i umierają

    Kazdy kto ukonczył zawodowke dla kominiarzy wie, że podstawą systemow kominowych,
    spalinowych jest generowanie podciśnienia w kominie, a skutkiem podciśnienia jest
    zasysanie spalin z pieca.

    I tylko taki system jest bezpieczny i ma certyfikat bezpieczenstwa.

    Piece na groszek z nadmuchem, nie maja certyfikatu bezpieczenstwa, a ich
    eksplpoatacja stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia.

    W Polsce, jak i Brokselce nie istnieje żadne prawo chroniące konsumentow.

    Gdyby istnialo jak w Hameryce, wsparte zbiorowymi pozwami konsumenckimi,
    to za nazwanie piecow kaflowych kopciuchami
    milion Kowalskich by wystąpilo z pozwem zbiorowym wobec panstwa i uzyskalo 100 mld
    odszkodowania
    za deprecjację stanu wiedzy
    i wszystkie piece kaflowe by zostaly oczujnikowane, na kominach zainstalowane filtry
    elektrostatyczne
    i temat kopciuchów by zbankrutował Zenkow co produkowali i sprzedawali, polecali,
    niebezpieczne piece na groszek
    który nigdy nie był eco, o czym poinfomowalo ministerstwo

    Dodatkowo, milion Kowalskich by odzyskalo w odszkodowamniu od panstwa, 100 m ld za
    zain stalowane kominki, które zawsze byly toksyczne i nie spelnialy żadnych norm
    bezpieczenstwa, bo spalaly drewno z malym dostępem powietrza, w procesie pirolizy,
    emitując miliony litrów trującego spirytusu drzewnego, czyli trującego alkoholu
    metylowego.

    Dodatkowo, milion Kowalskich by odzyskalo w odszkodowaniu od panstwa 100 mld za
    zarekomendowane zainstalowania milionów kotlow gazowych do grzania wody i c.o.,

    ktore obecnie Brokselka uznala za szkodliwe dla środowiska

    Jednoczesnie Brokselka uznala węgiel za zielone paliwo

    Ale w Polsce prawo chroni energetykę przemysłową vbo ta lobbuje wlasne interesy w
    parlamencie
    a miliony Kowalskich stanowią jedynie dawcow kasy.

    Zainstalowano miliony kominkow: xle, niedobrze, do likwidacji
    Zainstalowano miliony kotlow gazowych: źle, niedobrze, do likwidacji

    Zainstalowano miliony pieców na groszek: źle, niedobrze, niebezpieczne, do
    likwidacji, węgiel nie jest żaden eko,
    instalacja kominowa nadciśnieniowa nie spelnia żadnych norm bezpieczenstwa i wymaga
    wylaczenia

    Teraz miliardy sa wyrzucane na po mpy ciepla sprowadzane z cieplego, bezmroźnego
    klimatu Francji,ktore w Polsce generuja straty.

    A jedyna pompa ciepla , skuteczna to gruntowa i kosztuje 100.000-200.000 zl
    i zamienia ogrod, plac w wieczna zmarzline po roku eksploatacji, gdyż zamraża grunt

    Zatem niska emisja jest ok
    a wysoką emisje nalezy zlikwidować, bo jest wysoka, czyli bardzo szkodliwa.

  • 7. Data: 2022-06-18 20:43:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2022-06-18 o 19:13, a a pisze:
    > A jedyna pompa ciepla , skuteczna to gruntowa i kosztuje 100.000-200.000 zl
    > i zamienia ogrod, plac w wieczna zmarzline po roku eksploatacji, gdyż zamraża grunt

    O kurwa, to ja już mieszkam na lodzie, 7 lat jak pompa pracuje.
    Tylko skąd te zasrane krety ciągle wychodzą? Może to krety-eskimosi...

    L.

  • 8. Data: 2022-06-23 21:21:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 18 Jun 2022 20:43:20 +0200, Lisciasty

    > O kurwa, to ja już mieszkam na lodzie, 7 lat jak pompa pracuje.

    Ja też. Moja gruntowa pompa ciepła (z zasobnikiem CWU i instalacją) razem z
    wymiennikiem poziomym kosztowała w porywach 30 tys. zł brutto, dotacji było
    8 tys. więc wyszło 22 (a ogrzała cały sezon, 190m2, w praktyce to pośrednio
    z garażem nawet 240m2, za 1200 zł). Skąd temu baranowi się wzięło 100-200
    tys. za pompę? Nawet z odwiertami robi się PC w porywach za 60 (i odwierty
    to najgłupsze co można zrobić w świetle tego jak pracują pompy powietrzne).

    > Tylko skąd te zasrane krety ciągle wychodzą?

    Z jednym takim kretem, ruskim, właśnie dyskutujesz. Nie dosyć że "uzdrawia"
    śmieciuchy opalane ruskim wunglem, to jeszcze piętnuje pompy na rzecz
    zapewne ruskiego gazu.

    > Może to krety-eskimosi...

    ROTFL

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2022-06-23 22:10:52
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 23 June 2022 at 21:21:59 UTC+2, Myjk wrote:
> [...]
    > to najgłupsze co można zrobić w świetle tego jak pracują pompy powietrzne).

    jakim trzeba byc durniem aby mówic o odwiertach

    Pompa ciepla gruntowa pracuje w oparciu o 1000 metrów rury zakopanej w ogrodzie, na
    glebokości poniżej 1 m2
    i pompowana jest solanka, bo nie zamarza i to jest podstawowy obieg odzyskujący
    ciepło z gruntu

    Studnia wiercona nie ma żadnej wydajności wody do odzyskiwania ciepla

    Nawet jak będą 2 studnie to grunt musi być geologiocznie zbadany aby zrzut
    schłodzonej wody pod odzyskaniu ciepła, byl ciągle przyjmowany przez dziurę, a druga
    dziura była ciągle pelna wody.

    A sa to duże ilosci wody, nie wiadro na godzinę

  • 10. Data: 2022-06-24 01:20:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk napisał:

    > Ja też. Moja gruntowa pompa ciepła (z zasobnikiem CWU i instalacją)
    > razem z wymiennikiem poziomym

    Jeśli z wymiennikiem poziomym, to nie "ja też", bowiem Liściasty ma
    pionowe odwierty. A to różnica, wcale nie ilościowa, tylko jakościowa.
    Poziome grzeją energią słoneczną, tego-, a najdalej zeszłoroczną. To
    jest całkowicie odnawialna energia. Natomiast pionowe studnie korzystają
    z energii geotermalnej, liczonej "czasem geologicznym", przynajmniej w
    tysiącach lat. Ta energia odnawialną nie jest, korzystamy z *zasobów*.

    Oczywiście Liściasty grzejąc chatę wiecznej zmarzliny sobie nie zrobi,
    to nie te wielkości i nie te czasy. Ale efekt spadku temperatury jest
    obserwowalny. Jest też policzalny, każdy może sobie to obliczyć, lub
    choćby oszacować -- wartości ciepła właściwego gruntów powinny być
    znane budowlańcom. A gdyby ktoś chciał uwzględnić energię "odnawiającą",
    ale nie wiedział jak, to proszę -- strumień ciepła geotermalnego wynosi
    około 30 mW (miliwatów) na metr kwadratowy. Dla porównania, insolacja,
    czyli energia słoneczna, w uśrednieniu rocznym to są setki watów na metr.
    Cztery rzędy wielkości różnicy.

    To ogólnie ciekawy temat, jednak odnoszę wrażeniee, że (geo)fizyka i inne
    tego typu pierdoły mało kogo tutaj interesują.

    --
    Jarek