    From: Przemeq <p...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ogrodzenie z sąsiadem problemy
    Date: Sat, 24 Sep 2011 21:17:10 +0200

    Witam
    Mam problem z ogrodzeniem działki,ale po koleji:

    1.Uzgodniliśmy z sąsiadem rodzaj ogrodzenia siatka powlekana 150 cm bez
    podmurówki na słupkach po granicy działki.
    2. Miała być firma ale sąsiad stwierdził drogo, samorzutnie rzucił się
    do ogrodzenia ( bez powiadomienia mnie, zobaczyłem z okna jak kopie) i
    go z pomocą taty, brata i kogoś tam wykonał. ( ja nie mogłem się rzucić,
    bo w zimę złamałem rękę i jeszcze za krótko od rehabilitacji)
    3. Przychodzi etap rozliczeń i wyszło mu po bardzo dokładnej analizie
    razem z paliwem do auta ( przywoził materiał , jeździł za nim) wodą,
    prądem itp cena około 77 zł za metr bieżący ogrodzenia.
    4 Firmy okoliczne które to robią wołają maksymalnie z materiałem do
    60 zł ( mam odpowiedz na e-maile od firm) jedna z nich buduje mi
    ogrodzenie (pozostałą cześć nie granicząca z sąsiadem ) za 55 zł metr
    z materiałem.
    5 zapłaciłem sąsiadowi do ceny 56 zł za metr, żąda jeszcze 500 zł za
    moją 30 metrowa cześć.
    6. Wziąłem pokwitowanie że przekazałem mu kwotę w poczet ogrodzenia,
    podpisał.
    7. Nie było spotkania przed wkopaniem przez niego łopaty, ani symulacji
    kosztów,gdyby było to moja firma zrobiła ta część, smaczku dodaje fakt
    iż to ja dałem mu zgodę na puszczenie prądu po granicy i na kawałeczku
    mojej działki kanalizacji dzięki czemu nie budował 3 studzienek.
    Generalnie nie uśmiecha mi się płacić za coś co jest przeszacowane
    i myślę że więcej mu nie zapłacę.
    Z drugiej strony jeśli faktycznie każda złączkę i śrubę kupował
    w sklepie po 10 sztuk ( firmy maja swoje dojścia i rabaty) to jaki cel
    przyświecał mu to robić, chyba aby się narobić i pokazać że stawia płot.
    Co radzicie w takiej sytuacji dopłacać czy nie tak aby wyjść w porządku.

    Przemeq