eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePodjazd do bramy, czy wymaga zgłoszenia i komu podczas budowy drogi › Podjazd do bramy, czy wymaga zgłoszenia i komu podczas budowy drogi
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Podjazd do bramy, czy wymaga zgłoszenia i komu podczas budowy drogi
    Date: Sat, 30 Nov 2013 13:57:29 +0100

    Sytuacja:

    Jest działka położona przy drodze gruntowej. Droga jest "planowana" w
    nieokreslonej przyszłości do utwardzenia (gruba sprawa, kasa z unii).
    Plany do jakich miałem dostęp nie uwzględniają obniżeń chodników w
    miejscach wjazdów, są mocno ogólne. Droga jednak bardzo duża wliczając w
    to ścieżkę rowerową a plany raczej szkicowe.

    W moim ogrodzeniu nie ma wjazdu, ale to zwykła siatka i pewnie za jakiś
    czas chciałbym miec tam bramę. "Zapasową" bo mam wjazd z drugiej strony.
    Czyli nie pali mi się z tym.

    Jednak nie chciałbym przespać sprawy. Teraz pytanie:

    Czy gdzieś należy zgłosić potrzebę obniżenia chodnika aby pełnił funkcję
    wjazdu do posesji czy też to się ugaduje z wykonawcą podczas
    wykończenia? Mam mętne słowne opinie z urzedu miasta "tak trzeba, znaczy
    nie trzeba". Wątpie abym miał bramę na etapie budowy drogi, planuje
    raczej dopiero za kilka lat postawić solidniejsze ogrodzenie. Więc
    możliwe że droga miała by obniżenie "na zaś".

    I tak odpowiedzi zweryfikuję :) ale ponieważ urzad jest niezdecydowany
    to szukam desperacko odpowiedzi tutaj :)