  • 1. Data: 2013-11-30 13:57:29
    Temat: Podjazd do bramy, czy wymaga zgłoszenia i komu podczas budowy drogi
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Sytuacja:

    Jest działka położona przy drodze gruntowej. Droga jest "planowana" w
    nieokreslonej przyszłości do utwardzenia (gruba sprawa, kasa z unii).
    Plany do jakich miałem dostęp nie uwzględniają obniżeń chodników w
    miejscach wjazdów, są mocno ogólne. Droga jednak bardzo duża wliczając w
    to ścieżkę rowerową a plany raczej szkicowe.

    W moim ogrodzeniu nie ma wjazdu, ale to zwykła siatka i pewnie za jakiś
    czas chciałbym miec tam bramę. "Zapasową" bo mam wjazd z drugiej strony.
    Czyli nie pali mi się z tym.

    Jednak nie chciałbym przespać sprawy. Teraz pytanie:

    Czy gdzieś należy zgłosić potrzebę obniżenia chodnika aby pełnił funkcję
    wjazdu do posesji czy też to się ugaduje z wykonawcą podczas
    wykończenia? Mam mętne słowne opinie z urzedu miasta "tak trzeba, znaczy
    nie trzeba". Wątpie abym miał bramę na etapie budowy drogi, planuje
    raczej dopiero za kilka lat postawić solidniejsze ogrodzenie. Więc
    możliwe że droga miała by obniżenie "na zaś".

    I tak odpowiedzi zweryfikuję :) ale ponieważ urzad jest niezdecydowany
    to szukam desperacko odpowiedzi tutaj :)

  • 2. Data: 2013-11-30 16:34:44
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > raczej dopiero za kilka lat postawić solidniejsze ogrodzenie. Więc
    > możliwe że droga miała by obniżenie "na zaś".

    Wystąpić do gminy o uzgodnienie lokalizacji zjazdu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2013-12-01 00:10:28
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Na razie nic nie musisz.
    Firma robiąca drogę sama zrobi obniżenia tam gdzie są bramy.Ma taki obowiązek.Jeśli
    bramy nie ma,to trzeba gadać do ręki projektanta,bo obowiązek tu nie obowiązuje.
    Pamiętaj,że Bóg nie wie jeszcze,jakie zalożenia przyjmą podczas projektowania i
    -glównie-wytyczania poziomu krawężnika.Takie "obniżenie poniżej poziomu chodnika"
    może okazać się podwyższeniem w stosunku do poziomu dzialki.Do furtki obniżenia wtedy
    nie robią.Ale wtedy to z kierownikiem budowy-i nie zawsze się da.
    pozdro dolniak

  • 4. Data: 2013-12-01 12:40:21
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-11-30 16:34, wolim pisze:

    > Wystąpić do gminy o uzgodnienie lokalizacji zjazdu.

    Ściślej - wystąpić do właściciela drogi (nie zawsze jest to gmina) o
    pozwolenie na zjazd.

    M.

  • 5. Data: 2013-12-01 22:13:51
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-12-01 12:40, M. pisze:

    > Ściślej - wystąpić do właściciela drogi (nie zawsze jest to gmina) o
    > pozwolenie na zjazd.

    Oczywiście :)

    Pozdrawiam,
    MW