  • 1. Data: 2013-11-28 13:52:40
    Temat: Rolety zewnetrzne dla okien dachowych
    Od: FTX <s...@g...com>

    Witam.

    "Zalety:
    Możliwość zakupu zewnętrznych rolet solarnych wraz z montażem, w dotychczasowej cenie
    brutto, u wybranych partnerów handlowych
    Rolety zewnętrzne xxx to znakomita alternatywa dla klimatyzacji: latem ograniczają
    temperaturę na poddaszu nawet o 7°C, a zimą ograniczają straty ciepła o 15%
    Szybki i bezproblemowy montaż możliwy jest dzięki oszczędzającej energię baterii
    solarnej - jej duża pojemność zapewnia nawet 100-krotne otwarcie rolety, bez
    obecności słońca
    Całkowite zaciemnienie pomieszczenia
    Redukcja hałasu
    Ochrona okna przed:
    - ekstremalnymi warunkami pogodowymi
    - próbą uszkodzenia z zewnątrz
    Trwałość
    Nowoczesne wzornictwo
    3 lata gwarancji"

    Tyle reklamowej sieczki. Cena okna to 1581 zl, a cena rolety to 1848 zl.
    Pytanie teraz czy warto kupowac rolety zewnetrzne ze wzgledow bezpieczenstwa?
    Jak zabezpieczyc dom od gory? W domu bedzie tez instalacja alarmowa...
    Jakie sa wasze opinie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-11-28 14:43:01
    Temat: Re: Rolety zewnetrzne dla okien dachowych
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "FTX" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > bezpieczenstwa?
    > Jak zabezpieczyc dom od gory? W domu bedzie tez instalacja alarmowa...

    A czym masz kryty dach? Jeśli dachówką i bez deskowania to nic nie warto
    robić bo złodziej zdejmie 10 dachówek i wejdzie.

    Rozumiem że na parterze masz stałe kraty. Bo jeśli masz tzw. rolety
    antywłamaniowe to złodziej nawet nie będzie wchodził na dach tylko je
    podniesie :-)

    O oknach tzw. antywłamaniowych nawet nie wspominam bo tam wystarczy malutki
    otwór w odpowiednim miejscu i kawał druta by takie okno otworzyć. Wystarczy
    wkrętarka akumulatorowa z zamontowanym wiertłem i kilkadziesiąt sekund.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-11-28 14:52:33
    Od: FTX <s...@g...com>

    On Thursday, 28 November 2013 13:43:01 UTC, Ergie wrote:

    > A czym masz kryty dach? Je�li dach�wk� i bez deskowania to nic nie warto
    >
    > robi� bo z�odziej zdejmie 10 dach�wek i wejdzie.
    >

    > Rozumiem �e na parterze masz sta�e kraty. Bo je�li masz tzw. rolety
    >
    > antyw�amaniowe to z�odziej nawet nie b�dzie wchodzi� na dach tylko je
    >
    > podniesie :-)
    >

    > O oknach tzw. antyw�amaniowych nawet nie wspominam bo tam wystarczy malutki
    >
    > otw�r w odpowiednim miejscu i kawa� druta by takie okno otworzy�. Wystarczy
    >
    > wkr�tarka akumulatorowa z zamontowanym wiert�em i kilkadziesi�t sekund.

> [...]

    Poki co dom jest w fazie projektowania.
    Rolety zewnetrzne mialy byc z kontakronami (wygoda aby zaciemnic pokoj w trakcie
    ogladania filmow z rzutnika) + przy probie wlamania wlacza sie alarm.
    Skoro idziemy tym tropem to jak zaplanowac ochrone domu na etapie projektowania?
    Dom pietrowy, dach skosny.
    Na co warto wydac pieniadze, a co sobie odpuscic?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-11-28 14:57:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 28 Nov 2013 05:52:33 -0800 osobnik zwany FTX napisał:

> [...]
    > pietrowy, dach skosny.
    > Na co warto wydac pieniadze, a co sobie odpuscic?

    przede wszystkim od oceny ryzyka. Najpierw musisz wiedzieć jak duże jest
    ryzyko włamań w okolicy i jakiego rodzaju zdarzenia sie pojawiają. Dopiero
    do tego trzeba zacząć dobierać zabezpieczenia

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2013-11-28 15:04:54
    Od: FTX <s...@g...com>

    On Thursday, 28 November 2013 13:57:52 UTC, masti wrote:

    > przede wszystkim od oceny ryzyka. Najpierw musisz wiedzieć jak duże jest
    >
    > ryzyko włamań w okolicy i jakiego rodzaju zdarzenia sie pojawiają. Dopiero
    >
    > do tego trzeba zacząć dobierać zabezpieczenia

    W zeszlym roku bylo spor wlaman w okolicy, dlatego wole zabezpieczyc sie na
    najgorsze...

  • 6. Data: 2013-11-28 15:27:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 14:43:01 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > A czym masz kryty dach? Je�li dach�wk� i bez deskowania to nic nie >warto
    robi� bo z�odziej zdejmie 10 dach�wek i wejdzie.
    Słyszałes o takim przypadku czy tylko Sobie gdybasz?
    Już widze jak złodziej włazi na dach, zdejmuje 10 dachówek, przebija się przez folie,
    wełne łaty, kontrłaty, profile, płyty GK i włazi do domu.
    Dla mnie to mało prawdopodobne, równie dobrze mógłby piłe spalinową wziąć i wyciąć
    dziurę w murze. Robota, czystsza, szybsza i niewiele głośniejsza od włażenia przez
    dach. Jak ściana z ytonga to pewnie siekierka by mógł rąbać;)
    To tak jak z dzwiami wejściowymi super odpornymi na włamanie. Kurcze też niezbyt
    mądry złodziej będzie takie drzwi pokonywał, najczęściej od strony ulicy gdy np z
    tyłu domu na spokojnie, na odgrodzonym/zasłoniętym od sasiadów terenie może sobie
    spokojnie drzwi tarasowe czy inne okno forsować.
    Zreszta zaraz SJS tu wykład walnie na temat klas odpornosci, stref zagrożenia itp.

  • 7. Data: 2013-11-28 16:24:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 15:04:54 UTC+1 użytkownik FTX napisał:

    > W zeszlym roku bylo spor wlaman w okolicy, dlatego wole zabezpieczyc sie na
    najgorsze...

    Kup bejzbola, miotacz gazu i dobre ubezpieczenie. Wyjdzie taniej. Jak ukradna
    to kupisz sobie nowe ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2013-11-28 16:26:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 listopada 2013 16:24:39 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Kup bejzbola, miotacz gazu i dobre ubezpieczenie. Wyjdzie taniej. Jak ukradna
    > to kupisz sobie nowe ;)

    No i psa! Najlepiej dwa :) Do pilnowania polecam owczarka. Moj wyczuwa
    idacego cicho w nocy czlowieka 200m od domu, mimo ze spi z nami w sypialni ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-11-28 16:55:13
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "FTX" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >Skoro idziemy tym tropem to jak zaplanowac ochrone domu na etapie
    >projektowania?

    a potrzebne ci to całe zabezpieczenie? Dobrze to przemyśl. A jesli ktos juz
    musi to wyposazenie zwykłe (i tanie), ale czujki +firma ochroniarska.

    b.

  • 10. Data: 2013-11-28 19:34:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Słyszałes o takim przypadku czy tylko Sobie gdybasz?

    Któryś z grupowych specjalistów od zabezpieczeń opisywał taki przypadek, ale
    nie to jest istotą mej wypowiedzi tylko kolejne zdania o tym że złodziej nie
    będzie wchodził na dach.

> [...]
    > domu na spokojnie, na odgrodzonym/zasłoniętym od sasiadów terenie może
    > sobie spokojnie drzwi tarasowe czy inne okno forsować.

    Dokładnie. ZTCP ponad 50% włamań jest przed drzwi tarasowe.

    Pozdrawiam
    Ergie