  • 1. Data: 2013-11-26 22:07:47
    Temat: Re: wytrzymałość posadzki ze styropianem
    Od: e...@w...pl

    Wszystko zależy czym jest zbrojona posadzka tylko od tego bo styropian, nawet słaby,
    przeniesie bardzo wiele bez odkształcenia ale jeśli obciążenie się rozłoży na
    większej powierzchni, ja radziłbym pod każdą łapą dać siatkę metr na metr co 20 cm a
    pod samą łapą zagęścić , a jeśli posadzka już jest zrobiona to wymaga jedynie małego
    obliczenia na przebicie posadzki. Podaj grubość i czym jest zbrojona pod
    e...@w...pl, a powiem Ci jaką maksymalny ciężar punktowy i liniowy możesz
    położyć na tym pozdrawiam. Mostek termiczny jest wbrew pozorom groźny nie dlatego, że
    więcej zużyjesz energii ale dlatego że miejsca zimne - poniżej punktu rosy zaczynają
    wilgotnieć i zwłaszcza gdy jest to przy ścianie wygładzonej gipsem zaczynają się
    grzyby i odparzenia. Pozdrowienia Adam

  • 2. Data: 2013-12-03 15:34:06
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Ja mam garaż nieogrzewany.
    Zostały mi cegły gloniane, dobrze wypalone z kórymi nie wiadomo było co
    robić. I zamiast dawać styropian na podłogę zerową- ułożyłem z odstępami te
    cegły i zalałem betonem z betoniarki. Wylewka nie jest zbrojona. Nie dzieje
    się nic. Acha, po zagruntowaniu pomalowałem beton farbą do betonu, nie pyli
    się.
    Wbrew temu co sie mówi- ziemia nie jest "zimna"- z resztą wiedzą o tym ci,
    co używają pomp ciepła z wymiennikiem poziomym.
    T.

    ps.com...