    From: "Tomek" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wytrzymałość posadzki ze styropianem
    Date: Tue, 3 Dec 2013 15:34:06 +0100

    Ja mam garaż nieogrzewany.
    Zostały mi cegły gloniane, dobrze wypalone z kórymi nie wiadomo było co
    robić. I zamiast dawać styropian na podłogę zerową- ułożyłem z odstępami te
    cegły i zalałem betonem z betoniarki. Wylewka nie jest zbrojona. Nie dzieje
    się nic. Acha, po zagruntowaniu pomalowałem beton farbą do betonu, nie pyli
    się.
    Wbrew temu co sie mówi- ziemia nie jest "zimna"- z resztą wiedzą o tym ci,
    co używają pomp ciepła z wymiennikiem poziomym.
    T.

    Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Wszystko zależy czym jest zbrojona posadzka tylko od tego bo styropian,
    nawet słaby, przeniesie bardzo wiele bez odkształcenia ale jeśli obciążenie
    się rozłoży na większej powierzchni, ja radziłbym pod każdą łapą dać siatkę
    metr na metr co 20 cm a pod samą łapą zagęścić , a jeśli posadzka już jest
    zrobiona to wymaga jedynie małego obliczenia na przebicie posadzki. Podaj
    grubość i czym jest zbrojona pod e...@w...pl, a powiem Ci jaką
    maksymalny ciężar punktowy i liniowy możesz położyć na tym pozdrawiam.
    Mostek termiczny jest wbrew pozorom groźny nie dlatego, że więcej zużyjesz
    energii ale dlatego że miejsca zimne - poniżej punktu rosy zaczynają
    wilgotnieć i zwłaszcza gdy jest to przy ścianie wygładzonej gipsem
    zaczynają się grzyby i odparzenia. Pozdrowienia Adam