  • 1. Data: 2013-11-27 10:47:52
    Temat: Re: wytrzymałość posadzki ze styropianem
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2008 09:20:46 UTC+1 użytkownik lukas3339 napisał:
    > To ja sie dolacze. W podlodze garazu ( garaz w bryle ) chcialbym dac 10cm
    > styropianu. Ale majster upiera sie ze moze usiasc jak auto bedzie po nim
    > jezdzic i zeby chociaz dac takie dwa pasy gdzie auto bedzie jezdzic bez
    > styro calkiem. Prawda czy mit? Dodam ze aut to osobowka , tirem z pelnym
    > zaladunkiem wjezdzac nie bede :-)

    Jak garaż nieogrzewany, to nie ma sensu oddzielać zimnego zimą garażu od ciepłej
    ziemi...

  • 2. Data: 2013-11-27 11:30:56
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >Jak garaż nieogrzewany, to nie ma sensu oddzielać zimnego zimą garażu >od
    >ciepłej ziemi...

    Choćby nawet był ogrzewany, to nie do 21stC lecz góra 12-15stC.
    Po co w garazu który zamykany jest cienką bramą i na dodatek z
    nieszczelnościami utrzymywać taką wysoką temperaturę.
    Dlatego też uważam że styropian pod posadzką w garażu jest wogóle bez sensu.
    Pod betonem folia budowlana 2x, ewentualnie papa pod folią aby nie
    zmasakrowało folii. Pod tym wszystkim ubite porządnie zagęszczarką około
    40-50cm klinca albo dobrej pospóły. Ja tak mam i jest sucho i ciepło W
    garażu jest 5stC wtedy gdy na zewnątrz są najtęższe mrozy poniżej -20stC.

    Byle tylko nie lać bez folii jak to często ludzie robią bo wtedy z grzybem w
    garazu i piętrze nad nim się nie rozstaniesz. U sąsiada przez kilka lat była
    nieużywana tzw. "suteryna" z gliną na posadzce. Ciągle chorzy, ciągle na
    piętrze zawilgocone i zagrzybione narożniki ścian.