  • 1. Data: 2013-11-29 15:09:30
    Temat: Pyt o piony
    Od: Jurek77 <j...@s...com>

    Witam ponownie!
    Mam w projekcie dziwny (chyba) błąd: do zasobnika CWU idzie rura pex
    fi 32, a wraca fi 16. Instalator proponuje dać fi 20, a mnie sie wydaje że to będzie
    za mało.
    Zasobnik ma końcówki 3/4 cala.

    Z góry dziękuję
    Jurek

  • 2. Data: 2013-11-29 15:41:29
    Temat: Re: Pyt o piony
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jurek77" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wydaje że to będzie
    > za mało.Zasobnik ma końcówki 3/4 cala.Z góry dziękuję Jurek

    Cześć coś Ci "zżarło" entery :-)

    W moim rodzinnym domu cała instalacja CWU (dwie łazienki i kuchnia)
    "wisiała" na rurce 1/2 cala i dawała radę. Ale wtedy nie było deszczownic i
    nikt nie oczekiwał że wanna napełni się w kilka minut tylko napełniała się
    kilkanaście.

    W swoim nowym domu dałem od zasobnika 25 a dopiero dalej rozdzieliłem na
    dwie 20 jedna na poddasze a druga na parter. Dodatkowy koszt to raptem
    kilkadziesiąt PLN.
    Szczerze powiedziawszy nie liczyłem przepływów, a w projekcie tak jak i Ty
    miałem bzdury, więc przyjąłem to na "czucie".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-11-29 16:21:31
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Jurek77" <j...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >Instalator proponuje dać fi 20, a mnie sie wydaje że to będzie za
    >mało.Zasobnik ma końcówki 3/4 cala.Z góry dziękuję Jurek

    Moze chodzić o małe spadki ciśnienia (duża rura) i małe straty ciepła
    (cienka rura). Ale 32 to i tak za dużo, dałbym zamiast 32 -> 20 i 16 jak w
    projekcie.

    b.

  • 4. Data: 2013-12-02 16:45:22
    Od: Jurek77 <j...@s...com>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:
    >Cześć coś Ci "zżarło" entery :-)

    Chyba musze poszukać innego czytnika :(
> [...]
    >Szczerze powiedziawszy nie liczyłem przepływów, a w projekcie tak jak i Ty
    >miałem bzdury, więc przyjąłem to na "czucie".

    W sumie masz rację koszt niewielki a
    po co później się martwić.

    W takim razie może na poddasze też dać
    32?

    Pozdrawiam
    Jurek

  • 5. Data: 2013-12-02 17:25:44
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 grudnia 2013 16:45:22 UTC+1 użytkownik Jurek77 napisał:

    > W takim razie może na poddasze też dać 32?

    Uwazaj tylko jak masz cyrkulacje zeby nie przesadzic bo bedzie wiecej
    strat i przy ew. opcji "cyrkulacja na zadanie" bedzie powoli cyrkulowalo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-12-02 17:45:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jurek77" napisał w wiadomości grup

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Chyba musze poszukać innego czytnika :(

    Koniecznie bo znowu zżarło (poprawiłem ręcznie by móc Cię zacytować). Jak
    nie możesz używać normalnego czytnika to chyba już lepiej używać googla.

    > W sumie masz rację koszt niewielki a po co później się martwić.
    > W takim razie może na poddasze też dać 32?

    Po co? Pewnie tam masz prysznic, wannę i umywalkę z czego jednocześnie
    używane będzie tylko jedno urządzenie ewentualnie dwa (np. napełnianie wanny
    podczas mycia zębów).

    20'tka spokojnie wystarczy. Ze szkolenia pamiętam taki szereg:
    16 - jedno urządzenie,
    20 - trzy urządzenia,
    25 - pięć urządzeń.

    I to się sprawdza na tyle że ZTCW dla tak małych instalacji projektanci też
    tego nie liczą tylko tak przyjmują.przyjmuje.

    Pozdrawiam
    Ergie