  • 1. Data: 2014-07-13 12:26:55
    Temat: Podpięcie rur do basenu rozporowego.
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mam basen rozporowy. Obecnie wlewam do niego wodę, jak również zapewniam
    obiek poprzez "przewieszenie" przez rant wężyków ogrodowych.

    Troche to denerwuje. Szukam lepszego rozwiązania. Mój basen ma 3 otwory,
    w tym dwa do podpięcia węzyków a jeden spustowy.

    Te dwa do węzyków mają takie korki:

    http://sebobialy.net/korek/korek1.jpg
    http://sebobialy.net/korek/korek2.jpg

    Tak się go mocuje od strony wewnętrznej:

    http://sebobialy.net/korek/korek3.jpg

    A to wystaje na zewnątrz:

    http://sebobialy.net/korek/korek4.jpg

    Pytanie, jak poprawnie podpiąc się do tej gumowej "rurki"?

    Roboczo widze to tak: wąż ogrodowy 1" + łacznik do rurek miedzianych
    wsadzony do środka węża (usztywnia), + cybant zaciskający sie na gumie z
    basenu. Rozmiarowo pasuje.

    Ale to jakieś druciarstwo - pytanie więc: czy do gumowego łącznika w
    moim basenie stosuje sie jakieś inne sposoby podpięcia węzyków? I, co
    ważne, czy mozna je dokupić (allegro przeczesalem i nie widzę).

    PS. Pompy basenowej nie mam, mam za to pompę c.o. która przez wymiennik
    ogrzewa wodę. Wobec tego pytanie ekstra: czy są obudowy filtrów *bez* pompy?

  • 2. Data: 2014-07-13 21:19:28
    Temat: Re: Podpięcie rur do basenu rozporowego.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 lipca 2014 12:26:55 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > PS. Pompy basenowej nie mam, mam za to pompę c.o. która przez wymiennik
    To przeczesz allegro w przegladaniu pomp basenowych i popatrz jakie tam sa węże w
    zestawie. Takie karbowane z odpowiednimi końcówkami właśnie do tych końcówek w
    basenie. Nie wiem tylko czy można same węże kupić czy tylko z pompką.

  • 3. Data: 2014-07-13 21:21:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 13 lipca 2014 21:19:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    >Nie wiem tylko czy można same węże kupić czy tylko z pompką.

    Można
    http://allegro.pl/waz-rura-rury-do-pompy-32mm-100cm-
    bestway-intex-i4350577435.html

  • 4. Data: 2014-07-14 09:00:10
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 13.07.2014 21:21, Kris pisze:

    > Można
    > http://allegro.pl/waz-rura-rury-do-pompy-32mm-100cm-
    bestway-intex-i4350577435.html

    Tylko pytającemu, zdaje się, nie tyle o wąż idzie, ale o to co się
    wkłada od strony basenu, jest to taki koszyk z kawałkiem rury o średnicy
    zewnętrznej pasującej do tego kikuta wystającego z basenu.
    Wkłada się to do tego otworu w basenie i z zewnątrz na ten wystający
    kawałek nakłada się wyżej wymieniony wąż.

    Ten koszyk można z powodzeniem zastąpić kawałkiem pasującej rurki, myślę
    że jakaś pp powinna podejść

    A co do filtra i pompy...
    To co oferują w zestawie do basenu to jest lipa i żeby było to skuteczne
    to trzeba się nieźle namęczyć, fabryczny zestaw bez pomocy nie jest w
    stanie wyczyścić basenu, jedynie "odkurzanie" dna + skimmer do
    czyszczenia powierzchni wody, no i żeby czyszczenie basenu nie trwało
    więcej niż kąpiel w nim to trzeba do tego porządnej pompy.
    Ja właśnie kombinuje jak tu zmusić pompę ogrodową (~20.000l/h) do
    współpracy z takim basenem, tak abym mógł podpiąć wąż ssawny i
    obsługiwać typowe narzędzia basenowe - ma ktoś jakiś pomysł?

    A filtr, to trzeba będzie piaskowy zrobić, szczelną beczkę znaleźć nie
    powinno być ciężko, dwa króćce dorobić...

  • 5. Data: 2014-07-15 01:57:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 lipca 2014 09:00:10 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:

    > Ten koszyk mo�na z powodzeniem zast�pi� kawa�kiem pasuj�cej rurki,
    >my�l�
    Gąbki zwykłej nawet. Jesli o foiltrowanie chodzi. Bo jeśli o mocowanie to ta rura
    jest ok.

    > A co do filtra i pompy...
    Ze 3 lub i 4 baseny już miałem i pierwsze co robiłem to jesli była popma w zestawie
    to na A...ro czy inna tablice wystawiałem- zawsze na flaszkęd obrzy ludzie dawali;)
    Póki mam wode po ok 1.5zł/m3 to żadnych pomp filtrów i chlorów nie zamierzam stosowa.
    Wolę co tydzień czy dwa wode wymienić;)

  • 6. Data: 2014-07-15 13:28:08
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    > Póki mam wode po ok 1.5zł/m3 to żadnych pomp filtrów i chlorów nie zamierzam
    stosowa. Wolę co tydzień czy dwa wode wymienić;)

    Pozazdrościć...
    u mnie woda po 5,45
    a ścieki po 8.59,
    http://www.pwik-rybnik.pl/cennik-uslug.html
    w przypadku basenu za ścieki nie płacę, ale musiałem zapłacić za drugi
    licznik.
    Buduję domek teraz kawałek dalej, tam na działce mam studnie, ino
    strasznie zamulona, woda będzie gratis, jak się studnie do porządku
    doprowadzi.