  • 1. Data: 2021-11-13 21:59:44
    Temat: Prąd na bolcu od uziemienia
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Jak juz pisałem - w domu mam instalacje dwuzyłowa.
    Robiąc kuchnie, osadziłem kilka nowych kontaktów, do których załozyłem
    gniazda podwójne z bolcami (simon 10).

    Oczywiście bolec powinien robić tylko za dekoracje, bo nie jest nigdzie
    podłączony.

    Dzis zauwazylem ze w momencie kiedy w jednym kontakcie jest wtyczka, to
    czasami na drugim kontakcie z pary na bolcu pojawia sie prąd.
    Zmierzyłem - około 100v.

    Czytam w necie ze to jakis prąd indukcyjny.

    Jak rozwiazac problem? wymienic kontakty na takie bez bolca?

    Co zrobiłem zle ze ten prad indukcyjny sie pojawia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 2. Data: 2021-11-13 22:05:11
    Temat: Re: Prąd na bolcu od uziemienia
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-13 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > gniazda podwójne z bolcami (simon 10).
    >
    > Oczywiście bolec powinien robić tylko za dekoracje, bo nie jest nigdzie
    Nie, powinien być połączony do N, tak jak masz w reszcie instalacji.

    > Dzis zauwazylem ze w momencie kiedy w jednym kontakcie jest wtyczka, to
    > czasami na drugim kontakcie z pary na bolcu pojawia sie prąd.
    > Zmierzyłem - około 100v.
    >
    > Czytam w necie ze to jakis prąd indukcyjny.
    Pojemnościowy, wynika z dzielnika pojemnościowego na zasilaniu w
    urządzeniu, dlatego bolce muszą być albo uziemione (najlepiej) albo
    połączone z N

    > Jak rozwiazac problem? wymienic kontakty na takie bez bolca?
    >
    > Co zrobiłem zle ze ten prad indukcyjny sie pojawia?

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-11-13 22:57:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 21:59:47 UTC+1 Budzik napisał(a):
> [...]
    > "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,
    > abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho
    Jak będziesz łączył N do bolca to nie tak że zrobisz mostek z N w gniazdku do bolca a
    tak że N podłączasz do bolca i robisz mostek do gniazdka.

  • 4. Data: 2021-11-13 23:26:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Jak będziesz łączył N do bolca to nie tak że zrobisz mostek z N w gniazdku do bolca
    a tak że N podłączasz do bolca i robisz mostek do gniazdka.

    Zenusiu nie pisz porad, które mogą wysłać kogoś na tamten świat.

    O tym czy można zrobić zerowanie, decyduje rodzaj sieci zasilającej. W
    przypadku sieci TT nie wolno robić układu zerowania, a ty nie masz o tym
    najmniejszego pojęcia, więc nie udzielaj porad.

  • 5. Data: 2021-11-13 23:32:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 13 listopada 2021 o 23:26:04 UTC+1 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > przypadku sieci TT nie wolno robić układu zerowania, a ty nie masz o tym
    > najmniejszego pojęcia, więc nie udzielaj porad.
    Ziewwww debilu.

  • 6. Data: 2021-11-13 23:33:03
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-11-13 o 22:05, Janusz pisze:

    > Nie, powinien być połączony do N, tak jak masz w reszcie instalacji.

    Skąd to wiesz jak on ma w reszcie instalacji?

    Skąd wiesz, że sieć zasilająca to nie TT?

    A jeżeli się okaże, że jest to TT to także będziesz zalecał łączenie
    bolców z N?

    > Pojemnościowy, wynika z dzielnika pojemnościowego na zasilaniu w
    > urządzeniu, dlatego bolce muszą być albo uziemione (najlepiej) albo
    > połączone z N
    Wykonując układ zerowania, nie łączy się bolców z N, ale N wprowadza się
    najpierw na bolec, a styk N łączy się mostkiem z bolcem. A najlepiej jak
    przewód N przechodzi w jednym kawałku najpierw poprzez styk bolca, a
    następnie łączy się ze stykiem N.

  • 7. Data: 2021-11-14 07:22:41
    Od: Runt <l...@e...prv>

    W dniu 2021-11-13 o 23:33, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > najpierw na bolec, a styk N łączy się mostkiem z bolcem. A najlepiej jak
    > przewód N przechodzi w jednym kawałku najpierw poprzez styk bolca, a

    dokładnie tak.

    --
    Runt

    * - "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

  • 8. Data: 2021-11-14 07:58:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Skąd to wiesz jak on ma w reszcie instalacji?
    >
    > Skąd wiesz, że sieć zasilająca to nie TT?
    >
    > A jeżeli się okaże, że jest to TT to także będziesz zalecał
    > łączenie bolców z N?

    Tak jak pisałem wczesniej - cała siec w domu oryginalnie była
    dwuzyłowa.

    Ostatnio 2 fazy w jednej czesci domu rozbudowałem o uziemienie i
    roznicówke ale to nie dotyczy tej czesci o której rozmawiamy.
    Tutaj w kuchni mam wszystko na dwóch zyłach.
    Czyli mostkować w ten sposób ze:
    - przewód N wchodzacy do gniazdka łacze z bolcem
    - z bolca mostek do N gniazdka

    Ok?

    Docelowo do gniazdka kuchenki i zmywarki dociągne przewód 3 zylowy od
    roznicówki ale na razie musi być 2 zyłowy.

    Zastanawiam mnie tylko czy to po prostu taki urok takiej instalacji,
    czy zrobiłem cos zle, ze ten prąd w ogole się pojawia?
    I czy lepiej było kupić gniazdka bez bolców?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,

  • 9. Data: 2021-11-14 08:28:03
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.11.2021 o 21:59, Budzik pisze:
> [...]
    > gniazda podwójne z bolcami (simon 10).
    >
    > Oczywiście bolec powinien robić tylko za dekoracje, bo nie jest nigdzie

    Ale bolce gniazd w kuchni między sobą są połączone?
    Jeżeli tak, to tak jak Janusz Tobie napisał, łączysz je z N.
    Jeżeli nie, to nie możesz mieć na bolcu prądu.

  • 10. Data: 2021-11-14 08:41:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 14 Nov 2021 08:28:03 +0100, Baczek napisał(a):

    > Ale bolce gniazd w kuchni między sobą są połączone?
    > Jeżeli tak, to tak jak Janusz Tobie napisał, łączysz je z N.
    > Jeżeli nie, to nie możesz mieć na bolcu prądu.

    On mówi o zjawisku występującym na gnieździe podwójnym, gdzie bolce są
    fabrycznie połączone.
    --
    Jacek
    I hate haters.