eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePrawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej. › Prawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej.
  • Data: 2018-12-07 15:29:48
    Temat: Prawo i przewód ochronno-neutralny w instalacji dwu przewodowej.
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Siostra od prawie 5 lat ma mieszkanie w bloku z połowy lat 50. ubiegłego
    wieku i kilka dni temu miała rutynową kontrolę elektryków (podobno co 5
    lat, czyli poprzednia była tuż przed zakupem). No i powiedzieli jej, że
    gniazda w kuchni mają być z bolcem. Gdy pomagałem jej robić remont, to
    były tam gniazda bez bolca (i to chyba jeszcze oryginalne, z lat 50. :-)
    ) i na takie też zostały one wymienione. Czy jakieś prawo wymaga, aby
    gniazda bez styku ochronnego w kuchniach/łazienkach wymieniać na takie
    ze stykiem ochronnym, oczywiście odpowiednio go podłączając? BTW.
    gniazda w łazience były/są z bolcem, aczkolwiek nie wiem, czy są one do
    czegoś podłączone.