  • 1. Data: 2011-06-25 20:16:09
    Temat: Przesadzenie orzecha, Co ile sadzić klony?
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam na działce orzecha włoskiego - ma około 2,7m. Chciałbym go przesadzić
    (rośnie za blisko domu). Pytanie jak się do tego zabrać (ile trzeba go
    odkopać, jak przewieść w nowe miejsce, jak dbać) i czy ma to szanse
    powodzenia? Może lepiej kupić sadzonkę w szkółce?

    Drugie pytanie jest o klony: Tzn co ile najlepiej je posadzić żeby korony się
    nie łączyły? Czy po posadzeniu trzeba je ciąć? Jeśli tak to jak?

    Pozdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2011-06-27 13:10:39
    Temat: Re: Przesadzenie orzecha, Co ile sadzić klony?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik m...@g...pl napisał:
> [...]
    > odkopać, jak przewieść w nowe miejsce, jak dbać) i czy ma to szanse
    > powodzenia? Może lepiej kupić sadzonkę w szkółce?

    http://www.google.pl/#sclient=psy&hl=pl&site=&source
    =hp&q=przesadzanie%20orzecha&aq=&aqi=&aql=&oq=&pbx=1
    &bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=caaf86ca63d15522&biw=1129
    &bih=628&pf=p&pdl=300

    > Drugie pytanie jest o klony: Tzn co ile najlepiej je posadzić żeby korony się
    > nie łączyły? Czy po posadzeniu trzeba je ciąć? Jeśli tak to jak?

    http://www.google.pl/#hl=pl&xhr=t&q=sadzenie+klonów&
    cp=15&pf=p&sclient=psy&source=hp&aq=0&aqi=&aql=&oq=s
    adzenie+klonów&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=caaf8
    6ca63d15522&biw=1129&bih=628

    pozdrawiam
    Robert G

  • 3. Data: 2011-06-27 17:44:58
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Weź pod uwagę, że zarówno orzech, jak i klony rosną szybko.
    Mój 20 letni orzech ma już jakieś 8 metrów wysokości, a korona rozrosła
    się tak, że gałęzie powoli wychodzą na dach domu, mimo, że pień jest 7
    metrów od ściany. W jesieni czeka mnie radykalne przycięcie tego orzecha.
    Klony tak samo. Kwestia stykania się koron to tylko sprawa czasu.
    Zastanów się nad innym drzewem, które mniej intensywnie rośnie.
    Jacek