  • 1. Data: 2010-09-24 19:00:58
    Temat: Przygotowanie ziemi pod trawnik i ogród
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Witam grypowiczów,

    Była budowa, budowa została zakończona, teraz trzeba przygotować ziemie pod
    ogród/trawnik. Ziemia jest gliniasta z kamieniami wapiennymi i iłami. Jest już
    wyrównana koparką. Kamienie wyzbierane. Nawieźliśmy też ziemie (czarna ale
    piaszczysta). Rozrzuciliśmy ją i wstępnie wyrównali. Teraz pytania:

    1) Słyszałem, że powinniśmy to teraz przekopać albo wymieszać ziemie z gliną
    za pomocą glebogryzarki. Czy to konieczne? Jakie będą konsekwencje nie
    zrobienia tego? Pytam bo jak przekopałem kawałek to wyszła ta glina i
    wygrabienie tego było problemem.
    2) Czy w tym roku można jeszcze sadzić drzewa i krzewy (planujemy żywopłot &#8211;
    najprawdopodobniej z pęcherznicy lub berberysa, drzewa &#8211; klony, jakiś iglak,
    może wierzba, mają być też maliny i borówka amerykańska)? Czy przymrozki im
    nie zaszkodzą?
    3) Na działce jest parę skarp. Nie chcemy robić tam murków oporowych tylko
    zasiać trawę albo krzewy i drzewa. Czy na taką skarpę trzeba dać agrowłókninę?
    Jakie krzewy/drzewa nadają się na skarpę?
    4) Czy klon, berberys, pęcherz nica, wierzba będzie rosła na glinie?

    Pozdrawiam,
    Mariusz