    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 16 May 2014 07:50:35 -0700 (PDT)
    Subject: Przyłącze do sieci wodociągowej
    From: Marcin <m...@g...com>

    Ostatnimi czasy wziałem się za załatwianie różnego rodzaju planów, warunków
    technicznych potrzebnych aby rozpocząć bardziej stanowcze ruchy celem wybudowania
    domu.

    Wystąpiłem więc do ZIMu o warunki techniczne przyłączenia do sieci wodno /
    kanalizacyjnej i o ile z kanalaizacją nie ma problemu, to z wodociągami okazuje się,
    że jest.

    Działka jest otoczona istniejącymi zabudowaniami, przyłącze wodociągowe dostępne w
    odległości 60m. Pomimo to decyzja odmowna, uzasadnienie "brak sieci wodociągowej w
    pobliżu umożliwiającej zaopatrzenie" - to jest całość uzasadnienia.

    Z rozmowy w ZIMie dowiedziałem się, że istniejąca sieć jest na tyle stara, ze
    odgórnie zapadła decyzją o nie podłączaniu nowych odbiorców. W ciągu najbliższych 5
    lat nie jest planowana żadna inwestycja w tym rejonie, która mogłaby cos w tym
    względzie zmienic.

    Teren działki objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego od ponad
    10 lat, jest to teren przeznaczony pod zabudowę jednorodzinną.

    Sąsiedzi którzy wybudowali się ostatnio korzystają ze studni głębinowej.

    To co średnio mi się spodobało, to brak jakiegokolwiek uzasadnienia decyzji odmownej
    na piśmie, brak konkretnej informacji co jest powodem odmowy (zbyt niskie cisnienie,
    jeżeli tak to jakie jest obecnie itd. bo w sumie cięzko mi sobie wyobrazić inny
    sensowny powód).

    I konkretnie pytanie już do szanownych rozmówców, czy ktoś z was spotkał się z
    podobnym przypadkiem? W jaki sposób powinienem się odwołać od decyzji?