  • 1. Data: 2014-05-16 16:50:35
    Temat: Przyłącze do sieci wodociągowej
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Ostatnimi czasy wziałem się za załatwianie różnego rodzaju planów, warunków
    technicznych potrzebnych aby rozpocząć bardziej stanowcze ruchy celem wybudowania
    domu.

    Wystąpiłem więc do ZIMu o warunki techniczne przyłączenia do sieci wodno /
    kanalizacyjnej i o ile z kanalaizacją nie ma problemu, to z wodociągami okazuje się,
    że jest.

    Działka jest otoczona istniejącymi zabudowaniami, przyłącze wodociągowe dostępne w
    odległości 60m. Pomimo to decyzja odmowna, uzasadnienie "brak sieci wodociągowej w
    pobliżu umożliwiającej zaopatrzenie" - to jest całość uzasadnienia.

    Z rozmowy w ZIMie dowiedziałem się, że istniejąca sieć jest na tyle stara, ze
    odgórnie zapadła decyzją o nie podłączaniu nowych odbiorców. W ciągu najbliższych 5
    lat nie jest planowana żadna inwestycja w tym rejonie, która mogłaby cos w tym
    względzie zmienic.

    Teren działki objęty jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego od ponad
    10 lat, jest to teren przeznaczony pod zabudowę jednorodzinną.

    Sąsiedzi którzy wybudowali się ostatnio korzystają ze studni głębinowej.

    To co średnio mi się spodobało, to brak jakiegokolwiek uzasadnienia decyzji odmownej
    na piśmie, brak konkretnej informacji co jest powodem odmowy (zbyt niskie cisnienie,
    jeżeli tak to jakie jest obecnie itd. bo w sumie cięzko mi sobie wyobrazić inny
    sensowny powód).

    I konkretnie pytanie już do szanownych rozmówców, czy ktoś z was spotkał się z
    podobnym przypadkiem? W jaki sposób powinienem się odwołać od decyzji?

  • 2. Data: 2014-05-16 17:47:53
    Temat: Re: Przyłącze do sieci wodociągowej
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu piątek, 16 maja 2014 15:50:35 UTC+1 użytkownik Marcin napisał:

    > I konkretnie pytanie już do szanownych rozmówców, czy ktoś z was spotkał się z
    podobnym przypadkiem? W jaki sposób powinienem się odwołać od decyzji?

    Ale po co się odwoływać. Rób własne ujęcie wody skoro możesz, bo ta decyzja otwiera
    taka możliwość.

  • 3. Data: 2014-05-16 18:01:27
    Od: Marcin <m...@g...com>

    Do tej pory wychodziłem ze swojego laickiego założenia, że dostęp do wody z wodociągu
    jest dużo lepszą opcją od własnego ujęcia.

    Z waszego doświadczenia jakie są zalety/wady studni głębinowe w porównaniu do
    przyłącza sieciowego?

  • 4. Data: 2014-05-17 14:34:42
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Powiem tylko na podstawie własnego doświadczenia minusy własnego ujęcia:
    (no ale ja mam słabą okolicę, więc taki czarny scenariusz na szczęście
    rzadko się zdarza)

    U mnie woda ze studni:

    - stanowczo za dużo żelaza i manganu
    - czasem pomarańczowa (choć były okresy że nawet prawie przezroczysta)
    - czasem "wydajność" studni może być mała (jeśl np jest sucho, a chcesz
    podlewać na okrągło ogród, może być sytuacja, że więcej zużywasz niz jest
    wstanie "napłynąć" do studni).
    - jak okolica nieskanalizowana, duża szansa, że wody gruntowe są
    skażone "szczelnymi" szambami okolicznych mieszkańców.
    - jak często występują braki prądu, a hydrofor posiada niewielki zbiornik,
    to woda z kranu szybko się kończy ;)

    To wady które pamiętam, może coś jest jeszcze ;).

    Aleksander.

  • 5. Data: 2014-05-17 15:08:34
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-05-17 14:34, Aleksander pisze:
> [...]
    > to woda z kranu szybko się kończy ;)
    >
    > To wady które pamiętam, może coś jest jeszcze ;).

    masz odwiert czy kopaną? na jaką głębokość?

    jeżeli mam wodę z wodociągu to nie mogę wybudować studni i ich olać?

    Łukasz

  • 6. Data: 2014-05-17 18:10:18
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 16.05.2014 o 16:50 Marcin <m...@g...com> pisze:

> [...]
    > dostępne w odległości 60m. Pomimo to decyzja odmowna, uzasadnienie "brak
    > sieci wodociągowej w pobliżu umożliwiającej zaopatrzenie" - to jest
    Ja miałem podobnie, woda ponad 50m od działki i jeszcze przez drogę, jak
    policzyłem koszty to wyszło mi że studnia wyjdzie taniej, i mam swoją
    wodę, olej ich wykop studnię.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 7. Data: 2014-05-18 01:33:38
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    Olac ich i rob swoja studnie
    po badaniach decyzja czy ze stacja uzdatniania czy bez.
    Zawsze bedziesz mial czym podlewac ogrodek
    bo swoja woda nawet uwzgledniajac koszt pradu u hydroforu jest tansza.
    No stacja uzdatniania to juz inna bajka...

    --
    pozdrawiam
    Andrzej