  • 1. Data: 2014-05-16 10:26:45
    Temat: Serwisowanie pomp ciepła - konieczne?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy pompy ciepła wymagają jakichś przeglądów technicznych?
    Serwisowanie pieców gazowych to około 300-400 zł rocznie a co z pompami
    ciepła? Są jakieś stałe koszty?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-05-16 11:01:02
    Temat: Re: Serwisowanie pomp ciepła - konieczne?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 May 2014 10:26:45 +0200, Marcin N

    > Są jakieś stałe koszty?

    Jeśli nie ma fabrycznych wad w wykonaniu, założone sprawności są osiągane
    co roku, to nie trzeba nic robić. Układu w lodówce albo splicie też się nie
    konserwuje (poza ew. wymianą lub czyszczeniem filtrów). To się robi dopiero
    jak przestaje grzać/chłodzić.

    Ew. dla spokojności duszy można raz na 3 lata można zawołać chłodnika, żeby
    sprawdził poziom czynnika -- ale wg mnie to przerost formy nad treścią.
    Dużo bardziej narażony na awarię układ klimatyzacji w samochodzie jeździ (u
    mnie 6 lat) i dopiero niedawno (przy okazji zgubienia tarczy sprzęgła)
    dobili mi lekko układ.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2014-05-16 16:50:20
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    > Czy pompy ciepła wymagają jakichś przeglądów technicznych?
    > Serwisowanie pieców gazowych to około 300-400 zł rocznie a co z pompami
    > ciepła? Są jakieś stałe koszty?

    Na gwarancji będziesz musiał wzywać serwis za kilka tysięcy rocznie, bo ją
    stracisz.

  • 4. Data: 2014-05-16 16:59:13
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-05-16 16:50, kiki pisze:

    > "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    >
    > Na gwarancji będziesz musiał wzywać serwis za kilka tysięcy rocznie, bo
    > ją stracisz.

    Jeśli to prawda - to zamierzam stracić gwarancję. Kilka tysięcy to
    połowa ceny pompy.

    --
    MN

  • 5. Data: 2014-05-16 18:00:52
    Od: j...@g...com

    Ta, ofnaście. Jak nie wiesz, to nie pisz bo kolejny raz pokazujesz. że jesteś
    durniem.
    Przegląd gwarancyjny - 250PLN

  • 6. Data: 2014-05-16 18:12:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 May 2014 16:50:20 +0200, kiki

    > Na gwarancji będziesz musiał wzywać serwis
    > za kilka tysięcy rocznie, bo ją stracisz.

    Pokaż producenta który żąda kilka tysięcy za serwis rocznie,
    bo chcę uwierzyć że snię.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2014-05-16 18:23:18
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    <j...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    >Ta, ofnaście. Jak nie wiesz, to nie pisz bo kolejny raz pokazujesz. że
    >jesteś durniem.
    >Przegląd gwarancyjny - 250PLN

    Plus okresowa wymiana glikolu i materiały.

  • 8. Data: 2014-05-16 19:09:18
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 16 maja 2014 18:23:18 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > <j...@g...com> wrote in message

    ps.com...

    > Plus okresowa wymiana glikolu i materia�y.

    A niby co się z glikolem dzieje że trzeba go wymieniać? To trwały związek chemiczny.
    A w układzie gdzie nie grozi mu żadne przegrzanie jest wieczny.

  • 9. Data: 2014-05-16 19:10:53
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 16 maja 2014 18:23:18 UTC+2 użytkownik kiki napisał:
    > <j...@g...com> wrote in message

    ps.com...

    > Plus okresowa wymiana glikolu i materia�y.

    Glikol to trwały związek chemiczny. W ukladzie w którym nie grozi mu przegrzanie jest
    wieczny

  • 10. Data: 2014-05-16 21:15:23
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 May 2014 18:23:18 +0200, kiki

    > Plus okresowa wymiana glikolu i materiały.

    Abstrahując od faktu, że glikol (jak i rura w której płynie) jest dużo
    trwalszy niż cała pompa, to od kiedy do serwisu POMPY CIEPŁA zalicza się
    także dolne źródło?

    Przestań szerzyć taki niezdrowy ferment o pompach ciepła -- te urzadzenia
    są proste jak konstrukcja cepa i w zasadzie nie wymagają serwisu, póki
    jakiś element nie wyzionie ducha.

    Tak się zastanawiam po co piszesz takie rzeczy -- czyżbyś sprzedawał piece
    na ekogroszek? :P

    --
    Pozdor Myjk