  • 11. Data: 2014-05-16 21:31:07
    Temat: Re: Serwisowanie pomp ciepła - konieczne?
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 16 maja 2014 21:15:23 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 16 May 2014 18:23:18 +0200, kiki

    > Abstrahując od faktu, że glikol (jak i rura w której płynie) jest dużo
    >
    > trwalszy niż cała pompa, to od kiedy do serwisu POMPY CIEPŁA zalicza się
    >
    > także dolne źródło?
    >

    > Przestań szerzyć taki niezdrowy ferment o pompach ciepła -- te urzadzenia
    >
    > są proste jak konstrukcja cepa i w zasadzie nie wymagają serwisu, póki
    >
    > jakiś element nie wyzionie ducha.
    >

    > Tak się zastanawiam po co piszesz takie rzeczy -- czyżbyś sprzedawał piece
    >
    > na ekogroszek? :P
    >

    > --
    >
    > Pozdor Myjk

    Niedługo może być ostry zbyt na piece węglowe.

  • 12. Data: 2014-05-16 22:28:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 maja 2014 10:26:45 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Czy pompy ciepła wymagają jakichś przeglądów technicznych?
    > Serwisowanie pieców gazowych to około 300-400 zł rocznie a co z pompami
    > ciepła? Są jakieś stałe koszty?

    Nie ma. Przez 18 lat kumpel ojca dolewa tylko co roku 100ml glikolu. Moja
    pompa chodzi juz 4 lata i nawet dolewac nie musze - widac DZ zrobilem
    dobrze i jest szczelne ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2014-05-17 12:44:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 16 May 2014 12:31:07 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Niedługo może być ostry zbyt na piece węglowe.

    Raczej wątpię. Przecież widać politykę -- dofinansowywanie kopalni, zamiast
    pozostawienia ich działlności rynkowi. Ergo, ceny węgla nie spadną przy
    takich działaniach, co oznacza że nie opłaca się ładować kasy w burdel
    zwany węglem.

    --
    Pozdor Myjk

  • 14. Data: 2014-05-17 14:59:32
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 17 maja 2014 12:44:27 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > pozostawienia ich działlności rynkowi. Ergo, ceny węgla nie spadną przy
    >
    > takich działaniach, co oznacza że nie opłaca się ładować kasy w burdel

    Słowo kluczowe " rosyjski gaz". Dasz sobie fiuta w talarki pociąć ze nie będzie
    perturbacji w dostawach gazu? Na Ukrainie burdel coraz większy. Na bank w umowach
    jest określone ze w przypadku braku dostaw gazu Rosjanie zapłacą jakąś karę. Ale na
    120% jest zapis że nie gwarantują dostaw przez rejony na których prowadzone są
    działania wojenne. Zostaną giełdy i dostawy gazu statkami. Dużo drożej będzie i nie
    od razu. Jest jeszcze jeden myk. Kiedyś pisali że rozliczenia są na podstawie wskazań
    liczników jakie są po rosyjskiej stronie. Oni w rurociąg wpompują gaz dla nas. Ale po
    drodze gdzieś się ulotni. Było nie ma jak w Ukraińskim cyrku. Jak nasz rząd
    wyegzekwuje dostawy tego czego brakuje? Umówili się na rozliczenia po stronie
    rosyjskiej.

  • 15. Data: 2014-05-19 19:35:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 17 May 2014 05:59:32 -0700 (PDT), k...@g...com

    > Słowo kluczowe " rosyjski gaz".

    Chcesz powiedzieć, że ci którzy teraz ogrzewają się gazem, wymienią go na
    węgiel? Wolne żarty. A jeśli nawet, to i tak sobie strzelą w stopę, bo
    jeśli zabraknie gazu, to zacznie też braknąć węgla i jego cena
    automatycznie skoczy. Ludzie posiadający gaz prędzej zatem poinstalują
    pompy ciepła, jak nie gruntowe (bo brak warunków), to powietrzne.

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2014-05-19 21:07:03
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-05-19 19:35, Myjk pisze:
> [...]
    > automatycznie skoczy. Ludzie posiadający gaz prędzej zatem poinstalują
    > pompy ciepła, jak nie gruntowe (bo brak warunków), to powietrzne.

    A prąd to mają z nieba?
    Też z węgla to także i prąd podrożeje.

  • 17. Data: 2014-05-19 22:48:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 19 May 2014 21:07:03 +0200, uzytkownik

    > A prąd to mają z nieba?

    Z pewnością nie z gazu.

    > Też z węgla to także i prąd podrożeje.

    Się zaimportuje tańszy węgiel.

    --
    Pozdor Myjk

  • 18. Data: 2014-05-20 07:51:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    >
    > Na gwarancji będziesz musiał wzywać serwis za kilka tysięcy rocznie,
    > bo ją stracisz.

    bredzisz jak zwykle...