  • 1. Data: 2014-05-15 13:18:34
    Temat: próg do garażu
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    Witam
    taka sytuacja:
    http://zapodaj.net/9c8ecf7292da7.jpg.html

    to co widać to izolacja płyty fundamentowej, a dokładniej wjazdu do garażu.
    Z lewej strony, na tym skosie, będzie wylana płyta przed garażem, z
    prawej strony płyta fundamentowa budynku.
    Pomiędzy tymi płytami styrodur grubości 10cm.
    Teoretycznie ten styrodur powinien zachować ciągłość izolacji wraz z
    bramą garażową.
    Praktycznie będzie po nim jeździł samochód.
    Czym to zabezpieczyć?

    Pomyślałem że dam wygiąć pasek blachy, zrobię taką czapkę na ten
    styrodur, z jednej i drugiej będzie zalane betonem i pozostanie na
    wieki.. ale środkiem się to będzie uginało, a nie wiadomo jak grubej
    blachy dać nie chce ze względu na przewodnictwo termiczne.
    Inna opcja dać jaką gumę grubą, np z jakiegoś pasa transmisyjnego, ale
    tego nie wygnę pod kątem prostym i będzie mało estetyczne...

    Macie jakieś propozycje...?

  • 2. Data: 2014-05-15 14:08:26
    Temat: Re: próg do garażu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 maja 2014 13:18:34 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > a nie wiadomo jak grubej
    > blachy dać nie chce ze względu na przewodnictwo termiczne.
    To pomijalny problem i tak. Ja bym dał normalnie kostkę, płytki czy co tam będzie w
    garażu.
    taki "mostek" to nie mostem i nie ma co popadać w paranoje. Brama garażowa to o wiele
    większy problem odnośnie ucieczki ciepła niż próg nawet gdy go z betonu wylejesz
    > Macie jakieś propozycje...?
    Problem nieistotny w przypadku garażu- bramy garażowe jakie są każdy wie.

  • 3. Data: 2014-05-15 15:34:05
    Od: r...@g...com

> [...]
    >
    > Inna opcja dać jaką gumę grubą, np z jakiegoś pasa transmisyjnego, ale
    >
    > tego nie wygnę pod kątem prostym i będzie mało estetyczne...

    to garaż ma być ogrzewany, że się martwisz izolacją cieplną podłogi tegoż garażu?
    Jak się upierasz, to daj grubą blachę na ten pasek styroduru i na to kostka brukowa.
    Chociaż na moje to styrodur i tak powinien utrzymać samą kostkę i nacisk samochodu.

    Jak garaż nieogrzewany - to nie kładź styropianu pod wylewkę, bo będzie w nim
    zimniej...

  • 4. Data: 2014-05-15 15:46:33
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.05.2014 15:34, r...@g...com pisze:

> [...]
    samochodu.

    > Jak garaż nieogrzewany - to nie kładź styropianu pod wylewkę, bo będzie w nim

    Garaż ogrzewany
    na styrodurze nic już nie będzie(w sensie kostki np brukowej), na płytę
    fundamentową będzie bezpośrednio posadzka, czyli max 2cm od góry
    styroduru. Stąd pytanie o wykończenie tego od góry, blacha by jakoś tam
    wyglądała.. obawiam się jeszcze czy mi czasem brama nie będzie
    przymarzała w tym miejscu, bo się tam z czasem na pewno zrobi
    zagłębienie lekkie i może się woda zbierać...